mboost-dp1

The PHP Foundation


Gå til bund
Gravatar #1 - arne_v
23. nov. 2021 01:18
https://blog.jetbrains.com/phpstorm/2021/11/the-ph...

Zend, Symfony, Laravel, JetBrains m.fl. stifter "The PHP Foundation".
Gravatar #2 - larsp
24. nov. 2021 12:31
Apropos php. Jeg udviklede mindst et par grå hår og spildte en halv dag på at konfigurere php baserede Filerun, fordi jeg løb ind i en meget lusket php ting.

Filerun kan tage ekstra config værdier i en fil kaldet: "html/customizable/config.php" som ikke normalt findes. Denne fil udformede jeg som følger:


<?php
some_config = some_value;
?>


Og så holdt skidtet op med at virke. I php error log var der fejl i stil med "Response header already present, can't modify". I diverse forum post og i den officielle doc: https://docs.filerun.com/advanced_configuration kunne jeg læse at denne config fil skulle begynde med "<?php" hvilket jeg mente jeg levede op til, men så viser det sig den ikke må ende med "?>" :


<?php
some_config = some_value;


Løste problemet... Whaaat. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at denne php fil skulle have ubalance i tags. Og hvorfor fik jeg ikke en eller anden form for syntax fejl i loggen?
Gravatar #3 - larsp
24. nov. 2021 12:54
#1
Losing one of the main contributors to PHP is a blow to the community, because he is the bearer of a lot of knowledge and expertise. It puts the language that powers 78% of the Web in a fragile position. Not to mention an overwhelming burden on the maintainer, which unfortunately in the world of OSS often leads to people burning out.

Damn.... 78% of the web bruger PHP. Mon ikke wordpress er en stor faktor her. Hvis ellers tallet går på antal sider og ikke aktivitet.
Gravatar #4 - arne_v
24. nov. 2021 14:34
#3

Det er nok antal domæner.

Og PHP har været dominerende i mange år. Også før WP.

Da MS droppede ASP (ASP Classic) skiftede de store masser til PHP.

Java EE (Struts 1.0, JSF, Spring MVC etc.), ASP.NET (Web Forms, MVC), RoR, node.js etc. har alle en pæn udbredelse hos firmaer, men de er for vanskelige til "hobby segmentet".

Gravatar #5 - arne_v
24. nov. 2021 14:37
#2

Det er et applikations specifikt problem (læs: Filerun udvikler har lavet noget snavs).

En normal include PHP fil har både start og end tag.
Gravatar #6 - Claus Jørgensen
24. nov. 2021 16:14
wow, Sara Golemon arbejder stadigvæk på PHP?

Det er vel 10-15 år siden jeg snakkede med hende og andre PHP udviklere på freenode, dengang de fleste af dem arbejde for Yahoo.


Gravatar #7 - arne_v
24. nov. 2021 16:22
#6

Tilsyneladende ja.

Et check på LinkedIn siger at hun har skiftet job Yahoo -> Facebook -> MongoDB men stadig arbejder med PHP.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login