mboost-dp1

Spam / malate på newz.dk


Gå til bund
Gravatar #1 - Subvenio
23. apr. 2016 09:37
Jeg havde en tab åben på newz.dk. på min mobil. Jeg åbnede Chrome igen fra min start skærm og newz.dk tabbed gik over på en anden side, hvor den sagde at jeg havde virus og skulle betale.
Jeg har ikke trykket eller startet et program, før dette skete. Ej heller har jeg installeret noget nyt på min mobil i lang tid.
Siden det åbnede er denne:http://w.shoopadoo.com/dk/virusmo/?cpid=2339_wG584K16SP7MM9AS0E08NURG
Den bad mig ikke om at downloaded noget, men det virker meget mistænkelig at den redirected fra newz.dk da jeg åbnede Chrome på mobilen.
Gravatar #2 - modgaard
23. apr. 2016 09:54
#1 Tak. Det skal vi nok se på.
Gravatar #3 - _tweak
23. apr. 2016 10:10
Det virker mærkeligt - hmm kan du huske hvilken newz.dk underside du var på ? (eller var det forsiden?)

Jeg vil også kunne bruge hvilket OS der er på din telefon (android/ios/win) og om du har adblocker slået til - eller evt. antivirus (alt efter OS) ?

Umiddelbart virker shoopadoo-virus-beskeden som en del af noget malware man kan få på sin android - men også generelt popup-helvede.
Gravatar #4 - Subvenio
23. apr. 2016 10:38
Ja, det tænkte jeg ikke på.
Android 6.0.1
Mener jeg var på forsiden, men kan ikke sige det med sikkerhed, desværre.
Jeg har intet adblock eller AV på telefonen.
Jeg har ikke oplevet det igen, efter jeg skrev til jer på forum. Det skete 5-10 før jeg skrev #0.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login