mboost-dp1

Moderne tider


Gå til bund
Gravatar #1 - arne_v
5. nov. 2019 20:18
Her begynder det at blive nornalt med:

Pronouns: he, him, his

eller:

Pronouns: she, her, hers

i email signaturer.

Ses det i Danmark?

Gravatar #2 - larsp
6. nov. 2019 10:20
... og her er USA?
Gravatar #3 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. nov. 2019 12:37
#2
Ja, det er almen viden at Arne bor i staterne

#1
Jeg har endnu ikke set det, og synes helt ærligt at det er ved at blive for meget.

On a side note, så tror jeg at jeg vil bruge min farveblindhed som undskyldning, og hvis folk ikke accepterer det, så trækker jeg "racisme"-kortet, lige som alle dem der bliver stødt over om det er he, she eller it.
Gravatar #4 - larsp
6. nov. 2019 13:09
#3 Almen viden, så siger vi det :)

Jeg tror og håber at de har ramt peak-wokeness over there, og at det begynder at trække i den anden retning mod mere normale tilstande. Et af tegnene er at holly-woke film performer dårligere og dårligere. Folk er ved at være trætte af det. Go woke go broke bliver mere og mere en realitet.

... så med lidt held driver det mest absurde over før det når at slå rod i lande som DK.
Gravatar #5 - CBM
6. nov. 2019 14:01
@tb: e-mail programmer må omgående have indført de 2 millioner imaginære køn fra "insta" :o)

Så kan man sikre at modtageren er registreret med korrekt køn og tiltale ligeledes med afsender :o)

Fx

Grøn massey Ferguson traktor med rust bag højre forlygte set forfra

Bliver så til

Kære

Gmftmrbhfsf Bumløg Numerologica


Problemet opstår først når der er en der finder på at han eller hun er en grå massey fergison og en der vil være en grim massey Ferguson

Så er

Gmftmrbhfsf

Ikke længere entydigt



:-)


Gravatar #6 - arne_v
6. nov. 2019 14:04
larsp (2) skrev:

... og her er USA?


Her er firmaet.

Men en hurtig stikprøve blandt dem der har brugt det siger at alle enten er placeret på USA's vestkyst (Californien eller Nevada) eller er i personaleafdelingen et eller andet sted i USA.

PS: Nevada er naturligvis ikke kyst, men det er vest på.
Gravatar #7 - CBM
6. nov. 2019 14:07
arne_v (6) skrev:
larsp (2) skrev:

... og her er USA?


Her er firmaet.

Men en hurtig stikprøve blandt dem der har brugt det siger at alle enten er placeret på USA's vestkyst (Californien eller Nevada) eller er i personaleafdelingen et eller andet sted i USA.


Kan du give et eksempel på brug?

Dear x

Bla bla

His Edward, sysadmin

Eller?

Gravatar #8 - arne_v
6. nov. 2019 14:18
#7

Det er i automatisk email signatur.

De sætter outlook op til automatisk at indsætte noget i bunden af email.


N N
Head of bla bla
Pronouns: he, him, his
<logo>
<adresse>
<telefonnumre>
Gravatar #9 - Claus Jørgensen
6. nov. 2019 14:44
#1

Jeg har ikke set det i Sverige, landet som opfandt "hen" https://en.wikipedia.org/wiki/Hen_(pronoun)

Men hvis folk putter det i en email er det vel lidt "anti" til de intet-køn folk der bliver sure hvis man bliver him/her om dem. Folk der bliver sure over den slags i en email er ikke vaerd at snakke med.

Her paa arbejde har vi et "inclusive language check" til alt kode vi checker ind. F.eks. maa vi ikke bruge "master/slave" mere, men skal istedet for "primary/secondary" eller lign.

Anyway, hvis man vil vaere super neutral, bruger man "them" om alle. Dvs. altid snak i 3rd person, ligesom Caesar!
Gravatar #10 - arne_v
6. nov. 2019 14:48
#9

Spørgsmål: jeg ved hvordan man sætter et han og et hun stik sammen, men hvordan sætter man to hen stik sammen?

:-) :-) :-)
Gravatar #11 - CBM
6. nov. 2019 18:38
arne_v (10) skrev:
#9

Spørgsmål: jeg ved hvordan man sætter et han og et hun stik sammen, men hvordan sætter man to hen stik sammen?

:-) :-) :-)

Der findes faktisk stik der er ens og kan sættes sammen. :-)

Der skal bare orienteres korrekt :-)
Gravatar #12 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. nov. 2019 07:17
#9
Nej ... bare nej ...
Gravatar #13 - Sn3akr
7. nov. 2019 11:15
At det her emne overhovedet eksisterer er vel en meget god indikator for hvor lidt medierne/nyhederne egentligt fokuserer på reelle problemer i vores verden. Vi lovgiver for at tilfredsstille mindre end 1/000 af befolkningen (som, for mestendels, består af småt begavede klykehoveder, der er uimodtagelige for andre argumenter end deres egne). Og alt imens medierne sørger for at holde pøbelen fokuseret på ligegyldige tosser der vil have rettigheder i forhold til hvor deres fantasi nu har båret dem hen, så kan milliarderne trækkes ud af kassen og fordeles mellem pampere og svindlere.

Bare se Britta sagen.. Den har fået langt mere opmærksomhed end skat som laver en aftale med kriminelle, som giver de kriminelle lov til at beholde 2,5 ud af 4,1 mia og slippe for straf. Danske bank kan bidrage til svindel for 1500 mia og slippe for straf, samme gælder for Nordea, som forsynede kriminelle med 500-euro sedler til hvidvask og jeg kunne blive ved..

Men det er selfølgeligt vigtigt at vi ikke kommer til at tiltale en fintfølende tosse forkert.. Fed prioritering!
Gravatar #14 - Claus Jørgensen
7. nov. 2019 11:21
#13

Det har jo vaeret et problem i dansk politik laenge. Men vil hellere diskuttere hvor meget et par sko koster end at fokusere paa laengerevarende problemer.

Mest fordi vi ikke har nogle saerlig serioese problemer, og fordi at de fleste politikere er enige (om ikke at goere noget) ved de serioese problemer.

Gravatar #15 - arne_v
7. nov. 2019 13:30
#13 og #14

Et problem er at de store vanskelige problemer ofte har store vanskelige løsninger mens små nemme problemer ofte har små nemme løsninger.

Hvis vi nu rent hypotetisk forestillede os at der var en politiker som gerne ville tage fat på nogle store problemer. Kunne vedkommende få gennemsnitsdanskeren til at lytte til en 2 timer lang forklaring af problemet og en mulig plan for løsning af problemet?
Gravatar #16 - larsp
7. nov. 2019 13:43
Claus Jørgensen (9) skrev:
Her paa arbejde har vi et "inclusive language check" til alt kode vi checker ind. F.eks. maa vi ikke bruge "master/slave" mere, men skal istedet for "primary/secondary" eller lign.

Det var da gyseligt.... så er det sikkert også slut med let humor i kommentarer som kill the watchdog.

Det minder mig om de legendariske kodekommentarer der kom frem efter læk på Win2K koden mange år siden: http://atdt.freeshell.org/k5/story_2004_2_15_71552...

// the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work
// around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST

Some insight into Microsoft's famous daily build process is given in private\windows\media\avi\verinfo.16\verinfo.h:

* !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* !!!!!!!IF YOU CHANGE TABS TO SPACES, YOU WILL BE KILLED!!!!!!!
* !!!!!!!!!!!!!!DOING SO FUCKS THE BUILD PROCESS!!!!!!!!!!!!!!!!
* !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det var nok ikke gået i dag. Shit hvor er alt bare blevet renskuret og kedeligt i dag.
Gravatar #17 - Claus Jørgensen
7. nov. 2019 13:51
arne_v (15) skrev:
Hvis vi nu rent hypotetisk forestillede os at der var en politiker som gerne ville tage fat på nogle store problemer. Kunne vedkommende få gennemsnitsdanskeren til at lytte til en 2 timer lang forklaring af problemet og en mulig plan for løsning af problemet?
Nej :D
Gravatar #18 - Claus Jørgensen
7. nov. 2019 13:53
#16

Microsoft havde et vaerktoej til at scanne kode for den slags da jeg arbejde for Skype. F.eks. maatte man ikke bruge "foo" (som i "foo, bar, bas") i produktionskode (men maatte godt i unit tests).

Saa jeg kan forsikre dig for at alt kode er blevet gennemgaaet og alle den slags kommentere er blevet fjernet.

That said, det var kun for US English. Vi havde et bug vaerktoj der var navngivet "Bugger" -- mine Britiske kollagere synes det var ret morsomt.
Gravatar #19 - Claus Jørgensen
7. nov. 2019 13:56
Og forresten, grunden til at de kommentarer var saa aggressive, var nok pga. at et fuld build af f.eks. Office tog 2 uger...
Gravatar #20 - larsp
7. nov. 2019 13:59
Og lige præcis at forbyde master/slave termerne er bare så dumt, for der er ikke noget kort og præcist alternativ der bærer samme mening. Primary/secondary fortæller jo ikke noget om rollerne indbyrdes. Server/client kommer tæt på men leder folk til at tro det handler om networking. Coordinator/Worker leder en hen på et multithreading worker pool concept. Jeg ved virkelig ikke hvad man skal kalde det i hardware verdenen når man har en master/slave arkitektur hvis slave ikke længere går. Og hvem er nogensinde ærlig talt blevet stødt over et ord gemt dybt inde i noget tech. What a waste of time.
Gravatar #21 - larsp
7. nov. 2019 14:08
#19, 2 uger er godt nok noget tid at vente. Men at tabulatorer skal forblive tabulatorer har vi neckbeards der skriver egne makefiler jo vidst i mange år ;)
Gravatar #22 - arne_v
7. nov. 2019 15:13
#21

Men i en .H fil er det usædvaneligt at TAB vs SP skulle få en build til at fejle.
Gravatar #23 - arne_v
7. nov. 2019 15:38
#22

Der er sprog hvor det kunne gøre en forskel fordi de bruger fixed format.

Eksempel Fortran:

pos 1-5 label
pos 6 continuation marker
pos 7-72 statements
pos 73- kommentar

Men det burde ikke være et problem med C/C++.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login