mboost-dp1

Jeg er ham...


Gå til bund
Gravatar #73201 - brostenen
11. jul. 2020 19:41
dugfrisk (73199) skrev:
brostenen (73195) skrev:
...der funderer over årsagen, til at bacon smage bedre, når det er stegt på støbejerns pande. Forskellen er til at smage.


Man kan også stege det på glaspladen.


Men ret besværligt at rense bag efter. Min pande skal bare lige koges op med rent vand, skures ren for madrester og så er den klar til næste gang. Sæbevand er et stort no' go. Det er jo støbejern og ruster ret nemt ved dårlig vedligeholdelse og forkert brug.

...der stegte burger-bøffer på den i dag. Damn det bliver godt. Jeg tror det handler om hvordan varmen er nede i sådan en pande, for den holder temperaturen oppe på en næsten perfekt måde. Det ville kun være gaskomfur, som ville gøre det bedre.
Gravatar #73202 - cnr
13. jul. 2020 10:49
brostenen (73201) skrev:
dugfrisk (73199) skrev:
brostenen (73195) skrev:
...der funderer over årsagen, til at bacon smage bedre, når det er stegt på støbejerns pande. Forskellen er til at smage.


Man kan også stege det på glaspladen.


Men ret besværligt at rense bag efter. Min pande skal bare lige koges op med rent vand, skures ren for madrester og så er den klar til næste gang. Sæbevand er et stort no' go. Det er jo støbejern og ruster ret nemt ved dårlig vedligeholdelse og forkert brug.

...der stegte burger-bøffer på den i dag. Damn det bliver godt. Jeg tror det handler om hvordan varmen er nede i sådan en pande, for den holder temperaturen oppe på en næsten perfekt måde. Det ville kun være gaskomfur, som ville gøre det bedre.


Problemet med moderne slip-let pander er, at de isolere kødet fra varmekilden og kødet derfor nærmere koger end steger. En kvalitets-støbejernspande bliver for det første meget varmere og for det andet har den en meget mere lige temperatur over hele stegefladen.

Det betyder, at kødet får en bedre karamelisering (stegeskorpe) pga. den høje temperatur plus, at hele kødstykket bliver mere ensartet stegt over hele området, der har kontakt med panden.
Gravatar #73203 - cnr
13. jul. 2020 10:51
brostenen (73201) skrev:
dugfrisk (73199) skrev:
brostenen (73195) skrev:
...der funderer over årsagen, til at bacon smage bedre, når det er stegt på støbejerns pande. Forskellen er til at smage.


Man kan også stege det på glaspladen.


Men ret besværligt at rense bag efter. Min pande skal bare lige koges op med rent vand, skures ren for madrester og så er den klar til næste gang. Sæbevand er et stort no' go. Det er jo støbejern og ruster ret nemt ved dårlig vedligeholdelse og forkert brug.

...der stegte burger-bøffer på den i dag. Damn det bliver godt. Jeg tror det handler om hvordan varmen er nede i sådan en pande, for den holder temperaturen oppe på en næsten perfekt måde. Det ville kun være gaskomfur, som ville gøre det bedre.


Problemet med moderne slip-let pander er, at de isolere kødet fra varmekilden og kødet derfor nærmere koger end steger. En kvalitets-støbejernspande bliver for det første meget varmere og for det andet har den en meget mere lige temperatur over hele stegefladen.

Det betyder, at kødet får en bedre karamelisering (stegeskorpe) pga. den høje temperatur plus, at hele kødstykket bliver mere ensartet stegt over hele området, der har kontakt med panden.

Og når jeg bliver diktator, bliver der fængselsstraf for, at bruge sæbe på støbejernsgryder og pander!
Gravatar #73204 - Claus Jørgensen
13. jul. 2020 11:00
#01, #02

Jeps. https://en.wikipedia.org/wiki/Maillard_reaction

Jeg foretrækker dog personligt pander af Kulstofstål (Carbon Steel), de har ikke problemet med rust hvis man ikke er opmærksom på det. Og en wok af støbejern ville være noget tungt at arbejde med :D

Til alm. madlavning har jeg dog en stegepande og en sauté pande i kobber (med indlagt stål, for ikke at blive forgiftet).

Min slip-let pande bruges kun til flatbrød og omeletter/spejlæg. Kunne måske også finde på at bruge den til fisk, men det er sjældent jeg laver det på pande.
Gravatar #73205 - cnr
13. jul. 2020 11:34
Claus Jørgensen (73204) skrev:
#01, #02

Jeps. https://en.wikipedia.org/wiki/Maillard_reaction

Jeg foretrækker dog personligt pander af Kulstofstål (Carbon Steel), de har ikke problemet med rust hvis man ikke er opmærksom på det. Og en wok af støbejern ville være noget tungt at arbejde med :D

Til alm. madlavning har jeg dog en stegepande og en sauté pande i kobber (med indlagt stål, for ikke at blive forgiftet).

Min slip-let pande bruges kun til flatbrød og omeletter/spejlæg. Kunne måske også finde på at bruge den til fisk, men det er sjældent jeg laver det på pande.


Til wok har jeg den asiatiske model i ren aluminium uden belægning, kræver bare lidt arbejde for at få den brændt ind til at starte med - og så naturligvis et gasblus til at få en høj nok temperatur.

Til fisk vil jeg anbefale, at du prøver med en saltsten i stedet for pande. Selv folk, der normalt ikke spiser fisk, kan lide saltsmagen det giver i fisken.
Gravatar #73206 - brostenen
14. jul. 2020 20:50
#03 + #04

Jeg aner ikke hvad stål/metal min pande er lavet af. Men den er svensk. Der står Ronab og Ronneby i bunden af den. Det er sådan en fætter med træskaft. Og ja. Sæbe på støbejern burde afstedkomme hurtig straf i form af en lussing, som kan ses de næste to dage.
Gravatar #73207 - brostenen
14. jul. 2020 20:53
...der har ejet en støbejerns-wok en gang for mange år siden. Den var ikke ret god at lave nudel-retter og stegte ris i. Alt sad sgu fast. Lidt som at stege fisk på støbejern, hvor fisken ikke svømmer i smør.
Gravatar #73208 - Claus Jørgensen
15. jul. 2020 08:37
FYI, sæbe er ikke farligt på støbejern/carbol steel

https://www.seriouseats.com/2016/09/how-to-clean-m...
Gravatar #73209 - Claus Jørgensen
15. jul. 2020 10:28
Gravatar #73210 - cnr
15. jul. 2020 12:38
Claus Jørgensen (73208) skrev:
FYI, sæbe er ikke farligt på støbejern/carbol steel

https://www.seriouseats.com/2016/09/how-to-clean-m...


BLASFEMI!!!!

Du kommer til at brænde i en rusten støbejernsgryde i helvede for det link!

Rens din støbejerns gryde let med skoldhedt vand efter brug og dup den tør. Det er kun en fordel, med en lidt fedtet overflade og en svag odeur af det seneste måltid, det beskytter indtil og giver ekstra smag næste gang du bruger den. En dygtig kok kan sagtens lave mad på støbejern uden at brænde det hårdt fast til panden
Gravatar #73211 - Claus Jørgensen
15. jul. 2020 17:51
#10

Jeg er ikke uenig, og sæbe er ikke nødvendigt ved rengøring af mange ting. Det afhænger lidt af hvad du har lavet.

Men i et professionelt køkken kommer man ikke udenom at vaske ting med sæbe.
Gravatar #73212 - arne_v
28. jul. 2020 18:50
... har det varmt.

De sidste 10 dage har der været 9 dage over 30 (i fredags var der kun 28).

Og de næste 4 dage lover vejrudsigten også over 30.
Gravatar #73213 - Claus Jørgensen
31. jul. 2020 14:09
... hvis kode er blevet en del af GitHubs Arctic Code Vault

Gravatar #73214 - arne_v
31. jul. 2020 14:34
#73213

Kan man kalde det code freeze?

:-)
Gravatar #73215 - Claus Jørgensen
10. aug. 2020 17:45
... der har lært at Sverige fjernede topskatten i 2020

Nu betaler jeg "kun"

0% af de første 20008 SEK (14500 DKK)
29.45% af de næste 448692 SEK (325k DKK)
29.45% + 20% af resten

Der var indtil i år 32% + 25% for inkomst over 675700 SEK (490k DKK)

Længe leve Sverige?-)
Gravatar #73216 - arne_v
10. aug. 2020 18:05
#73215

Er der noget AMB / payroll tax / hvad svenskerne nu kalder det oven i?
Gravatar #73217 - Claus Jørgensen
10. aug. 2020 18:24
#16

Ja, payroll tax (arbetsgivaravgift)

Dvs. at hvis min månedsløn er 60k SEK (43k DKK), så er den reelt set 79k SEK (57k DKK), hvis vi skulle sammeligne med lønudbetaling i Danmark.

https://statsskuld.se/en/jobs/net-salary
Gravatar #73218 - arne_v
10. aug. 2020 18:30
#73217

Så hvis arbejdsgiver skal betale 57K, så ryger der først 14K til staten som arbejdsgiverafgift, løn "før" skat er 43K, af dem betalers der 15K i skat og man får udbetalt 28K?
Gravatar #73219 - Claus Jørgensen
10. aug. 2020 18:34
#18

Korrekt.
Gravatar #73220 - Qw_freak
11. aug. 2020 05:43
Der er blevet afsløret..... :´)

Hackerman skrev:
Hello!

I am a professional coder and I hacked your device's OS when you visited adult website.
I've been watching your activity for a couple of months.

If you don't understand what I am talking about I can explain...
My trojan malware lets me get access to my victim's system. It is multiplatform software with hVNC that can be installed on phones, PC and even TV OS...
It doesn't have any AV's detects because it is encrypted and can't be detected becaause I update it's signatures every 4 hour.
I can turn on your camera, save your logs and do everything that I want and you won't notice anything.

Now I have all your contacts, sm data and all logs from chats for the latest 2 months but it is not very useful without something that can spoil your reputation...
I recorded your masturbation and the video that you watched. It was disgusting.

I can destroy your life by sending this stuff to everybody you know.
If you want me to delete this stuff and avoid any problems you have to send $1000 to my bitcoin address: 18g3odtT7kKZnHfJLbCZe7z3EN9B5YgP3i


If you don't know how to buy bitcoins use Google, there are a lot of manuals about using, spending and buying this cryptocurrency.

You have 50 hours from now to complete the payment.
I have a notification that you are reading this message... TIME HAS GONE.

Don't try to respond because this email address is generated.
Don't try to complain because this and my bitcoin address can't be tracked down.

If I notice that you shared this message everybody will receive your data.
Bye!



Jeg forstår bare ikke at høn bruger så lang tid på at overvåge mig når høn synes det er så ulækkert det jeg laver!
Gravatar #73221 - CBM
11. aug. 2020 08:02
@qw

nogle mennesker kan ikke se det interessante i dyrefilm
Gravatar #73222 - brostenen
11. aug. 2020 19:06
Qw_freak (73220) skrev:
Der er blevet afsløret..... :´)

Hackerman skrev:
Hello!

I am a professional coder and I hacked your device's OS when you visited adult website.
I've been watching your activity for a couple of months.

If you don't understand what I am talking about I can explain...
My trojan malware lets me get access to my victim's system. It is multiplatform software with hVNC that can be installed on phones, PC and even TV OS...
It doesn't have any AV's detects because it is encrypted and can't be detected becaause I update it's signatures every 4 hour.
I can turn on your camera, save your logs and do everything that I want and you won't notice anything.

Now I have all your contacts, sm data and all logs from chats for the latest 2 months but it is not very useful without something that can spoil your reputation...
I recorded your masturbation and the video that you watched. It was disgusting.

I can destroy your life by sending this stuff to everybody you know.
If you want me to delete this stuff and avoid any problems you have to send $1000 to my bitcoin address: 18g3odtT7kKZnHfJLbCZe7z3EN9B5YgP3i


If you don't know how to buy bitcoins use Google, there are a lot of manuals about using, spending and buying this cryptocurrency.

You have 50 hours from now to complete the payment.
I have a notification that you are reading this message... TIME HAS GONE.

Don't try to respond because this email address is generated.
Don't try to complain because this and my bitcoin address can't be tracked down.

If I notice that you shared this message everybody will receive your data.
Bye!



Jeg forstår bare ikke at høn bruger så lang tid på at overvåge mig når høn synes det er så ulækkert det jeg laver!


Nånå.... Du har ogsåp fået sådan en. Mest af alt, tror jeg bare det er en fra indien som har skrevet med den forudsætning at alle mænd er utro.
Gravatar #73223 - brostenen
11. aug. 2020 19:08
...der stadig kan mestre at kværne 5 yakiebar på 2 minutter.
Gravatar #73224 - Qw_freak
13. aug. 2020 06:32
brostenen (73222) skrev:


Nånå.... Du har ogsåp fået sådan en. Mest af alt, tror jeg bare det er en fra indien som har skrevet med den forudsætning at alle mænd er utro.


Tja, hvis de sender sådan en mail til 1 million email adresser, så sidder der sikkert nogle enkelte ikke-it-kyndige Boomers derude der ikke ser anden udvej end at betale...
Gravatar #73225 - brostenen
14. aug. 2020 09:51
Qw_freak (73224) skrev:
brostenen (73222) skrev:


Nånå.... Du har ogsåp fået sådan en. Mest af alt, tror jeg bare det er en fra indien som har skrevet med den forudsætning at alle mænd er utro.


Tja, hvis de sender sådan en mail til 1 million email adresser, så sidder der sikkert nogle enkelte ikke-it-kyndige Boomers derude der ikke ser anden udvej end at betale...


True that.... Jeg kan bare stadig ikke se, hvordan de har fundet ud af min "kærlighed" til honning, husholdningsfilm og gag ball på samme tid. (indsæt dyb ironi smiley og mange LOL'er)
Gravatar #73226 - brostenen
17. aug. 2020 15:26
...der har taget min OrangePI Plus2 frem fra gemmerne og er begyndt at lege med en debian server setup på den. Ikke det vildeste, men den er nu meget fin til en Open Media Vault installation. Det gode ved det lille board, er at man kan benytte en SATA disk på den, uden at skulle ud og investere i en SATA-USB converter. Desuden kan jeg lagre styresystemet på onboard eMMC lager. 16gb eMMC er ikke meget, men nok til styresystemet, og så have en bette 500gb SATA disk til dokumenter og såen. Benytter ikke mere end 2amp.
Gravatar #73227 - CBM
18. aug. 2020 06:45
brostenen (73226) skrev:
...der har taget min OrangePI Plus2 frem fra gemmerne og er begyndt at lege med en debian server setup på den. Ikke det vildeste, men den er nu meget fin til en Open Media Vault installation. Det gode ved det lille board, er at man kan benytte en SATA disk på den, uden at skulle ud og investere i en SATA-USB converter. Desuden kan jeg lagre styresystemet på onboard eMMC lager. 16gb eMMC er ikke meget, men nok til styresystemet, og så have en bette 500gb SATA disk til dokumenter og såen. Benytter ikke mere end 2amp.

nice
Gravatar #73228 - brostenen
18. aug. 2020 15:58
...der tænker på om det er god eller dårlig selv-promovering. Hvis en kvinde har en dating profil, er 25 år, ønsker børn i fremtiden og leder efter den eneste ene som ifølge hende skal understøtte hende økonomisk resten af hendes liv. Sælger sig selv som en kvinde i sin bedste alder. Så tænker jeg. Er det at skyde sig selv i foden eller ikke at skyde sig selv i foden?

Bare et lille spørgsmål.
Gravatar #73229 - cnr
19. aug. 2020 05:57
Tror hun skal have udseendet med sig, eller ikke være alt for økonomisk krævende, hvis hun skal køre den hjem. En alfa-han vil sandsynligvis ikke falde for den, han vinder ikke rigtig noget på det der. En beta ville måske springe på den, hvis hun har foto-model look og ellers er der kun omegaer med fast indkomst tilbage og de plejer ikke at tjene de helt store summer.

Så ja - hun skyder nok lidt sig selv i foden der og udlukker for mange relevante emner på forhånd
Gravatar #73230 - brostenen
21. aug. 2020 15:14
...der lige har købt tæppe til sofa/stue-pladsen. 230x160cm. Ohhhh yeah.
Gravatar #73231 - steyrs
31. aug. 2020 13:00
...der har en uge tilbage inden jeg SKAL finde en anden bil.

Den nuværende fejlede syn - og bliver ikke omsynet, da de røde myrer har spist for meget af panelerne til, at det kan betale sig at reparere den..

Gravatar #73232 - arne_v
3. sep. 2020 19:15
... der synes at tiden går hurtigt - ting jeg syntes plejer at virke på web er ikke længere supporteret af uptodate browsere. isindex tag og XBM support er væk.
Gravatar #73233 - sgt.borup
10. nov. 2020 19:58
... der nu har kørt over 5000 km på sin elektriske ethjulede cykel :D
Gravatar #73234 - Qw_freak
12. nov. 2020 07:54
#33

Kan man kalde det en cykel hvis den er ethjulet og uden sæde? :)
Gravatar #73235 - CBM
12. nov. 2020 10:58
Qw_freak (73234) skrev:
#33

Kan man kalde det en cykel hvis den er ethjulet og uden sæde? :)


En aflang blød gummidims der hvor vanlig har en saddel er vel også en slags saddel? :-)
Gravatar #73236 - Qw_freak
18. nov. 2020 07:38
CBM (73235) skrev:

En aflang blød gummidims der hvor vanlig har en saddel er vel også en slags saddel? :-)


Du får det til at lyde som om du har rullet 5000km på et seg-board med påmonteret dildostang???!?
Gravatar #73237 - CBM
18. nov. 2020 10:44
Qw_freak (73236) skrev:
CBM (73235) skrev:

En aflang blød gummidims der hvor vanlig har en saddel er vel også en slags saddel? :-)


Du får det til at lyde som om du har rullet 5000km på et seg-board med påmonteret dildostang???!?


jeg kØbte en apple sadel
Gravatar #73238 - sgt.borup
20. nov. 2020 07:23
Qw_freak (73234) skrev:
#33

Kan man kalde det en cykel hvis den er ethjulet og uden sæde? :)



Jeg er også lidt on the fence med at kalde det for en cykel, men de betegnes som "electric unicycle" og jeg ved ikke hvad de ellers skal oversættes som :)

Det koster forresten 1000 kr at køre for stærkt på sådan en, skal jeg hilse og sige...
Gravatar #73239 - CBM
26. nov. 2020 17:35
Der kun kan poste cirka hver 8 dag på newz.dk

Uanset device, os og browser:

Telefon, tablet, laptop, stationær

Android, windows, linux

Ie, edge, chrome, opera, brave, firefox
Gravatar #73240 - dub
26. nov. 2020 18:45
#39 Jeg kan poste hver dag men jeg bruger et rigtigt OS (macOS/iOS), ikke nogen af de legetøj OS du bruger.
#PostedFromFirefox/Windows
Gravatar #73241 - brostenen
11. dec. 2020 12:46
...der har frabedt sig enhver julegave i år, men vil give gode julegaver til famillien rundt i landet.
Gravatar #73242 - annah22
16. dec. 2020 11:15
Jeg købte bambusundertøj til min kæreste til jul. Jeg håber, at han kan lide det. For første gang har jeg prøvet denne butik https://undertoj.nu/. Hvis min kæreste kan lide kvaliteten, vil jeg sige, om du også skal prøve at købe derfra.
Gravatar #73243 - Hånter
16. dec. 2020 15:13
annah22 (73242) skrev:
Jeg købte bambusundertøj til min kæreste til jul. Jeg håber, at han kan lide det. For første gang har jeg prøvet denne butik https://undertoj.nu/. Hvis min kæreste kan lide kvaliteten, vil jeg sige, om du også skal prøve at købe derfra.


Jeg har prøvet undertøj fra https://undertoj.nu/ og fik udslæt af det. Jeg har hørt at https://undertoj.nu/ bruger børnearbejdere og at tøjet ikke er lavet af bambus, men tidsler.
Gravatar #73244 - Claus Jørgensen
18. dec. 2020 09:00
... der IKKE drak øl i lufthavnen, baren var lukket pga. corona :(
Gravatar #73245 - Claus Jørgensen
18. dec. 2020 10:17
Og DSB er en time forsinket før vi har forladt København

Fucking useless lol
Gravatar #73246 - Claus Jørgensen
18. dec. 2020 10:53
... der drikker medbragt bourbon i toget til Århus

Jeg tror jeg tager båden tilbage til København når jeg skal hjem
Gravatar #73247 - brostenen
20. dec. 2020 15:48
...der lige har serveret steak, anrettet på to spiseskefulde flødestuvede østershatte og champignon. Hertil miniflutes, salat og rødvin. Jeg fik godt nok brugt meget sort peber. Svampene var først stegt i en bette smule smør, så dækket med piskefløde og reduceret til det blev tykt.
Gravatar #73248 - arne_v
24. feb. 2021 00:55
... hvis kone lige har fået første Covid vaccine skud.
Gravatar #73249 - Qw_freak
24. feb. 2021 08:43
... der har for travlt...
Gravatar #73250 - CBM
24. feb. 2021 08:48
...hvis kone forlængst har fået begge vaccine stik
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login