mboost-dp1

Windows 10 - Region og sprog


Gå til bund
Gravatar #1 - Adagio
3. sep. 2016 10:29
Hjælp, jeg har brug for en løsning på et problem der har irriteret mig de sidste MANGE år. Alle "løsninger" jeg har fundet på problemet siger alle at jeg skal gøre de ting jeg allerede har gjort

Problemet er at hver gang jeg hopper ind på en fleresproget hjemmeside eller vil installere et program, så vælges der altid dansk. Hallo? Hvem i alverden har bildt dem ind at jeg kan forstå dansk?

Jeg har sat mit Windows 10 op til være engelsk. I regionale indstillinger har jeg valgt at jeg bor i USA, hele styresystemet er sat op til kun det engelske sprog og alle de steder som jeg mener kan have noget med det at gøre, har jeg sat det op til at jeg ikke er dansker. Underligt at selv om jeg har sat alt op til at være på engelsk, så har den af en eller anden underlig grund et enkelt sted, hvor det står på dansk: Under formats ved First day of week står ugedagene på dansk. WTF? Alle settings er ens for den nuværende bruger, nye brugere samt welcome screen

De eneste forskelle er at jeg under format har sat den til at være dansk (så dag kommer før måned, osv) og så har jeg indstalleret dansk keyboard. Dette burde ikke have noget at gøre vil jeg mene

Der må være en eller anden totalt hidden ting et sted, hvor man kan vælge at man altså ikke vil have det på dansk, men til nu har jeg ikke haft held med at finde det og da flere og flere hjemmesider og programmer understøttes på dansk, bliver problemet større og større

Nogen der har en ide der kan hjælpe?
Gravatar #2 - Manofsciencemanoffaith
3. sep. 2016 15:56
Det er "Format" der bestemmer sproget under installering. Det er i hvert fald min erfaring.

Sprog på hjemmesider bestemmes under "Language" (eller tilsvarende hvis du ikke bruger Edge (og hvem gør det)).
Gravatar #3 - CBM
3. sep. 2016 17:01
#2: kan man ændre system language / windows installationens sprog?

Har en pc med tysk win 10 og programmer der spørger om system sprog får at vide at sproget er tysk
Gravatar #4 - Adagio
4. sep. 2016 13:50
Manofsciencemanoffaith (2) skrev:
Det er "Format" der bestemmer sproget under installering. Det er i hvert fald min erfaring.


En hurtig test fortæller mig at det er korrekt. Det var da nok det i mine øjne mest underlige sted at vælge sprog ud fra. Tak for det

Manofsciencemanoffaith (2) skrev:

Sprog på hjemmesider bestemmes under "Language" (eller tilsvarende hvis du ikke bruger Edge (og hvem gør det)).


Det ser dog ikke korrekt ud, da mit "language" er sat til engelsk, men bliver stadig sendt til de danske sider. Eller er det et helt andet sed end hvor jeg tænker det skulle være?



Sådan lidt sjov kommentar kan jeg fortælle at jeg prøvede at tage far i Microsofts support og han blev ved med at sige at problemet lå ved min interudbyder. Yderligere da jeg sagde at jeg havde skrevet et hurtigt program i VB.Net sagde han at han desværre ikke havde adgang til internettet, så han kunne ikke gå ind på hjemmesiden VB.Net
Gravatar #5 - fjols
4. sep. 2016 14:01
En hjemmeside er som regel bestemt ud fra ip adresse.
Jeg får i hvert fald typisk forskelligt sprog på f.eks. google når jeg rejser.
Gravatar #6 - _tweak
4. sep. 2016 15:07
#5: både og.. min browser sender f.eks. ACCEPT_LANGUAGE: da_DK i http-requests; så jeg får danske sider, hvor systemet bag baserer sig på den header.
Gravatar #7 - CBM
4. sep. 2016 19:09
#4: lyder som en kompetent ms support medarbejder du fik fat i der.. ROTFL
:-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login