mboost-dp1

Partition er væk


Gå til bund
Gravatar #1 - Majorkrabbe
23. jul. 2018 13:09
Hejsa.

Har et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med. Jeg har en harddisk på 1 tb, som jeg har opdelt i to partitioner, her forleden forsvandt den ene partition.

Jeg har tjekket at den er koblet korrekt i, og jeg har været inde i diskhåndtering.
I diskhåndteringen er der en enkelt disk (disk3) som står som "ikke allokeret". Men den står kun til at være på 3,86 Gb. Og jeg kan heller ikke få lov at initialisere den.


Jeg har haft harddisken et par år.


Hvad gør jeg?


Gravatar #2 - Ronson ⅍
23. jul. 2018 14:02
Forsøg at recover data inden du begynder at rode mere med det?
https://www.ccleaner.com/recuva/builds
Gravatar #3 - brostenen
27. jul. 2018 22:17
Er det en SSD?
Gravatar #4 - Majorkrabbe
29. jul. 2018 17:30
brostenen (3) skrev:
Er det en SSD?

Det er en HDD
Gravatar #5 - brostenen
29. jul. 2018 22:26
Majorkrabbe (4) skrev:
brostenen (3) skrev:
Er det en SSD?

Det er en HDD


Du mener en god gammeldags pladelager, der spinder rundt? (HDD betyder Harddisk)
Gravatar #6 - Majorkrabbe
30. jul. 2018 16:37
brostenen (5) skrev:
Majorkrabbe (4) skrev:
brostenen (3) skrev:
Er det en SSD?

Det er en HDD


Du mener en god gammeldags pladelager, der spinder rundt? (HDD betyder Harddisk)

Troede at de fleste ved at man mener en alm harddisk når man skriver HDD ;-) Men ja. Det er det.
Gravatar #7 - Majorkrabbe
30. jul. 2018 16:37
Ronson ⅍ (2) skrev:
Forsøg at recover data inden du begynder at rode mere med det?
https://www.ccleaner.com/recuva/builds

Jeg har kigget på recuva, men den kan jo ikke se den partition som er "gone bad".
Gravatar #8 - Skak2000
30. jul. 2018 20:11
Var der data der skulle gendannes? Eller skal harddisken bare genoprettes så du kan udnytte den fulde kapacitet?
Gravatar #9 - Ronson ⅍
30. jul. 2018 20:29
#7: Kan den ikke scanne hele disken uanset om den kan se partitioner eller ej?
Gravatar #10 - Skak2000
30. jul. 2018 20:41
Hvis data skal redes brug programmet "Get Data Back". Det program kan udrette mirakler...
Gravatar #11 - brostenen
30. jul. 2018 21:52
Majorkrabbe (6) skrev:

Troede at de fleste ved at man mener en alm harddisk når man skriver HDD ;-) Men ja. Det er det.


Joo... Det kommer lidt an på hvem der modtager beskeden. Sata er jo også IDE, men de fleste mener at IDE kun dækker PATA. Anyway....

Det er nogen gange lidt en hit or miss, når du skal vælge program eller suite til at gendanne data med. Nogle virker bedre end andre, så jeg har fundet en artikel omkring programmer. Den er fra i år. Så der skulle gerne være en del nyttig information. Men som der er anbefalet, så er get data back et udemærket program. Men nogle gange er der scenarier hvor du skal have fat i et andet program.

https://fossbytes.com/top-best-free-data-recovery-...

Artiklen er fra maj i år, selv om linkadressen siger noget andet.
Gravatar #12 - Ronson ⅍
31. jul. 2018 06:49
#9: For lige at svare mig selv - jo, det kan den.
Gjorde det selv da jeg havde 3 x 4TB diske (med ens indhold) der skulle reddes, det lykkedes mig at få alt vigtigt ud. En eller to af dem var formatteret og den sidste var halvdelen slettet og noget af det overskrevet.
Gravatar #13 - CBM
1. aug. 2018 03:41
Jeg har samme problem med en ret ny 3 TB hdd
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login