mboost-dp1

Travian - online browser spil! COOL!


Gå til bund
Gravatar #1 - Twoid
20. apr. 2008 19:15
Et super sejt online browser spil, som jeg synes er vildt cool. Det gælder kort sagt om at bygge en by og en hær, og så smadre de andre.

Jeg sidder nok oppe i skolen og bruger et par timer om dagen på det. Meget underholdende.

Du kan tilmelde dig på en af følgende links, hvilken en er ligemeget:
http://www.travian.dk/?uc=dk5_1425
http://www.travian.dk/?uc=dk5_1439

Så du kan også gå ind på www.travian.dk, men hvis du bruger en af de andre 2, får mig eller min mate noget ingame guld hvilket er rart. Og du er jo ikke egoistisk, så du tager selfølgelig en af de 2

Kom og leg med!
Jeg er på den nystartede server 5, Syd Øst!

/twoid

Ps. Skriv hvis du behøver starthjælp, så kan jeg guide dig!


Starthjælp:

Du starer med at have 3 dages helle. (hvis du starter på speed-serveren har du vist kun 1 dag).
Det gælder om i den første periode at opbygge dine resurser, og ellers tage den toturial der er på siden.
Når de 3 dage er gået, kan du være sikker på, der kommer en eller anden med mange flere mænd end dig, og angriber dig. Derfor er det ikke nogen god ide at bygge soldater til at forsvare dig, de bliver bare dræbt og er spil af penge alligevel. Det er derimod godt, at få et "gemmested" (en bygning du bygger i byen), op i level, så den angribende styrke ikke kan tage noget fra dig!
På den måde kan du udvikle dig, selvom du bliver angrebet flere gange hver dag. De vil også stoppe med at angribe, hvis de aldrig får noget ud af det. Du er nu sikker mod angriber.

Når du er kommet på fode med omkring 50+ indbygger, kan du bygge en ambassade og blive medlem af en alliance... Men det tager vi senere.

Hvis du har flere spørgsmål, så skriv her på tråden, så skal de nok blive besvaret.
Andre links der kan hjælpe:
http://help.travian.dk/ - Alt om travian!
http://forum.travian.us/showthread.php?t=649 - God lille hurtig startguide, med billeder!
Gravatar #2 - milandt
20. apr. 2008 20:57
jeg kan ikke finde ud af om du oprigtigt bare gerne vil dele din begejstring over travian med os andre, eller om du bare have lavet den her post for at henvise nye spillere og optjene "guld" i spillet.
Gravatar #3 - milandt
20. apr. 2008 21:03
dels vil jeg gerne have en edit knap, og dels har jeg skiftet mening. reelt nok indlæg :) bare mange der "spammer" forums med den slags.

er selv netop blevet færdig med server 2, og kommet hjem fra afterparty i nat hvor der var 150+ travian spillere fra hele landet samlet på Den Glade Gris.

aldrig skal jeg starte med at spille travian igen. det tog mig ca 16 timer i døgnet da jeg brugte mest tid på det.
Gravatar #4 - mELIeha
20. apr. 2008 21:07
Jeg må indrømme at jeg personligt er meget imod refer links, specielt når der ikke bliver gjort opmærksom på det - Men det kan godt være at det bare er mig?
I min verdene ville nakkeskud være en nogenlunde passende straf til den slags spam adfærd.
Gravatar #5 - milandt
20. apr. 2008 21:08
men nu er han faktisk sød og gør opmærksom på det :) også derfor jeg lidt skiftede mening.
Gravatar #6 - buch
20. apr. 2008 21:19
Jeg spillede også på en speed server, og jeg spiller aldrig det spil mere igen!

Det kan ikke lade sig gøre at spille uden guld, medminre man er utroligt god til at alliere sig med andre omkring liggende spillere.

Der udover skal man som milandt siger bruge mange timer på spillet, og gør man det seriøst står man op og tjekker det hele hver 1½ time om natten. Om dagen bør der altid være logget ind og tjekkes hvert 5 min.

Man skal også alliere sig med en stor alliance, ellers er man på røven.
Gravatar #7 - KaW
20. apr. 2008 22:55
Kan faktisk bedre lide heroes.dk, det var lidt mere hyggeligt i sin storhedstid, der var man tvunget på et hold og så skulle der ellers bare samarbejdes, og de inaktive skulle smides ud for enhver pris for at gøre plads til aktive.

Travian er lidt mindre hyggeligt på det punkt, men jeg er faktisk også gået over og spillet det. Ligenu sidder jeg bare og stener i en alliance med et par 9-årige, der ikke er så gode til dansk. De går meget op i at have seje ASCII figurer i deres alliance-profil.
Gravatar #8 - madeinrussia
21. apr. 2008 00:24
jeg EJER speeden ;)
Gravatar #9 - zacho
21. apr. 2008 05:15
Nu gider jeg ikke skrive en lang roman om spillet, men nogel af jer burde prøve Ikariam. Jeg har en lille idé om at det ikke tager helt så meget tid som Travian, da det tager flere timer at bygge når man bare er lidt oppe i level. Og man kan nemt klare sig uden alliance, jeg har i hvert fald ikke haft nogle problemer endnu.
Gravatar #10 - DarX
21. apr. 2008 05:21
Har også prøvet det, men blev træt af det af en eller anden grund. Både fordi det tager for lang tid, og man bare venter og venter.

#7 Ja heroes er fedt. Spillede jeg også engang med i. :)
Gravatar #11 - kinaholm
21. apr. 2008 06:39
#9 - jeg er også med på Ikariam - synes det er meget meget federe end Travian :)
Gravatar #12 - Saxov
21. apr. 2008 07:29
#9, syntes Ikariam begynder at blive kedeligt, så snart man når sin 2. koloni.. og det sker efter en måneds tid.

Men ind til da, var det ganske sjovt.
Gravatar #13 - zacho
21. apr. 2008 07:37
#12, har næsten lige fået min 2. koloni, men synes nu stadig det er meget underholdende... Men det ar måske også lidt at gøre med at vi er en halv klasse som spiller det :)
Gravatar #14 - kinaholm
21. apr. 2008 08:25
#12 - det bliver først rigtig kedeligt når du har 4 kolonier - så er der RIGTIG langt til den næste!
Gravatar #15 - madeinrussia
21. apr. 2008 11:12
#14 det er umuligt at få over pt. de er jo stadig igang med spillet.
Gravatar #16 - HarryJohnson
27. dec. 2022 12:35
[Indlæg er markeret som spam]
Gravatar #17 - Anders Norregaard
27. jan. 2023 13:18
[Indlæg er markeret som spam]
Gravatar #18 - uwesTz34
12. feb. 2023 12:53
[Indlæg er markeret som spam]
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login