mboost-dp1

Sende FAX fra computeren


Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
30. aug. 2011 20:44
Hej,

Da email åbenbart ikke er specielt udbredt på amerikanske skoler, men fax derimod er, så har jeg brug for at sende en del fax til en masse forskellige skoler.

Men hvordan gør jeg nemmest dette?

Har fundet faxzone.com som lader mig sende 3 fax dagligt, hvor der er en coverpage med reklamer på. Det kan nok lade sig gøre, men jeg ville meget gerne finde et an alternativ måde at gøre det på, både så reklamerne ikke kommer på, men også så jeg kan sende nogle flere fax om dagen.

Så hvordan gør jeg dette, når det samtidig skal være gratis eller meget billigt.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
30. aug. 2011 20:50
Har fundet ud af, at det åbenbart kan gøres direkte via Lion gratis og nemt.
Gravatar #3 - XorpiZ
30. aug. 2011 20:51
så skylder du sgu en forklaring!
Gravatar #4 - MiniatureZeus
30. aug. 2011 21:08
Ja, slet det, for det kan man åbenbart ikke alligevel.. Så #1 er stadig relevant :(
Gravatar #5 - vandfarve
30. aug. 2011 21:11
Se, problemet forsvandt, da jeg ignorerede det. Skidesmart!
Gravatar #6 - XorpiZ
30. aug. 2011 21:13
Det er præcis den filosofi jeg bruger på arbejdet. Det virker vidunderligt.
Gravatar #7 - Ronson ⅍
30. aug. 2011 21:14
Gravatar #8 - MiniatureZeus
30. aug. 2011 21:26
Ronson (7) skrev:
http://dk.popfax.com/..

Har jeg ret i, at det koster 40 kr. i abonnement, plus 20*0.38 kr for at sende siderne?
Gravatar #9 - Alrekr
31. aug. 2011 06:01
Du kunne også finde en gammeldags tankkiosk. Det bliver dyrt, men sådan er det jo.
Gravatar #10 - vandfarve
31. aug. 2011 08:18
Alrekr (9) skrev:
Du kunne også finde en gammeldags tankkiosk. Det bliver dyrt, men sådan er det jo.


Har de den slags længere? Mange kom i sin tid ind i DSB-kiosken, hvor jeg arbejdede, men vi havde ingen fax.
Gravatar #11 - MiniatureZeus
31. aug. 2011 08:26
Jeg tænker bibliotekerne måske har sådan en fætter..
Gravatar #12 - Magten
31. aug. 2011 09:27
http://www.tpc.int/tpc_home.html

Har ikke nærlæst det dog.. Alle der foretrækker fax over email burde tvinges til at supportere skidtet.
Gravatar #13 - freesoft
31. aug. 2011 09:31
Gravatar #14 - MiniatureZeus
31. aug. 2011 09:41
Magten (12) skrev:
http://www.tpc.int/..

Har prøvet at sende en fax afsted via mail.app.. Problemet er lidt, at jeg ikke kan teste om det virker, for kender ingen med en fax..
Gravatar #15 - <3Thinkpads
31. aug. 2011 09:51
MiniatureZeus (14) skrev:
Har prøvet at sende en fax afsted via mail.app.. Problemet er lidt, at jeg ikke kan teste om det virker, for kender ingen med en fax..


Tsk tsk, jeg ville overveje at finde en ny omgangskreds så. Fax er på vej tilbage!
Gravatar #16 - Alrekr
31. aug. 2011 09:51
vandfarve (10) skrev:
Har de den slags længere? Mange kom i sin tid ind i DSB-kiosken, hvor jeg arbejdede, men vi havde ingen fax.


Jeg ved, at tankstationen på Dæmningen i Vejle har fax. Men det er også lige det eneste sted hvor jeg har set det..

Ellers har diverse kopi-butikker vel også fax? Bogbutikker måske også. Det kunne også være, at de kunne hjælpe med at tage imod en fax :)
Gravatar #17 - MiniatureZeus
31. aug. 2011 09:56
Alrekr (16) skrev:
Jeg ved, at tankstationen på Dæmningen i Vejle har fax. Men det er også lige det eneste sted hvor jeg har set det..

Ellers har diverse kopi-butikker vel også fax? Bogbutikker måske også. Det kunne også være, at de kunne hjælpe med at tage imod en fax :)

Ja, vores bibliotek har i hvert fald ikke en fax maskine!

Men det har vores skole til gengæld så i morgen vil jeg sende nogle flere af sted. Ellers bliver det via de online alternativer.
Gravatar #18 - Magten
31. aug. 2011 09:56
MiniatureZeus (14) skrev:
Har prøvet at sende en fax afsted via mail.app.. Problemet er lidt, at jeg ikke kan teste om det virker, for kender ingen med en fax..
Tjek din inbox :)

Men jeg lover ikke at det virker..
Gravatar #19 - XorpiZ
31. aug. 2011 11:04
MiniatureZeus (14) skrev:
Har prøvet at sende en fax afsted via mail.app.. Problemet er lidt, at jeg ikke kan teste om det virker, for kender ingen med en fax..


Hvis det har interesse kan du sende en fax til os her. Så længe du lover ikke at sende en tegning af en pik eller sådan
Gravatar #20 - Ronson ⅍
31. aug. 2011 11:10
Du behøver ikke en fax i den anden ende for at vide om det virker. Hvis du bruger dit eget nummer og du hører de spændende toner når den ringer så virker det.
Gravatar #21 - MiniatureZeus
31. aug. 2011 11:14
Ronson (20) skrev:
Du behøver ikke en fax i den anden ende for at vide om det virker. Hvis du bruger dit eget nummer og du hører de spændende toner når den ringer så virker det.

Men det kan jeg jo ikke via mail.. Og kan vel ikke faxe mit mobilnummer?
Gravatar #22 - MiniatureZeus
31. aug. 2011 11:53
http://www.tpc.int/fax_cover_auto.html

Man kan åbenbart ikke sende til DK via deres service, men gælder dette også hvis man alene bruger remote-printer.recipient_name@fax_number.iddd.tpc.int ?

Well, får vi jo at se... Nu er klokken også snart 8 N.Y time, så modtageren derover begynder nok snart at møde ind..
Gravatar #23 - vandfarve
31. aug. 2011 14:07
MiniatureZeus (21) skrev:
Men det kan jeg jo ikke via mail.. Og kan vel ikke faxe mit mobilnummer?


Jebus Christ!Quoted for the lulz
Gravatar #24 - Daniel-Dane
31. aug. 2011 14:54
Ronson (20) skrev:
Du behøver ikke en fax i den anden ende for at vide om det virker. Hvis du bruger dit eget nummer og du hører de spændende toner når den ringer så virker det.


Jeg prøvede med nedenstående til min mobil. Jeg har ikke fået noget opkald eller nogen fejlmeddelelse per mail endnu.

freesoft (13) skrev:
http://www.myfax.com/free/
Gravatar #25 - Ronson ⅍
31. aug. 2011 15:03
Det er jeg sørme ked af at høre :´(
Gravatar #26 - siliankaas
31. aug. 2011 15:13
hvorfor virkede det ikke i #2?
Gravatar #27 - MiniatureZeus
31. aug. 2011 15:16
siliankaas (26) skrev:
hvorfor virkede det ikke i #2?


Man skal have en modem tilsluttede. Det burde, teoretisk, virke med en almindelig mobiltelefon sat op som faxmodem, men det gider jeg ikke at rode med..
Gravatar #28 - siliankaas
31. aug. 2011 15:17
et 56K modem (fax) skulle vel ellers være til at finde :-)


MiniatureZeus (27) skrev:
men det gider jeg ikke at rode med..
Så vil du det ikke nok ;-)
Hvor mange har du brug for at sende da? Har I ikke en FAx på job?
Gravatar #29 - MiniatureZeus
31. aug. 2011 15:20
siliankaas (28) skrev:
et 56K modem (fax) skulle vel ellers være til at finde :-)


Så vil du det ikke nok ;-)
Hvor mange har du brug for at sende da? Har I ikke en FAx på job?


Skal nok sende en 40-50 sider ialt (20-30 forskellige modtagere)

Problemet med et 56K modem er, at jeg ikke har et... :P Men vi begynder at ringe på fredag, medmindre vi skal bruge et J-1 visum, for så kan vi vidst godt skyde en hvid pil efter det lige pt..
Gravatar #30 - siliankaas
31. aug. 2011 15:24
Synes bare ofte jeg ser de der 56K modem hos elgiganten / kvickley / sågar Aldi - du ved, i de der rodekasser, med ting til 20kr.

edit: de fleste (ældre?) bærbar med windows har da også indbygget 56K modem - der kan man da helt sikkert finde noget fax software
Gravatar #31 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
31. aug. 2011 15:35
siliankaas (30) skrev:
Synes bare ofte jeg ser de der 56K modem hos elgiganten / kvickley / sågar Aldi - du ved, i de der rodekasser, med ting til 20kr.

edit: de fleste (ældre?) bærbar med windows har da også indbygget 56K modem - der kan man da helt sikkert finde noget fax software


Min halvandet år gamle bærbar har faktisk indbygget modem.. For et par år siden fandt jeg ud af at hvis du sætter stik i det modem (og har en tdc-bruger gennem dit bredbånd) kan du komme på nettet overalt ved at bruge det login ...

Det burde vel virke til fax også?


Edit

Havde et program dengang win98 var nyt, hvor jeg kunne ringe/faxe med min computer over vores modem, kan dog ikke huske hvad det hedder - men det findes!
Gravatar #32 - Ronson ⅍
31. aug. 2011 16:09
Nu er det ikke for at spille smart eller nåwed, vel, men både vista og 7 har et fax and scan-program.
Gravatar #33 - MiniatureZeus
31. aug. 2011 16:23
Så må jeg jo sætte mig lidt ind i tingene kan jeg forstå..
Gravatar #34 - Ronson ⅍
31. aug. 2011 18:23
Jojo, men det kræver jo stadig et modem. Men programmet er der.
Gravatar #35 - vandfarve
31. aug. 2011 20:53
Jeg har et indbygget modem i min krop. Giv mig en dag til at lære protokollen, og så skal jeg vise jer...
Gravatar #36 - Alrekr
31. aug. 2011 21:54
vandfarve (35) skrev:
Jeg har et indbygget modem i min krop. Giv mig en dag til at lære protokollen, og så skal jeg vise jer...


Så stikker man man bare pikkemand op i din nummi og overfører beskæden, så giver du beskeden videre?
Gravatar #37 - jeldtoft
2. sep. 2011 21:32
Jeg kan tilføje at e-mails ikke bruges i sundhedsvæsnet, trods digitale patientjournaler. Næsten alt mellem sygehus og kommune faxes frem og tilbage.

Og det ændrer sig næppe...
Gravatar #38 - freesoft
2. sep. 2011 21:38
#37
Og fra sygehus til leverandøre, når de bestiller alt hvad de skal bruge.
Helt tåbeligt når den fax nok aldrig kommer ud på papir.

Noget email med pdf vedhæftet, og et system der sender svar tilbage på at mailen er modtaget. så kunne man være udeover det.
Gravatar #39 - fjols
2. sep. 2011 21:43
Min lærer fortalte mig engang, at grunden til man bruger fax er fordi maskinen gemmer en log over afsendte fax.

Om det passer ved jeg ikke.
Gravatar #40 - freesoft
2. sep. 2011 22:03
#39
Ja ok, det kan en mail server/klient jo ikke, drop min ide igen :-)
Gravatar #41 - arne_v
2. sep. 2011 23:49
MiniatureZeus (29) skrev:
medmindre vi skal bruge et J-1 visum, for så kan vi vidst godt skyde en hvid pil efter det lige pt..


Fandt du ud af det?
Gravatar #42 - MiniatureZeus
3. sep. 2011 00:03
Ja, sort of..

Vores egen praktikkoordinator ang. det her, siger vi ikke behøver andet end den normale ESTA, da turen betragtes som en slags forretningsrejse, hvor vi ikke modtager akkrediteret undervisning, men alene følger underviserne.
Egentlig er vi bare på besøg.

Vi har idag fundet en skole i Washington, D.C., (Columbia Heights Educational Campus), som gerne vil have os derover. Så nu skal vi have aftalt hvordan og hvorledes og så har de nok noget info omkring visa, idet vi skal registreres i D.C.'s computersystem (en slags børneattest tror jeg) og derfor kan det være, at ESTA ikke er nok, da vi nok kommer til at stå som frivillige eller Teacher assistents, dog uden løn..

Den amerikanske ambassade var ikke til megen hjælp, de sagde ganske enkelt at vi "nok bare var på besøg"..
Vi prøver dog nok at ringe til dem igen og få fat i en ordentlig person, og ikke bare en random sekretær som vi vidst fik fat på i første forsøg..

Men nu er der en lille smule lys forenden af tunnellen :)

Men i skal alle have tak for hjælpen, undtagen vandfarve selvfølgelig, selvom vi ikke har fået svar på nogle af de fax vi har sendt ud (omkring 30 stks) og kun har fået tilbagemeldinger fra 3 skoler ud af de ~90 som vi har kontaktet over mail de sidste 4 dage..
Gravatar #43 - vandfarve
3. sep. 2011 09:48
MiniatureZeus (42) skrev:
Den amerikanske ambassade var ikke til megen hjælp, de sagde ganske enkelt at vi "nok bare var på besøg"..
Vi prøver dog nok at ringe til dem igen og få fat i en ordentlig person, og ikke bare en random sekretær som vi vidst fik fat på i første forsøg..


Hvorfor ikke kontakte den Kongelige Danske Ambassade i Washington D.C.? Det er trods alt det, de er der for (ligesom den amerikanske ambassade i København er der for amerikanere i Danmark).
Gravatar #44 - MiniatureZeus
3. sep. 2011 10:04
Du er altid så fandens klog mikael! -_-'
Gravatar #45 - Burton
11. feb. 2020 10:05
[Indlæg er markeret som spam]
Gravatar #46 - hafeezshaikh0
25. mar. 2020 13:12
Sending fax from computer is possible by using CocoFax. It is one of the best tools out there in the market. Here you can try CocoFax to learn how to send fax from computer without any trouble. You can choose it as it is one of the best options these days. Just go for it. You can learn a lot more about it by visiting its official site today. It is one of the best things in the field of faxing. From here you would be able to learn all about such tools and their usage in a better way.
Gravatar #47 - CBM
25. mar. 2020 13:27
Hej oldefar

I dag har vi noget der hedder email
Gravatar #48 - demolition
27. mar. 2020 23:59
CBM (47) skrev:
I dag har vi noget der hedder email

Hvad er det for noget nymodens gejl? Hvad er der nu galt med Telex? Ellers kan man også stadig sende et telegram hvis man vil gå mere traditionelt til værks.
Gravatar #49 - dugfrisk
28. mar. 2020 00:21
men fax
http://www.unit-conversion.info/texttools/morse-co...
.. - .. ... --··-- .. - .. ... ·-·-·-

--- .... .- -- . ... ... .- --. . ·-·-·- --- .-.. -.. -- .. ... - . .-. ..-. --- -..-
Gravatar #50 - CBM
28. mar. 2020 07:31
demolition (48) skrev:
CBM (47) skrev:
I dag har vi noget der hedder email

Hvad er det for noget nymodens gejl? Hvad er der nu galt med Telex? Ellers kan man også stadig sende et telegram hvis man vil gå mere traditionelt til værks.

Brevduer... det er fremtiden
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login