mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
A server is a running instance of an application (software) capable of accepting requests from the client and giving responses accordingly. Servers can run on any computer including dedicated computers, which individually are also often referred to as "the server".
Ergo, det er en server. Men det kan man også kalde min Lenovo T61p
Det her er også en server - din Lenovo er 5 til xxx gange hurtigere, så i princippet (regnekraftsmæssigt), ja - og den er nok også noget mere driftsikker ;)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f7...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f7...
PHP-Ekspert Thoroughbreed (67251) skrev:
A server is a running instance of an application (software) capable of accepting requests from the client and giving responses accordingly. Servers can run on any computer including dedicated computers, which individually are also often referred to as "the server".
Ergo, det er en server. Men det kan man også kalde min Lenovo T61p
Selvfølgelig kan man bruge det som server. Det kan du med alle computere. Men vi talte om hvad den var tiltænkt som da Apple designede den (går jeg da ud fra, ellers er diskussionen jo ligegyldig).
Hvis man læser den første linje på produksiden: "Bygget til banebrydende kreativitet". Det lyder altså ikke særlig serveragtigt. Læser man videre finder man ord som video(eksport), simulering, rendering, 4K-skærme. De kalder den en professionel computer og en arbejdsstation, ikke en server.
Som håber at rygterne om at Win 10 bliver sidste version af Windows og at denne så overgår til at være abonnements baseret , ikke er sande.
Dog tyder alt på at der ikke er holdt i rygterne, hverken at Win 10 skulle være sidste version eller i rygtet at Windows skulle til at være abonnements baseret.
Dog tyder alt på at der ikke er holdt i rygterne, hverken at Win 10 skulle være sidste version eller i rygtet at Windows skulle til at være abonnements baseret.
Som opdagede at hans nyeste win 8 acer laptop har fået en løs forbindelse til skærmen. Google søgning tyder dog på at det er et internt kabel mellem skærm og mainboard som har rykket sig løst...
Dammit... Og mig som er elendig til at skille og samle laptops.
CBM (67255) skrev:Som opdagede at hans nyeste win 8 acer laptop har fået en løs forbindelse til skærmen. Google søgning tyder dog på at det er et internt kabel mellem skærm og mainboard som har rykket sig løst...
Du kan sikkert bare fjerne dæksel og rykke med kablet..
CBM (67255) skrev:Som opdagede at hans nyeste win 8 acer laptop har fået en løs forbindelse til skærmen. Google søgning tyder dog på at det er et internt kabel mellem skærm og mainboard som har rykket sig løst...
Har du prøvet at ringe til support?
Apropos apples server workstation så kom jeg lidt til at tænke på den da jeg så acers revo one
http://cdon.dk/hjemme-elektronik/acer/acer-revo-on...
http://cdon.dk/hjemme-elektronik/acer/acer-revo-on...
CBM (67254) skrev:Som håber at rygterne om at Win 10 bliver sidste version af Windows og at denne så overgår til at være abonnements baseret , ikke er sande.
"Efterfølgende har Microsoft bekræftet, at Windows i fremtiden leveres som en art abonnementstjeneste, der er inkluderet i prisen på computeren, snarere som et produkt, man køber selvstændigt."
/ DR
Praktisk talt, samme model som OSX.Clauzii (67260) skrev:Efterfølgende har Microsoft bekræftet, at Windows i fremtiden leveres som en art abonnementstjeneste, der er inkluderet i prisen på computeren, snarere som et produkt, man køber selvstændigt
CBM (67263) skrev:#67260
Men vil det så sige at ved køb af ny pc så er der et medfølgende abonnement på fx. 2 år, hvorefter man skal betale for fortsat at benytte Windows på sin computer?
Eller hvordan?
Tror snarere der er tale om, at der fremover kun vil være én Windows, som får løbende opdateringer, præcis som OSX.
De penge MS tjener på retail-licenser solgt til private er alligevel næsten ikke-eksisterende. Det er OEM-licenser og VL de tjener pengene på, og de licenser vil stadig være der.
Såfremt det er tilfældet så er det gode nyheder.
Jeg tror også at MS bliver glad for at slippe for at der kører en masse gamle Windows versioner rundt omkring.
Hvis vi er heldige, så kan det også betyde at man slipper for at skulle finde nye Windows driver hver gang man opdaterer...
Hvis vi er meget heldige kan det måske også betyde at software fremover ikke bliver "forældet" på samme måde....
Det er langtfra alle ældre programmer eller drivere som kan køres/bruges med kompatibilitets tilstand mv.
Såfremt det er tilfældet så er det gode nyheder.
Jeg tror også at MS bliver glad for at slippe for at der kører en masse gamle Windows versioner rundt omkring.
Hvis vi er heldige, så kan det også betyde at man slipper for at skulle finde nye Windows driver hver gang man opdaterer...
Hvis vi er meget heldige kan det måske også betyde at software fremover ikke bliver "forældet" på samme måde....
Det er langtfra alle ældre programmer eller drivere som kan køres/bruges med kompatibilitets tilstand mv.
Claus Jørgensen (67268) skrev:Bruger i Lync på arbejdet? ;-)
Ja. Men hvad hjælper det med iOS? Det virker ikke engang ordentligt i Windows 8.1/Exchange
Det hjælper at det er mit hold der udvikler Lync til iOS :PPHP-Ekspert Thoroughbreed (67269) skrev:Men hvad hjælper det med iOS
Claus Jørgensen (67270) skrev:Det hjælper at det er mit hold der udvikler Lync til iOS :P
Få det lige til at virke i Windows først tak! :D
XorpiZ (67273) skrev:.. der er ved at blive vanvittig over text-input i iOS. Hvor er det dog mange år bagud i forhold til WP :<
Fortæl! Har ikke brugt nogen af systemerne selv. Kan du ikke bare skifte det defekte program ud med et andet?
Manofsciencemanoffaith (67274) skrev:Kan du ikke bare skifte det defekte program ud med et andet?
Edit: Øh. Glem mit indlæg. Jeg troede XorpiZ talte om tekstmarkering.
Manofsciencemanoffaith (67274) skrev:Fortæl! Har ikke brugt nogen af systemerne selv. Kan du ikke bare skifte det defekte program ud med et andet?
Pas, kan man skifte "Beskeder" ud i iOS?
Synes bare det virker håbløst. Man skal trykke på "123" for at lave punktum og komma f.eks.
Jeg kan heller ikke finde ud af (men det skyldes sikkert mine fede fingre) at vælge et tidligere indtastet ord og få andre forslag til hvad der kunne stå.
Hvis man f.eks. indtaster "internet" kunne det være rart at vælge ordet og så få foreslået "internat" eller sådan.. men det magter jeg ikke at få den til. Det irriterer mig :<
XorpiZ (67276) skrev:Synes bare det virker håbløst. Man skal trykke på "123" for at lave punktum og komma f.eks.
Tryk to gange på mellemrum for punktum.
XorpiZ (67276) skrev:Jeg kan heller ikke finde ud af (men det skyldes sikkert mine fede fingre) at vælge et tidligere indtastet ord og få andre forslag til hvad der kunne stå.
Det kommer ikke frem hver gang hos mig (jeg bruger det mest hvis jeg har skrevet forkert), men hvis jeg bare trykker på et ord, så kommer der en liste frem.
Har du prøvet om det engelske tastatur er den slags du leder efter? Ellers kan du hente et nyt tastatur.
Men punktum kan du jo lave med to gange mellemrum. Komma er lidt træls, men efter lidt tid tænker man ikke rigtigt over det.
Med det engelske tastatur kan du få word suggestions hele tiden (også for tidligere skrevne ord ved at trykke to gange på dem). Desværre findes det ikke på dansk endnu (medmindre du henter et third party?), og det er vist ikke i den nye beta (som mere handler om musik-app'en).
Med det engelske tastatur kan du få word suggestions hele tiden (også for tidligere skrevne ord ved at trykke to gange på dem). Desværre findes det ikke på dansk endnu (medmindre du henter et third party?), og det er vist ikke i den nye beta (som mere handler om musik-app'en).
markjensen (67279) skrev:Desværre findes det ikke på dansk endnu
Gør det ikke?
På min iphone 5 foreslår den da danske ord, jeg aldrig selv har skrevet.
Hængerøven (67280) skrev:Gør det ikke?
På min iphone 5 foreslår den da danske ord, jeg aldrig selv har skrevet.
Også over tastaturet? Sådan hele tiden når du skriver
Tallinn, St. Petersburg og HelsinkiOxxY (67284) skrev:En lille bådtur over til billig spiritus på den østlige side af det baltiske? Eller en tur til de varme lande?
dvs. "ja"
markjensen (67279) skrev:Men punktum kan du jo lave med to gange mellemrum. Komma er lidt træls, men efter lidt tid tænker man ikke rigtigt over det.
Men engelsk tastatur bliver man vel også træt af, når man skal skrive på dansk, tænker jeg.
Det er bare lidt ufatteligt, at et ellers velpoleret system som iOS stadig sejler på det punkt.
Ja selvfølgelig skal du ikke bruge det engelske tastatur når du skal skrive dansk :). Det var mere for at høre om det var det du efterspurgte. Desværre er man ofte bagud som dansker med alle mulige ting, fx er Siri kun lige kommet på dansk (og det er dårligere end den engelske).
markjensen (67287) skrev:Ja selvfølgelig skal du ikke bruge det engelske tastatur når du skal skrive dansk :). Det var mere for at høre om det var det du efterspurgte. Desværre er man ofte bagud som dansker med alle mulige ting, fx er Siri kun lige kommet på dansk (og det er dårligere end den engelske).
Ahh på den måde. Det har jeg ikke lige overskud til at teste i dag. Det er nok bare en vanesag.
Synes bare det var rart, at der kom en del forskellige forslag op på det man skrev, plus der kom forslag til næste ord når man skrev.
... der synes det er småtræls at Yvossen er så negativ
... der glemmer at udvide kommentarerne på dem med dårlig karma
PHP-Ekspert Thoroughbreed (67295) skrev:... der synes det er småtræls at Yvossen er så negativ
Vi må lige rate ham med god karma så han bliver udfoldet igen.. :)
IT-ekspert Kejser (67296) skrev:Vi må lige rate ham med god karma så han bliver udfoldet igen.. :)
Havde det været fordi han var rated dårligt, så ja. Men det er jo hans egen skyld hvis du ser på karma-loggen
PHP-Ekspert Thoroughbreed (67298) skrev:Havde det været fordi han var rated dårligt, så ja. Men det er jo hans egen skyld hvis du ser på karma-loggen
Lige præcis... Han er det man kalder en "negative Nancy"
... der griner :-)
http://politiken.dk/kultur/filmogtv/ECE2667543/fle...
Ligesom man har fået lukket ned for 17 pirattjenester på halvandet år, heriblandt Grooveshark, thepiratebay og kickass.
http://politiken.dk/kultur/filmogtv/ECE2667543/fle...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.