mboost-dp1

Windows Defender i 1909


Gå til bund
Gravatar #1 - larsp
16. mar. 2020 09:59
Min Windows 10 Pro har endelig fået opgraderet til feature release 1909. Med stor fanfare.

Nu synes jeg rent subjektivt at mine compile jobs performer væsenligt ringere. I task manager er "Antimalware Service Executable" (aka Windows Defender) ude med riven næsten hele tiden. Dvs. under en compilering deler animalware programmet og compileren CPU resourcer i porten ca. 50/50. >:(

Andre der har observeret noget lignende? Synes ikke det var et issue før 1909.

Og nogen tips til hvordan man kan give Defender sparket?
Gravatar #2 - larsp
16. mar. 2020 10:04
Og selvom Defender skanner min stakkels PC til en rødglødende smeltet klump jern så hjælper det altså ikke mod corona :P (sorry for dårlig humor)

Nøj, jeg er ikke fan af antivirus programmer.
Gravatar #3 - CBM
16. mar. 2020 11:36
* dad joke *
Så må de jo bringe defender ind i 2020...tøhø
Gravatar #4 - larsp
16. mar. 2020 13:56
#3 ;)

Windows Defender i 1909 kunne iøvrigt også klares med markise, skodder eller fortsatsruder :o)
Gravatar #5 - CBM
16. mar. 2020 14:20
larsp (4) skrev:
#3 ;)

Windows Defender i 1909 kunne iøvrigt også klares med markise, skodder eller fortsatsruder :o)

:-)
Gravatar #6 - demolition
16. mar. 2020 19:22
Det samme problem oplevede jeg for flere år siden så det er ikke noget nyt i 1909. Det er fordi den scanner al den kode der bliver bygget. Brug en dedikeret folder til dine projekter og tilføj den som exclusion under Virus & threat protection settings -> Manage settings -> Add or remove exclusions.
Gravatar #7 - coolmoon
11. apr. 2020 08:08
larsp (1) skrev:
Min Windows 10 Pro har endelig fået opgraderet til feature release 1909. Med stor fanfare.


ja de har faktisk lagt en fanfare ind efter opgradering
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login