mboost-dp1

C# program fra 64 MB til 2 KB


Gå til bund
Gravatar #2 - larsp
5. jan. 2024 11:52
Yderst imponerende. Jeg er ikke inde i Windows dot net tooling til at forstå hvad der foregår. Men jeg går ud fra at de 2 KB er næsten rå dot net bytekode, som kan få en masse fra hånden takket være dot net runtime.
Gravatar #3 - arne_v
5. jan. 2024 15:26
#2

Størelserne inkluderer .NET runtime. Eller mere korrekt de første størrelser inkluderer .NET runtime og de sidste størrelser inkluderer noget som er meget mindre men godt nok til formålet.
Gravatar #4 - larsp
5. jan. 2024 18:42
arne_v (3) skrev:
Størelserne inkluderer .NET runtime.

2 KB? Det har jeg godt nok svært ved at tro på. Han skriver:
What exactly is “self-contained”?

A self-contained application is an application that includes everything that’s necessary for it to run on a vanilla installation of the operating system.

Det tolker jeg som at den godt kan bruge medfølgende runtime fra Windows.
Gravatar #5 - arne_v
5. jan. 2024 18:50
#4

.NET runtime bliver ikke betragtet som en del af Windows her. C RTL gør.

Men han skifter fra .NET runtime til et specielt zerolib når han går fra 882 KB til 9 KB.
Gravatar #6 - larsp
7. jan. 2024 17:18
#5 Så tænker jeg at programmet må være blevet compilet til native og strippet til det ekstreme, i den process.

Hvis der er en bytecode fortolker og bytekode til at lave en Wolfenstein 3D agtig effekt, indeholdt i de 2 KB, vil jeg meget gerne se en disassembly!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login