mboost-dp1

Embedded Rust: where are we today?


Gå til bund
Gravatar #2 - larsp
29. mar. 2024 11:36
Rust breder sig, og godt for det.

Sidst jeg kiggede på rust til embedded var det et minus at skulle slæbe rundt på en ret stor Rust runtime. Selv med multithreading fra og næsten alle libraries elimineret var der en betydelig klump runtime der skulle med. Men det var til nogle helt små processorer. Til velvoksne ARM controllere kan man nok bedre få plads til den slags.

Jeg tænker også at build tools bliver bedre, eller er blevet bedre, til at linke det hele sammen og fjerne alt der ikke skal bruges så man kan lave små og pladseffektive binaries.
Gravatar #3 - arne_v
29. mar. 2024 23:17
#2

Forfatteren tror at det vil tage lang tid inden Rust får en stor markedsandel.
Gravatar #4 - larsp
30. mar. 2024 08:24
Jeg har fået lyst til at snuse til rust igen. Da vi startede med at diskutere det år tilbage var spørgsmålet jo om det var en døgnflue eller ville få fodfæste. Det spørgsmål synes efterhånden at være blevet besvaret.

Jeg har lige eksperimenteret med at bygge nogle halvstore projekter fra https://github.com/rust-unofficial/awesome-rust og må sige at det går ganske hurtigt. Det virker som om toolchain er blevet meget hurtigere. Der var jo et kritikpunkt om at builds tog meget lang tid at lave.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login