mboost-dp1

Gå imod strømmen


Gå til bund
Gravatar #2 - larsp
25. jan. 2022 09:10
Interessant læsning. Det er godt at der er en brugbar open source konkurrent til Linux derude.

Det overrasker mig lidt at FreeBSD angiveligt har bedre netværksperformance end Linux. Så vi ikke nogle benchmarks herinde hvor BSD laggede en del bag Linux i de fleste kategorier? Måske er det specifikt netværks performance hvor BSD har en fordel.
Gravatar #3 - Claus Jørgensen
25. jan. 2022 10:00
I hans lille virksomhed med under 10 medarbejdere :p

Gravatar #4 - arne_v
25. jan. 2022 19:41
#3

Deres skift er næppe økonomisk ruin for Redhat og Canonical. Men derfor kan det jo godt være interessant.
Gravatar #5 - larsp
29. jan. 2022 07:18
Claus Jørgensen (3) skrev:
I hans lille virksomhed med under 10 medarbejdere :p
Meget godt IT og teknologi er blevet lavet af få nørder i en garage.

Store firmaer med masser af bloat og uengagerede medarbejdere, er ikke en garanti for bedre kvalitet.
Gravatar #6 - Claus Jørgensen
31. jan. 2022 13:36
#5

Få nørder i en garage giver sjældent det nødvendige niveau af feedback der skal til for at blive bedre.

Jeg vil aldrig arbejde i et team med mindre end 3 udviklere (og helst 4+) fordi at der simpelthen ikke er nok feedback i code-reviews hvis man kun er 2.

Nørder, "left to their own devices", ender med at vælge utraditionelle løsninger (som f.eks. at bruge BSD istedet for Linux), og i min erfaring er det mest fordi de synes det var sjovt, end fordi der faktisk var en business case bag det.
Gravatar #7 - arne_v
31. jan. 2022 14:00
#6

Det er formentligt primært fordi at det er sjovt.

Men husk på at der i 1991 var en finsk datalogi studerende som syntes at det var sjovt at opfinde et nyt OS fremfor at bruge standard SysV eller BSD Unix.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login