mboost-dp1

6 B$ handel mellem 2 IT firmaer som de færrest kender


Gå til bund
Gravatar #1 - arne_v
29. aug. 2022 14:26
Canadiske OpenText køber britiske Micro Focus for 6 B$.

https://www.prnewswire.com/news-releases/opentext-...

Gravatar #2 - arne_v
29. aug. 2022 19:42
#1

Ingen kommentarer, men så uopfordret:

OpenText er mest kendt for at have 3 (!) forskellige ECM.

MicroFocus har:
* mainframe compatible Cobol compilere for Windows, Linux, CLR og JVM
* det der engang var Borland ALM produkter (Embarcadero fik udviklingsværktøjerne Delphi, C++Builder og JBuilder)
* resterne af Novell inkl. SUSE Linux og ejerskab af den oprindelige AT&T Unix kode
* resterne af HPE software inkl. Autonomy (dem som HP købte for 11 B$ i 2011 og nedskrev med 9 B$ i 2012)
Gravatar #3 - larsp
30. aug. 2022 13:50
Absolut uden for min erfaringsområde

Men jeg fornemmer stærk lugt af legacy IT, produkter og services til at holde gammelt "skrammel" kørende?
Gravatar #4 - arne_v
30. aug. 2022 14:15
#3

Det er hele ideen i MF Cobol. Man tager sin 40 år gamle Cobol kode og compiler den på en moderne platform og så skal den virke præcis ligesom den gjorde på mainframe. Pointen er at man reducerer platform omkostningerne ved at skifte fra mainframe til x86-64 men undgår risikoen ved at skrive millioner af linier kode om til en nyere teknologi. Men man har naturligvis stadig en meget gammel kode base.

Resten af produkterne er ikke gamle - bare produkter som markedet er løbet fra.

De 3 ECM (som inkluderer Documentum) er formentligt løbende opdateret, men det store markede bruge MS SharePoint.

SUSE opdateres løbende (SLES 15 SP4 blev releaser 24. juni i år), men meget få bruger SUSE Linux idag - det er Redhat, diverse Redhat kloner, Ubuntu, Ubunto kloner, Debian etc..

ALM produkterne det samme. Hvem bruger Caliber til krav styring, Silk til automatisk test kørsel, StarTeam til versions styring og bug tracking, Together til at lave diagrammer/modeller med idag? Ingen jeg kender!

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login