mboost-dp1

Hjælp til iPhone efter svømmetur


Gå til bund
Gravatar #1 - Listesen
29. apr. 2010 07:01
Godmorgen Newz.

Jeg har været så dum at smide min dyrebare iPhone i badekaret, og som et resultat af dette virker den nu ikke. No surprises there.

Status er nu at skærmen ikke virker. Hvis jeg genstarter den ved hjælp af home+tænd, så kan jeg se skærmen tænder og slukker ved genstart. Der kommer dog intet billede, ikke engang det lille Apple logo.

Derudover formoder jeg at både højtaleren og vibratoren er gået i stykker, da den ikke reagerer på at man slår lydløs til på siden.
Er det mon motherboardet der er stået af, eller er det både skærm, højtaler og vibrator?
Er der nogle der har prøvet noget lignende, eller har nogle ideer til hvordan jeg kan få den genoplivet?
Derudover vil jeg gerne vide om nogle har erfaring med at få deres iPhone repareret efter vandskade, eftersom Apples politik på dette område er noget omkring "fuck dig!".

På forhånd tak:)
Gravatar #2 - Wickedmike
29. apr. 2010 07:05
Køb en ny.
Gravatar #3 - DanaKaZ
29. apr. 2010 07:15
#1 Du får kun en regning ud af at lade Apple reparerer den.

Tror ikke der er andet at gøre end at købe en ny som Wickedmike siger.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
29. apr. 2010 07:33
Når du har tændt den, umiddelbart efter den har været våd, så kan du godt regne med at den er død..

iPhonen har 2 problemer (features!) når det handler om fugt/vand
1) Den har en sensor som registrere hvis der kommer meget fugt ind i telefonen, og cutter den automatisk. Mener dog der kommer en form for fejlmeddelse når den er blevet aktiveret..
2) iPhonen er næsten helt lukket, blandt andet at du ikke kan tage batteriet fra og skille telefonen ad for at tørre den...

Men umiddelbart, så er #2's bud det bedste, da den i hvert fald vil koste lige så meget at få den repareret, hvis ikke mere, og så får du bare en anden brugt telefon tilbage..

Men du kan jo prøve at undersøge din forsikring om den gælder, inden du sælger hus og hund for at få råd til en ny..
Gravatar #5 - Listesen
29. apr. 2010 07:48
Tak for rådene:) Ja jeg havde en ide om at jeg nok var ude i at investere i en ny, men ville lige tjekke mulighederne først.

#4
Jeg forsøgte først tændte den efter jeg havde tørret den og har heller ikke sat den til strøm endnu.
Jeg har hørt om deres fugt sensorer, og lur mig om de ikke har flere af dem gemt i telefonen, end den ene man kan se i hovedtelefonstikket. Jeg er ihvertfald ikke i tvivl om at Apple sender mig en regning for reperation, som #3 også nævner.

Jeg finder ud af noget med forsikringen.


Gravatar #6 - Wickedmike
29. apr. 2010 07:49
MiniatureZeus (4) skrev:
2) iPhonen er næsten helt lukket, blandt andet at du ikke kan tage batteriet fra og skille telefonen ad for at tørre den.


Jo det kan man godt, du kan faktisk selv skifte det meste, bare man har lidt knowledge om hvordan.

Har op til flere hvor skærmet f.eks er skiftet manuelt.
Gravatar #7 - Christensen
29. apr. 2010 07:59
Har ikke haft samme problem, men min kæreste tabte min dyrbare iPhone ud af bilen og skærmen flækkede dog kan den stadig bruges.
Pointen var at vi ringede til vores forsikringsselskab (tryg) og de sagde at jeg bare skulle sende den ind ville koste omkring 500 kr. også ville jeg få en helt ny (muligvis 3Gs).
Så det kunne være en god ide og se hvad din indbo's forsikring dækker.
Gravatar #8 - MiniatureZeus
29. apr. 2010 08:07
Wickedmike (6) skrev:
Jo det kan man godt, du kan faktisk selv skifte det meste, bare man har lidt knowledge om hvordan.

Har op til flere hvor skærmet f.eks er skiftet manuelt.

Hvis man skal gøre det til en sag for forsikringen, så ryger al hjlælp hvis man begynder selv at åbne den.. Så jeg ville først finde ud af, om min forsikring dækkede, og så derefter begynde at rode med den selv..
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
29. apr. 2010 09:42
Prøv at smide den i en opvarmet varmluftsovn i en times tid ved 50-75 grader. Den skal selvfølgelig være slukket.
Gravatar #10 - Listesen
29. apr. 2010 09:44
#9 God ide, men det er prøvet af flere gange, uden resultat:(
Gravatar #11 - McBang
3. maj 2016 05:51
Lad iPhonedoc.dk se på den, den skal skilles ad og igennem en kemisk proces. Jeg tabte min iphone i toilettet og den blev meget våd, jeg søgte på nettet og fandt et lokal firma som påstod de kunne redde vandskadede iphone. Jeg slukkede straks min iphone og lod dem se på den, næste dag kunne jeg hente min iphone igen, alt virkede perfekt på den. De fortalte at det åd man kan finde mange steder på nettet med at putte iphonen i en pose ris ikke virker. Så mit råd vil helt klar være at er man uheldig og gøre sin iphone våd, så SLUK den og søg proffesionel hjælp, evt. iPhonedoc.dk eller andre.
Gravatar #12 - Useful
3. maj 2016 13:56
McBang (11) skrev:
De fortalte at det åd man kan finde mange steder på nettet med at putte iphonen i en pose ris ikke virker.


Ja det sagde de vel mens de tog imod betaling for opgaven?

Jeg har personligt brugt ris tricket et par gange, og har haft udemærket held med det.

Ris tricket virker dog kun hvis det er forholdsvis rent vand. Beskidt og saltet vand, kræver en rensning af telefonens indemad.

Men er vandet forholdvis rent, kræver det sjældent mere, end at telefonen får lov at tørre.

Desuden har jeg hørt rygter om børnearbejde og iphonedoc.dk og noget med tyveri af gamle folks gebis.
Gravatar #13 - Ronson ⅍
3. maj 2016 17:46
#11: Puha for en omgang reklame..

edit: lad mig lige forklare hvorfor.
1. Nyoprettet bruger
2. Tråden er ~6 år gammel.
3. Idioten skriver navnet med stort P. Ingen skriver med stort P med mindre det er fordi det skal se godt ud på google.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login