mboost-dp1

Poker uden om skoles blokering


Gå til bund
Gravatar #1 - Jedihamster
7. feb. 2011 10:36
Vil gerne høre om det er muligt for mig at bruge en DNS eller whatever til at komme forbi skolens netværk og spille poker? Den blokerer det pga. gambling. Er ikke så erfaring med den slags så håber i kan hjælpe. På forhånd tak.
Gravatar #2 - Zombie Steve Jobs
7. feb. 2011 10:48
Da du sikkert går på en uddannelse vi betaler skat til synes jeg ikke du skal pisse vores penge væk på at spille poker. Tag den uddannelse og betal noget skat og pis din tid væk derhjemme.
Gravatar #3 - Jedihamster
7. feb. 2011 11:21
#2

Jeg går på en privat skole. Jeg er 15 år og mine forældre betaler 1000kr. om måneded for at jeg kan gå her. Jeg synes at du skal tage at lukke røven og finde en anden at pisse af, for du er godt nok ikke velkommen i denn tråd.

(Og ja, jeg ved godt at privatskoler også får tilskud fra staten)
Gravatar #4 - XorpiZ
7. feb. 2011 11:23
Du er jo ikke engang gammel nok til at spille poker om penge, så hvad fa'en skulle pointen være?
Gravatar #5 - vandfarve
7. feb. 2011 11:28
Jedihamster (1) skrev:
Vil gerne høre om det er muligt for mig at bruge en DNS eller whatever til at komme forbi skolens netværk og spille poker? Den blokerer det pga. gambling.


Undskyld, at jeg siger det, men der er en grund til, at blokeringen er der - og endda en rigtig god grund i min optik.

Jeg er ligeglad, hvad du bruger skolens computere til i både undervisningen og efter undervisningen, men det tror jeg ikke, at jeres sysadmin (eller skolens rektor, for den sags skyld) er.

Malware, vira og andet guf er bare en af de fantastiske gode forklaringer; en anden er sikkert, at skolen ikke gider at understøtte elevernes brug af "alternative" sider på nettet.
Gravatar #6 - CoBolt
7. feb. 2011 11:31
Jedihamster (1) skrev:
Vil gerne høre om det er muligt for mig at bruge en DNS eller whatever til at komme forbi skolens netværk og spille poker? Den blokerer det pga. gambling. Er ikke så erfaring med den slags så håber i kan hjælpe. På forhånd tak.
Som svar til dit spørgsmål: Ja det er muligt

Men jeg holder med #2, #4 & #5.
1: du er ikke gammel nok til at spille poker om penge
2: din skole tid burde virkelig blive brugt på at følge med i undervisning (specielt hvis dine forældre betaler for at du kan komme på privatskole)
Gravatar #7 - Fjolle
7. feb. 2011 11:34
Jeg vil gætte på at denne vil kunne omgå blokeringen
Gravatar #8 - Jedihamster
7. feb. 2011 11:45
#6

1. Det er ikke om penge.
2. Det var mere i timer hvor vi i forvejen bare har vikar. Så kan man så diskutere om vores vikarer burde være mere kvalificerede, men ofte får vi bare fritime. Dog har vi ikke vikar så ofte.

#5

Pokerstars.com - har downloadet softwaren, og det er langt fra malware og/eller virus.
Gravatar #9 - milandt
7. feb. 2011 11:46
Hej Jeppe Hedegaard der går på Kolding Realskole.

Hvis du går på en privatskole vil de nok blive kede af at finde ud af at du prøver at omgå deres IT-politik. Er det ikke den slags man risikerer at bliver smidt ud for?
Gravatar #10 - Slettet Bruger [3001544605]
7. feb. 2011 11:52
Hvad vil hans forældre mon sige til det? ;)

GO NEWZ
Gravatar #11 - Qw_freak
7. feb. 2011 11:57
Moralens vogtere FTW... :)

Du er en af de der latterlige møgteenagere der tror at de bare skal have og have...

Ær dine forældres ønske og arbejde på at du skal have en god udd, i stedet for at spilde tiden og tro livet som det er for dig nu kan fortsætte resten af dit liv!

*SPOILER ALERT* --------

Det kan det ikke..

Det er foriøvrigt nu du har allernemmest ved at lære, så udnyt det dog.. allerede som 27-årig vil du komme til at tænke tilbage på hvor let det var for dig at lære noget nyt da du var 15!
Gravatar #12 - vandfarve
7. feb. 2011 12:00
Jedihamster (8) skrev:
#5

Pokerstars.com - har downloadet softwaren, og det er langt fra malware og/eller virus.


Jeg er for så vidt enig, at der ikke er tale om malware, men som systemet sikkert er indrettet, så har de enten lavet en white-list eller black-list, som blokerer for alt, der bare kan minde om malware.

Jeg skal ikke udtale mig om dine evner og kunden på nettet, men som oftest vurderer sysadmins ikke, at deres brugere har evnerne til at kunne se forskel på de "gode" og de "knap-så-gode" sider - derfor blokeringen.

Udeforstående kan godt se, hvorfor de intelligente elever ønsker at omgå siden, men omvendt kan mange newz.dk-brugere også sagtens se, hvorfor en sysadmin ønsker en sådan blokering og ikke mindst, hvor irriterende det er, når brugerne omgå det.
Gravatar #13 - Jedihamster
7. feb. 2011 13:05
#9

Jeg er imponeret. Hvordan fandt du mit navn :-)?
Og for at svare på dit spørgsmål - nej, det er ikke grund til udvisning.

#10

De tager det sgu nok ikke så tungt.

#11

Læs #8 og lad vær med at tro at du kender mig, hvad jeg står for, hvad jeg laver, og/eller hvad jeg går op i. Mage til pikspillere skal man da lede længe efter. At kalde mig en forkælet møgunge er årets overdrivelse. Jeg arbejder 3-4 dage i ugen, og får ingen lommepenge.
Gravatar #14 - LinguaIgnota
7. feb. 2011 13:31
Er du stram?
Gravatar #15 - Qw_freak
7. feb. 2011 13:35
Jedihamster (13) skrev:
At kalde mig en forkælet møgunge er årets overdrivelse. Jeg arbejder 3-4 dage i ugen, og får ingen lommepenge.


Bdhøøø..


qw_freak (11) skrev:
Du er en af de der latterlige møgteenagere der tror at de bare skal have og have...


At have vikar/fritimer betyder ikke at man har fri, men at man selv skal stå for egen indlæring.

Hvis det er en skidt ting at spille pik, hvorfor gør du det så selv? :)
Gravatar #16 - paradise_lost
7. feb. 2011 13:39
Damn. Newz brugerne forstår bare at skræmme nye brugere væk :D

Og hvad så hvis han spiller poker i fri timerne eller når han har lyst. Who gives a shit?
Gravatar #17 - vandfarve
7. feb. 2011 13:40
OT:

Kan vi i det mindste ikke holde tonen til et lidt højere niveau end ordforrådet fra bandemedlemmer fra Greve?
Gravatar #18 - vandfarve
7. feb. 2011 13:43
paradise_lost (16) skrev:
Og hvad så hvis han spiller poker i fri timerne eller når han har lyst. Who gives a shit?


De fleste brugere er nok stødt over, at Jedihamster ikke er synderligt interesseret i at overholde deres it-politik, og at han finder poker mere interessant end indlæring i fritimerne.

Det sidstnævnte kunne vi alle egentlig være ligeglad med (hvilket jeg umiddelbart er), men når man tænker på, hvor mange der enten sidder eller har siddet som en sysadmin på et eller andet niveau, så giver det god mening, at vi ("de") ikke gider hjælpe en bruger med at omgå en blokering. Det vil trods alt være at undergrave deres eget arbejde.
Gravatar #19 - Qw_freak
7. feb. 2011 13:46
vandfarve skrev:
Flamebait alligevel??
Gravatar #20 - Slettet Bruger [3001544605]
7. feb. 2011 13:49
qw_freak (19) skrev:


Dit sprog nok :)
Gravatar #21 - LinguaIgnota
7. feb. 2011 13:55
OT:

#17
Sluger du?
Gravatar #22 - vandfarve
7. feb. 2011 13:58
qw_freak (19) skrev:


Sorry, men der er ingen grund til at synke til hans niveau.

Svin ham gerne til på kancellisprog med et højt lix-tal, og du får en "Informativ" fra mig. Derimod, når man vælger den latrinære tilgang, så bliver det bare for kedeligt og uoriginalt.

Gør en indsats! Gå virkelig til ham, men hold tonen så sober, at din mormor end ikke ville registrere, at du virtuelt har brækket ryggen på knægten.

... og hvis det kan hjælpe, så gav jeg også en "Flamebait" til ham, så der er balance i tingene.
Gravatar #23 - vandfarve
7. feb. 2011 13:58
LinguaIgnota (21) skrev:
OT:

#17
Sluger du?


Jada, men hvad har det med sagen at gøre?
Gravatar #24 - LinguaIgnota
7. feb. 2011 14:07
Må jeg skide dig på brystet?
Gravatar #25 - Magten
7. feb. 2011 14:12
De unge er godt nok blevet dovne.

Google er din ven, Jedihamster. Der findes en milliard million børn før dig som har prøvet at omgå samme blokeringer.
Gravatar #26 - vandfarve
7. feb. 2011 14:16
LinguaIgnota (24) skrev:
Må jeg skide dig på brystet?


Nu begynder du at blive krævende. Hvad har du på lommen, om jeg må spørge?
Gravatar #27 - Jedihamster
7. feb. 2011 15:42
#25

Takker og ber, min gode mand.
Gravatar #28 - LinguaIgnota
7. feb. 2011 15:58
Se, jeg havde tænkt mig at spise en god gang kebab (hvad fanden er Irish kebab i øvrigt - det lyder voldklamt) med en generøs mængde chili, så jeg kunne lægge mig en fornuftig krydderpølse, som jeg kunne lægge i fryseren, så den fik fast form og var knap så skrøbelig, når jeg deep throatede dig med den. Det' kød med smag, tør jeg love dig.
Er du frisk?
Gravatar #29 - vandfarve
7. feb. 2011 17:56
LinguaIgnota (28) skrev:
Er du frisk?


Kun hvis Syssers søster må være tilskuer.
Gravatar #30 - milandt
7. feb. 2011 18:19
Jedihamster (13) skrev:
Jeg er imponeret. Hvordan fandt du mit navn :-)?


Det var nu ikke så svært. Et andet sted på Newz skriver du at du hedder Jeppe. Din bruger på HOL afslører din e-mail, og Facebook bekræfter at den tilhører en Jeppe Hedegaard. Et sted på HOL skriver du at du er ven med Choocoholic (Sofus) og en søgning på Google afslører at Sofus går på Kolding Realskole. Eftersom du allerede har sagt du går på privatskole antager jeg at du går på samme privatskole som Sofus.

Jedihamster (13) skrev:
Og for at svare på dit spørgsmål - nej, det er ikke grund til udvisning.


Ok, så har du ikke noget imod at jeg sender følgende e-mail til din skole?

Til Kolding Realskole skrev:
Hej Kolding Realskole,

Jeg skriver til jer for at gøre opmærksom på at en af jeres elever, Jeppe Hedegaard, for nylig har spurgt om hjælp på et IT-forum til at omgå visse spærringer på jeres internetforbindelse.

Nærmere bestemt ønskede Jeppe at opgå spærringer i forbindelse med online poker-spil fra skolens netværk - noget som jeg kan forstå I altså ikke ønsker at eleverne skal bruge tiden i skolen på? På det omtalte forum skriver han at det skal bruges i de timer hvor han ikke synes at underviserne er kompetente nok.

Her er et direkte link til den omtalte forum-tråd: http://newz.dk/forum/software/poker-uden-om-skoles...

Med venlig hilsen
Dennis

Gravatar #31 - vandfarve
7. feb. 2011 18:29
Tak for kaffe!

Når jeg bliver stor, så vil jeg gerne være milandt.
Gravatar #32 - Jedihamster
7. feb. 2011 18:34
#30

Du har lige fået mig til at skide grønne grise. Shiznits. Du er ond.
Gravatar #33 - Daniel-Dane
7. feb. 2011 18:35
Han bluffer! (See what I did there?) Gør det!
Gravatar #34 - Jedihamster
7. feb. 2011 18:37
#30

Men giv mig lige en god grund til at du vil spille tid på det her. For din egen vindings skyld? Underholdning? Hvorfor er det at jeg skal lide under din kedsomhed. Jeg kommer her med et reelt spørgsmål om hjælp. Fint, hvis du synes at jeg ikke burde lave andet i skoletiden, så kunne du jo evt. bare holde dig til at skrive det til mig. Men fair nok. Jeg respekterer at du har nosserne til det der.
Gravatar #35 - milandt
7. feb. 2011 18:40
Jedihamster (34) skrev:
Fint, hvis du synes at jeg ikke burde lave andet i skoletiden, så kunne du jo evt. bare holde dig til at skrive det til mig.


Det er der andre der har gjort i den her tråd. Det lod ikke til rigtigt at trænge ind.
Gravatar #36 - Slettet Bruger [3001544605]
7. feb. 2011 18:41
Jedihamster (34) skrev:
Men giv mig lige en god grund til at du vil spille tid på det her


Newfag :)
Gravatar #37 - vandfarve
7. feb. 2011 18:43
Jedihamster (32) skrev:
#30

Du har lige fået mig til at skide grønne grise. Shiznits. Du er ond.


Bare rolig. Han gør det ikke.

(Eller, gør han nu...?)
Gravatar #38 - Daniel-Dane
7. feb. 2011 18:45
Hvem skulle han i så fald sende den til? Den har desuden lav til ingen virkning alligevel.
Gravatar #39 - Jedihamster
7. feb. 2011 18:51
#36

Mht. posting, ja, måske. Men har da grint med mangt en gang når wow sælgere har forsøgt sig herinde :-)
Gravatar #40 - milandt
7. feb. 2011 18:51
Daniel, nu skal du ikke være sådan en party-pooper. Lad ham nu lide under min kedsomhed lidt endnu.

Men - jeg ville sende den til skolens kontor, hvis det kommer til det, og ellers er der altid chancen for at de selv opdater tråden her. Google er ret hurtig til at indeksere newz.dk.
Gravatar #41 - vandfarve
7. feb. 2011 18:51
Daniel-Dane (38) skrev:
Hvem skulle han i så fald sende den til? Den har desuden lav til ingen virkning alligevel.


http://www.koldingrealskole.skoleintra.dk/Infoweb/Designskabelon9/Rammeside.asp?Action=&Side=&Klasse=&Id=&Startside=&ForumID= skrev:
[email protected]


?!
Gravatar #42 - Ronson ⅍
7. feb. 2011 18:54
LinguaIgnota (28) skrev:
Se, jeg havde tænkt mig at spise en god gang kebab (hvad fanden er Irish kebab i øvrigt - det lyder voldklamt) med en generøs mængde chili, så jeg kunne lægge mig en fornuftig krydderpølse, som jeg kunne lægge i fryseren, så den fik fast form og var knap så skrøbelig, når jeg deep throatede dig med den. Det' kød med smag, tør jeg love dig.
Er du frisk?
Wait a minute...
Gravatar #43 - Jedihamster
7. feb. 2011 18:55
#40

Jep, en hurtig søgning på mit navn og email/skole lægger denne tråd øverst :-P
Gravatar #44 - Daniel-Dane
7. feb. 2011 19:01
milandt (40) skrev:
Men - jeg ville sende den til skolens kontor [...]
Jeg overvejede bestyrelsen, men det går alt sammen ud på et.

I så fald; Done and done!
Gravatar #45 - vandfarve
7. feb. 2011 19:04
Daniel-Dane (44) skrev:
Jeg overvejede bestyrelsen, men det går alt sammen ud på et.

I så fald; Done and done!


Vi kan da ikke stoppe tråden nu!
Gravatar #46 - milandt
7. feb. 2011 19:07
#45 skulle du ikke spise?
Gravatar #47 - vandfarve
7. feb. 2011 19:08
milandt (46) skrev:
#45 skulle du ikke spise?


Jeg har spist. Det tager jo ikke andet end et par minutter.
Gravatar #48 - Daniel-Dane
7. feb. 2011 19:10
Jeg har ikke sendt nogen emails! ):
Gravatar #49 - NightZtorm
7. feb. 2011 22:56
vil skyde på at det er HJ/Henning Rahbek Jørgensen mailen skal sendes til da han ifølge hvad jeg lige kan finde er deres IT-ansvarlige... om han så kan træffes på [email protected] skal jeg ikke kunne sige men det er vel et forsøg værd
Gravatar #50 - nooeiksa
2. jul. 2020 11:00
Hmm ... interessant.
Det er ikke en dårlig guide, men du mangler noget.
Tilføj mere specifikke oplysninger, måske hvilke faldgruber der måske venter på dette eller det pågældende websted.
Ligesom for eksempel læse mere her. Her finder du mere specifikke oplysninger, der kan supplere din guide og give en idé om situationen som helhed.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login