mboost-dp1

Biler !!!!


Gå til bund
Gravatar #1 - arne_v
12. feb. 2020 19:09
JD Power 2020 mest pålidelige biler:

The most dependable brands (problems per 100 vehicles):

Genesis (80)
Lexus (100)
Buick (103)
Porsche (104)
Toyota (113)
Volkswagen (116)
Lincoln (119)
BMW (123)
Chevrolet (123)
Ford (126)
Mazda (130)
Cadillac (131)
Hyundai (132)
Kia (132)
Audi (136)
Nissan (136)
Acura (139)
Honda (139)
Ram (140)
Mitsubishi (146)
Mini (147)
Mercedes-Benz (152)
Subaru (154)
Infiniti (155)
Dodge (158)
Jeep (159)
Fiat (160)
GMC (162)
Volvo (185)
Jaguar (186)
Chrysler (214)
Land Rover (220)

https://www.usatoday.com/story/money/cars/2020/02/...
Gravatar #2 - CBM
12. feb. 2020 19:21
Pudsigt nok at vi her i Europa som oftest kun kan købe de biler med flest problemer iflg listen


Genesis (80)
Lexus (100)
Buick (103)

Er ikke ret udbredt i EU


Og skuffende at kun et mærke er under 100
Gravatar #3 - arne_v
12. feb. 2020 19:53
#2

Og vel heller ikke:

Lincoln (119)
Chevrolet (123)
Cadillac (131)

Men det er også værd at bemærke at nogen af bilmærkerne kan have forskellig kvalitet i USA og Europa.

F.eks. har Fords amerikanske model program og deres europæiske model program ikke meget til fælles.
Gravatar #4 - larsp
12. feb. 2020 22:18
The study ... tracks the number of problems in three-year-old vehicles during the previous 12 months

Der er altså tale om problemer med ret nye biler.

Den endelige pålidelighed kan man vel først konkludere på efter en 10 års drift.

... jeg er f.eks. spændt på om BMWerne der er 3 år gamle i testen og klarer sig flot er faldet fra hinanden når de bliver 5 / 7 år gamle ...
Gravatar #5 - arne_v
13. feb. 2020 01:05
#4

Ja. Der er reelt tale om en måling af fabrikations kvaliteten. Kommer bilerne ud af fabrikken uden fejl. Altså kvalieten i samlingen af bilerne.

Langtidsholdbarhed er en hel anden ting. Og her må det afgørende være kvaliteten af de brugte materialer. Jeg vil f.eks. tro at Mercedes vil klare sig bedre i det.
Gravatar #6 - CBM
13. feb. 2020 04:25
Uanset hvad så er kvaliteten af bilerne alt for ringe
Gravatar #7 - demolition
13. feb. 2020 04:41
CBM (6) skrev:
Uanset hvad så er kvaliteten af bilerne alt for ringe

Synes jeg nu ikke helt jeg er enig i.. Min bil er over 10 år gammel nu og har aldrig fejlet noget særligt. Jo, den havde lidt startproblemer i en periode indtil jeg fandt ud af at stelledningen på batteriet ikke var skruet ordentligt fast. Den havde været til service ikke så længe forinden så jeg giver værkstedet skylden og ikke bilen/producenten..

Det er ikke unormalt at biler ikke fejler noget særligt inden for de første 10 år og hvor mange andre forbrugsgoder kan man opleve det samme med? Det gør det ikke mindre imponerende at biler holder så længe på trods af at de er udsat for vind og vejr og ikke mindst slud og salt om vinteren.
Gravatar #8 - larsp
13. feb. 2020 13:44
CBM (6) skrev:
Uanset hvad så er kvaliteten af bilerne alt for ringe

demolition (7) skrev:
Synes jeg nu ikke helt jeg er enig i.

Da jeg skulle købe billig 5 - 10 år gammel bil for et år siden var jeg forbavset over hvor meget ballade der var med de nyere motorer. VW laver timingkæder der bliver for lange og havarerer motoren, BMW ligeså, BMW's komplicerede tech går generelt i hundene efter nogle år, VW's dobbeltkoblinger er en ren lotteriseddel, direkte benzin insprøjtning medfører at motorerne kokser til, dieselerne har udsigt til at blive forbudt, og har dyre partikelfiltre, nyere biler har tvivlsomme CVT gearkasser, og der er den generelle trend med at sætte kæmpe turboer på små bitte motorer. Når man googler en given motor dukker der med 95% chance en masse alvorlige problemer op. Undtagelsen er Toyota og få andre mærker, men de er ganske dyre brugt og ikke så attraktive.

Det er lidt et paradoks, for samtidigt er biler eftersigende blevet mere og mere pålidelige. Jeg er helt og aldeles klar over at det kan skyldes naturen af diskussionsforaer hvor sjældne problemer kan blive blæst ud af propertioner.

Meeen.. Jeg vil sige at moderne højoptimerede motorer forekommer mere sarte end de klassiske motorer fra før de begyndte at presse de sidste procenter ud af brændstoføkonomien. Men producenterne er jo tvunget til at lave alle de problematiske sparetiltag, om det så er en fordel samlet set eller ej når skidtet kun kan holde 10 år i stedet for 20 år.
Gravatar #9 - CBM
13. feb. 2020 14:23
#8: enig. En moderne motor tåler ikke det samme som de ældre
Gravatar #10 - arne_v
13. feb. 2020 15:53
#8 og #9

Moderne motorer er langt mere pressede.

Men de er også langt mere præcist byggede.

Og det er efterhånden en del år siden at man begyndte med turbo. Måske kan det holde.

Det er dog værd at bemærke at både Genesis og Lexus er overvejende (ihvertfald efter solgte enheder) med sug ikke med tryk. Henholdsvis 3.8 G80 og 3.5 IS / 3.5 ES / 3.5 RX.


Gravatar #11 - demolition
13. feb. 2020 20:43
Der er ganske vist mange historier om diverse problemer med nyere motorer (og gearkasser), men der er også mange motorer som har et ret godt ry og kun mindre fejl og dem hører man ikke så ofte om. Hvilken avis skriver en nyhed omkring en bilmodel der ikke fejler noget? Det skulle da lige være Volvo P 1800 S. :-)
Alle motorer har fejl, men i gamle dage var det kun mekanikere der kendte til dem - som du nævner så har moderne onlineforums en del af 'skylden' for at folk er mere oplyste i dag.
Mht. pressede turbomotorer, så mener jeg at både Fiats Twinair samt Fords Ecoboost er kendt for at holde længe uden de store problemer på trods af at de har rigtigt høj ydelse ifht. motorstørrelsen.
Jeg har en Civic med en 1.8i VTEC motor og den har heller ikke nogle større kendte fejl.
Serviceintervallerne er også blevet noget længere end de var i gamle dage, bl.a. pga. de bedre tolerancer, men hvis man sørger for at skifte olie noget oftere end krævet (så ofte som man ville på en gammel bil), så hjælper det en del på holdbarheden.
Gravatar #12 - TorbenPeder
21. feb. 2020 11:50
Hvis man slår en nummerplade op inde på https://www.tjekbil.dk/ kan man se synsrapporterne.
Det kan i hvert fald være en god idé at tjekke den, inden man køber.

Gravatar #13 - Ronson ⅍
23. feb. 2020 19:15
Kæft for et sløvt forsøg på reklame og linkbuilding, Karsten Kenneth Andersen og Christoffer Hübertz Christensen fra Heymate ApS

PAS PÅ DISSE SPAMMERE !
Gravatar #14 - MichaelllP
6. apr. 2020 09:25
Hej killar, om någon av er fortfarande behöver en bil, jag vill ge er råd hyra bil malmo city Det är en mycket pålitlig biluthyrningstjänst. Jag hoppas verkligen att mitt råd har hjälpt åtminstone en av er här. lycka till på vägen!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login