mboost-dp1

Shutterstock

Tesla udskyder produktionen af Cybertruck igen

- Via Reuters -

Reuters bekræftede i torsdags, at Cybertruck-produktionen skubbes til begyndelsen af 2023, på trods af at selskabet tidligere har udtalt, at det ville ske ved udgangen af 2022.

Ifølge Reuters’ kilde er årsagen til forsinkelsen, at man ønsker at ændre bilens egenskaber og funktioner for at “lave et overbevisende produkt, efterhånden som konkurrencen i segmentet bliver varmere.”

Her refererer de sandsynligvis til Ford F-150 Lightning, Rivian R1T, Hummer EV og Chevy Silverado EV.

Spørgsmålet er nu, om Tesla har tænkt sig at holde fast i denne nye deadline i slutningen af første kvartal af 2023, eller om bilproducenten vil blive ved med at udskyde, som vi har set med Roadster og Semi.





Gå til bund
Gravatar #1 - AppleSheep
17. jan. 2022 11:46
Jeg så lige en YouTube video om, at han ikke kan holde de deadlines, fordi han presser hans ingeniører for hårdt. Med andre ord, de kan ikke efterleve Elons syge deadlines, og det ser vi så her som forbrugere, som fejlet hype. Det er også svært at sætte en dato for hvornår et produkt kommer på gaden, når det først skal opfindes. Men jeg syntes ikke at der er grund til at presse hans staff så meget.

Semi er forsinket pga produktionen af de nye batterier der skal bruges, først nu er færdigudviklet. Så vi venter vel på at produktionen af batterierne skal rampes op før de kan puttes i en Semi, og alle de andre biler. Der skal også helt sikkert være endnu flere faktorer der gør forsinkelsen.

Roadster er forsinket pga de ikke helt er færdig med at opfinde de to kold-lufts raketdyser der sidde bag på bilen.
Yes, to fucking raket-dyser :D

Man kan så total afslå det Elon melder ud om forsinkelserne, og modargumenterne er sikker også rigtig nok.
Keder jeg mig tilstrækkelig kan jeg godt finde på, at se videoer om Elon og hans planer om at stikke af til Mars. Det er egentlig kun derfor jeg har suget de her historier til mig.
Gravatar #2 - forfalden
17. jan. 2022 18:01
så er det godt, at du kan købe dig en Opel
Gravatar #3 - AppleSheep
18. jan. 2022 01:08
Nej. Jeg vil meget gerne have en opdateret Tesla model X, men til en skarp pris... som ikke findes :)

Personligt syntes jeg at Tesla bilerne er monster fede, men de er for dyre, samt der er Tesla haters i stil med Apple haters lige rundt om hjørnet. Derfor forsøger jeg at holde lav profil. Men når du siger Opel, så knækker jeg sgu midt over :D
Gravatar #4 - nwinther
18. jan. 2022 08:49
Cybertruck er ikke lovlig som gadebil i Europa. Den skal som minimum omdesignes, medmindre de vil sælge den som en lastbil (som så kræver stort kørekort). Spørgsmålet er så, om den overhovedet er konkurrencedygtig på et hvilket som helst marked.

Der skal nok være nogen, som vil - men nogen storsællert er det nok ikke. Men hvis man har pengene kan man, mens vi venter, købe sig en af de andre Tesla'er. Keep the dream alive.

@1 - Hvilke batterier er det, der netop nu er færdigudviklet, til Semi?

Når Semi ikke bliver nogen succes, skyldes det dels, at det kræver et stort, dyrt batteri, for at få en god rækkevidde, dels at ladetiden bliver enorm. Man kan fylde en tom tank på en lastbil på 20-25 minutter. Og rækkevidden (500 miles) er under det halve af rækkevidden på konkurrenterne.
Gravatar #5 - AppleSheep
18. jan. 2022 13:20
Her står det at Semi er klar, men mangler de nye batterier som kaldes 4680

https://electrek.co/2021/01/28/tesla-semi-ready-pr...

https://www.autoweek.com/news/green-cars/a37143659...

Her er lidt sladder om, at de muligvis snart vil starte masseproduktion af batteriet

https://www.torquenews.com/14335/4680-battery-asse...
Gravatar #6 - arne_v
18. jan. 2022 13:49
#3 og #4

Realiteten er vel at Tesla er et successrigt bilmærke i luxury/premier markeds-segmentet (konkurerer med Mercedes, BMW, Audi, Volvo, Cadillac, Lincoln, Lexus, Acura, Infiniti, Genesis etc.) og det er det.

Indtil videre har de ikke været i stand til at producere en billig bil som henvender sig til 80-95% af markedet.

En truck giver ikke mening fordi deres segment typisk ikke køber trucks. Kun mangemillionærer vil evt. købe en truck som bil nummer 4 eller 5.
Gravatar #7 - DrHouseDK
18. jan. 2022 19:14
AppleSheep (3) skrev:
Personligt syntes jeg at Tesla bilerne er monster fede, men de er for dyre, samt der er Tesla haters i stil med Apple haters lige rundt om hjørnet. Derfor forsøger jeg at holde lav profil. Men når du siger Opel, så knækker jeg sgu midt over :D

Jeg har selv en Model 3. Før det havde jeg en i3. Den vigtigste læring jeg har fået er, at dem der ved mest om elbiler, er dem der ikke har en. :-)
Gravatar #8 - MarsontheRocks
19. jan. 2022 04:22
Fakta er at det er gætterier, og Tesla har ikke annonceret noget endnu, lige som vi får mere at vide d. 26. januar, hvor der vil blive udgivet mere info omkring dette.

At spekulere på at det har noget at gøre med pres på ingeniører og andre ansatte hos Tesla, er også pure spekulation.

Det er fint du (#3) ønsker dig en opdateret Model X til billig penge, men nu er det jo ikke en budget bil, og bliver det ikke, bare fordi du drømmer om det. Du kan dog finde en noget billigere brugt Model X nu hvis du vil, eller vent nogle år og køb en brugt 2022 Model X.

#4 og #6 Cybertruck kommer at koste omkring det samme som en Model 3/Y. I virkeligheden er der flere "hardcore" pickup truck brugere, der faktisk bruger deres trucks til arbejdsbrug, og ikke bare at hente det 70" fjernsyn nede i Power, der stærkt overbejer Cybertruck. Mange af disse er begejstrede for Cybertruck, fordi den leverer på kritiske punkter, hvor de andre annoncerede (og lancerede; f.eks. Rivian), så som i rækkevidde, lasteevne, trækevne, robusthed (koldrullet rustfrit stål, der kan tåle en hel del knubs på et byggemarked, eller ude i feltet, samt prisen for alt dette.
Og så er der selvfølgelig lige den ting omkring reserveringer, om man så tror på at alle dem der har reserveret faktisk realiserer dette. Uanset hvad, så kan vi nok blive enige om, at Tesla Model 3 og Y er sindssygt populære, og disse (Model 3) havde meget lavere reserveringstal, og Cybertruck vil i lang tid være meget iøjnefaldende, hvilket for entreprenører åbner op for at blive set med reklamer på bilen, i langt højere grad.
Deres segment er hvor de sælger produkter. Selvfølgelig har de ikke et segment, der hvor de endnu ikke har noget produkt at sælge. Det er det samme som at ekstrapolere interessen i Tesla Model S i 2015, som det eneste eksklusive markedsegment hvor Tesla kan have succes, fordi de kun solgte dyre "luksus"/sport biler. Det var så lige indtil først Model X så kom på markedet, og sidenhen den noget billigere og meget populære Model 3 og nu Model Y også kom på markedet, at deres produktsegment blev udvidet, og ja, Cybertruck og Semi kommer at udvide dette igen, lige som den kommende billigere model som Tesla også arbejder på, kommer på markedet.
Alle segmenter af biltyper kommer at blive elektrificerede/el baserede inden for få år, og mange vil blive "tvunget" til at købe disse, da der ikke vil være andet til køb på markedet.
Gravatar #9 - AppleSheep
19. jan. 2022 06:04
MarsontheRocks (8) skrev:
Fakta er at det er gætterier, og Tesla har ikke annonceret noget endnu, lige som vi får mere at vide d. 26. januar, hvor der vil blive udgivet mere info omkring dette.


Der er meget gætterier omkring hvornår de batterier bliver masseproduceret, ja. Men de er færdigudviklet og produktionsklare.

MarsontheRocks (8) skrev:
At spekulere på at det har noget at gøre med pres på ingeniører og andre ansatte hos Tesla, er også pure spekulation.


Nej. Det er ikke spekulation. Flere ingeniører har meldt ud at de ikke kan holde Elons stramme tidsplan, hvilket betyder forsinket produkter til dig og mig.

MarsontheRocks (8) skrev:
Det er fint du (#3) ønsker dig en opdateret Model X til billig penge, men nu er det jo ikke en budget bil, og bliver det ikke, bare fordi du drømmer om det. Du kan dog finde en noget billigere brugt Model X nu hvis du vil, eller vent nogle år og køb en brugt 2022 Model X.


Ved det godt. Det er også derfor jeg slet ikke ahr nogen bil. Jeg ved, at hvis jeg ikke får den helt rigtige bil til mig, så vil alternativet være noget jeg skal nøjes med. Og så er det ligepludselig mange penge at undvære, når man køber et produkt, man ikke rigtig gider, selvom den måske er sat meget ned i pris.
En anden god ting ved at vente nogle år på en fed bil er udviklingen og biler fra konkurerende mærker. Måske kommer der en EV der er federe og billigere end Tesla model X engang. Who knows...
Gravatar #10 - nwinther
19. jan. 2022 07:39
AppleSheep (5) skrev:
Her står det at Semi er klar, men mangler de nye batterier som kaldes 4680

https://electrek.co/2021/01/28/tesla-semi-ready-pr...

https://www.autoweek.com/news/green-cars/a37143659...

Her er lidt sladder om, at de muligvis snart vil starte masseproduktion af batteriet

https://www.torquenews.com/14335/4680-battery-asse...


Tak for links.

4680 Celle, hedder det nye batteri, så det googlede jeg så, og fandt en artikel (samme kilde) fra oktober 2021 (din artikel var fra januar 2021), hvori der stadig tales om, at man planlægger at bygge en prototype af batteriet, og bruger ord som "potentiale" "planer" og "ny kemi".: https://electrek.co/2021/10/25/panasonic-unveils-t...

Det er udtryk som Musk gerne smider om sig med, og får det til at lyde som om det er her i weekenden, at produktet lander på dit dørtrin.

Men forsinkelser eller ej, så tvivler jeg på at lastbilen bliver en succes. Der er alt for mange hager ved produktet - selvom jeg i min lænestolsresearch læste, at lovgiverne nu ville tillade, at elektriske lastbiler vejer to ton mere, end diesel-lastbiler. Og det er jo en måde at tvinge en elektrisk lastbil igennem: skabe gunstige vilkår for el, og ugunstige vilkår eller forbid for diesel. At prisen på kg/km eksploderer, må vi forbrugere så leve med.
Gravatar #11 - nwinther
19. jan. 2022 07:50
AppleSheep (9) skrev:
Der er meget gætterier omkring hvornår de batterier bliver masseproduceret, ja. Men de er færdigudviklet og produktionsklare.


Er de?
Det kunne jeg ikke læse i de kilder jeg så. Du har muligvis ret, men når det kommer til Tesla/Musk, er fakta noget esoterisk noget.

Altså, Musk lovede, i 2017, at man ville få lastbilen leveret i 2019.
Nu skriver vi 2022, og ingen Semi.
Det bliver så også interessant at se, hvor meget af det han lovede, tilbage i 2017, rent faktisk stadig gælder. Om noget, burde den teknologiske udvikling stærkt forbedre, de performance og økonomiske værdier, Musk præsenterede dengang.

Hvem var det, der glemte at fortælle Musk, at man ikke havde batterierne klar? For han lover vel ikke sådan noget, uden at det passer?
Gravatar #12 - knekker1
19. jan. 2022 09:26
#11 Musk er måske ikke altid i stand til at holde sine deadlines, men tilgengæld og endnu vigtigere, er at han altid levere varen.

Mhs til 4680 batterierne, så er de allerede i relativ masse produktion og installeres pt i deres Semi's som bliver leveret til Pepsi Co meget snart.
https://www.torquenews.com/14335/tesla-producing-s...
Gravatar #13 - nwinther
19. jan. 2022 09:59
knekker1 (12) skrev:
#11 Musk er måske ikke altid i stand til at holde sine deadlines, men tilgengæld og endnu vigtigere, er at han altid levere varen.

Mhs til 4680 batterierne, så er de allerede i relativ masse produktion og installeres pt i deres Semi's som bliver leveret til Pepsi Co meget snart.
https://www.torquenews.com/14335/tesla-producing-s...


Pre-production Semis. For testing.

Fra kilden:
"once the "bugs" have been worked out with the process and any charging issues, the semi will start to enter mass production." Vi står altså samme sted, som vi gjorde i 2017...

Leverer han altid varen? Jeg tror der er mange solar roof-folk som venter i spænding. Og hvis "varen" pludselig omdeklareres, er det så stadig "varen"? Hyperloop? Eksempelvis tunnelen under Las Vegas, som skulle foregå ubemandet og ved høj hastighed? Blev den leveret som deklareret? Næh.
Hvordan med den selvkørende Tesla-taxa, som kan indtjene 30k USD om året? Den blev lovet for flere år siden. Stadig intet.

Hvad, udover Elbiler som reelt er bygget over samme platform, leverer Tesla? Eller Boring Company? Eller SpaceX?
Hype? Ja, mest hype...
Gravatar #14 - knekker1
19. jan. 2022 10:49
Kæft et surt opstød af en post, alright du har ligesom sat niveuet af hvordan man skal tales med dig, so here goes...
nwinther (13) skrev:
Fra kilden:
"once the "bugs" have been worked out with the process and any charging issues, the semi will start to enter mass production." Vi står altså samme sted, som vi gjorde i 2017...

Overhovedet ikke, de ER igang med at "masse" producere, men når jeg brugte "masse" , så mente jeg med at de stadig ikke producere i den skala som de gerne vil, men stadig er ved at lave de sidste justeringer, før det går løs. Blandingen i batteriet er alleredet færdigt, nu er de blot igang med at få produktionen til at spytte dem ud i tonsvis på kort tid.

nwinther (13) skrev:
Leverer han altid varen? Jeg tror der er mange solar roof-folk som venter i spænding.

Gør de? Varen da kan fås i USA allerede nu.

nwinther (13) skrev:
Hyperloop?
Har Elon da lovet en dato for Hyperloop? Nej vel? Det er et opensource teknologi projekt som der stadig arbejdes på.

nwinther (13) skrev:
Eksempelvis tunnelen under Las Vegas, som skulle foregå ubemandet og ved høj hastighed? Blev den leveret som deklareret? Næh.

Hvad havde du egentlig tænkt dig Tesla skal stille op når byrådet kræver bilerne bemandet? Tænk dig nu lidt om.

nwinther (13) skrev:
Hvad, udover Elbiler som reelt er bygget over samme platform, leverer Tesla? Eller Boring Company? Eller SpaceX?
Hype? Ja, mest hype...

Tjaa, hvad med at de pt levere den bedste EV oplevelse i hele verden?
Hvad med at Elon single vis har slæbet hele fossil bil industruen ind i en EV era hvor du og dine børn ikke længere skal inhalere kræft partikler fra diesel osende biler i bytrafikken, så de ikke kommer til at lide af astma og potentielt kræft og tidlig død?
hvad med at de levere den bedste og mest gennemførte EV software oplevelse i hele verden?
Hvad med at deres biler køre længere pr kWh/km end konkunkurrenterne?
Hvad med at SpaceX nu levere internet over alt på jorden uden at det kræver en lokal ISP?
Hvad med at Boring Company er igang med at revolutionere tunnel industrien, hvor de kan levere tunneler meget hurtigere og billigere end konkurrenterne, som kan resultere i at vi kan begynde at bygge tæt traffikeret veje på flere plan?

Hvor er det da herligt at sidde bekvemt på sin flade fede røv bag sin computer med chips og dip i mundvigen og krummer på maven, og så sidde og pege samt finde ligegyldige fejl ved Elon og Tesla, som stikker deres nakke ud og tager chancer i forsøg på at bringe menneskeheden ind i fremtiden. Kæft hvor er du et sørgeligt jalous, jantelovs bittert individ.
Gravatar #15 - nwinther
19. jan. 2022 11:07
knekker1 (14) skrev:
Kæft et surt opstød af en post, alright du har ligesom sat niveuet af hvordan man skal tales med dig, so here goes...
nwinther (13) skrev:
Fra kilden:
"once the "bugs" have been worked out with the process and any charging issues, the semi will start to enter mass production." Vi står altså samme sted, som vi gjorde i 2017...

Overhovedet ikke, de ER igang med at "masse" producere, men når jeg brugte "masse" , så mente jeg med at de stadig ikke producere i den skala som de gerne vil, men stadig er ved at lave de sidste justeringer, før det går løs. Blandingen i batteriet er alleredet færdigt, nu er de blot igang med at få produktionen til at spytte dem ud i tonsvis på kort tid.

nwinther (13) skrev:
Leverer han altid varen? Jeg tror der er mange solar roof-folk som venter i spænding.

Gør de? Varen da kan fås i USA allerede nu.

nwinther (13) skrev:
Hyperloop?
Har Elon da lovet en dato for Hyperloop? Nej vel? Det er et opensource teknologi projekt som der stadig arbejdes på.

nwinther (13) skrev:
Eksempelvis tunnelen under Las Vegas, som skulle foregå ubemandet og ved høj hastighed? Blev den leveret som deklareret? Næh.

Hvad havde du egentlig tænkt dig Tesla skal stille op når byrådet kræver bilerne bemandet? Tænk dig nu lidt om.

nwinther (13) skrev:
Hvad, udover Elbiler som reelt er bygget over samme platform, leverer Tesla? Eller Boring Company? Eller SpaceX?
Hype? Ja, mest hype...

Tjaa, hvad med at de pt levere den bedste EV oplevelse i hele verden?
Hvad med at Elon single vis har slæbet hele fossil bil industruen ind i en EV era hvor du og dine børn ikke længere skal inhalere kræft partikler fra diesel osende biler i bytrafikken, så de ikke kommer til at lide af astma og potentielt kræft og tidlig død?
hvad med at de levere den bedste og mest gennemførte EV software oplevelse i hele verden?
Hvad med at deres biler køre længere pr kWh/km end konkunkurrenterne?
Hvad med at SpaceX nu levere internet over alt på jorden uden at det kræver en lokal ISP?
Hvad med at Boring Company er igang med at revolutionere tunnel industrien, hvor de kan levere tunneler meget hurtigere og billigere end konkurrenterne, som kan resultere i at vi kan begynde at bygge tæt traffikeret veje på flere plan?

Hvor er det da herligt at sidde bekvemt på sin flade fede røv bag sin computer med chips og dip i mundvigen og krummer på maven, og så sidde og pege samt finde ligegyldige fejl ved Elon og Tesla, som stikker deres nakke ud og tager chancer i forsøg på at bringe menneskeheden ind i fremtiden. Kæft hvor er du et sørgeligt jalous, jantelovs bittert individ.


Jeg kan se, at du har slugt hele Musk-klatten. Det eneste du peger på, er elbilerne. Alt det andet er hypede drømmerier.

Held og lykke med at købe det der solar roof. Jeg ville nok vælge en af konkurrenterne. De kan både levere og installere.
Gravatar #16 - knekker1
19. jan. 2022 11:29
Og jeg kan se at du ikke besidder evnen til at selvreflektere hvordan du fremstår, hvilket gør dig til en en ret nedern glasset-halv-tomt person at snakke med.

P.S. jeg synes ikke solar roof er det rigtige produkt for mig, så jeg skal heller ikke have Solar Roof. Men ellers fint forsøg på male mig over en kam.
Gravatar #17 - AppleSheep
19. jan. 2022 12:35
knekker1 (16) skrev:
Og jeg kan se at du ikke besidder evnen til at selvreflektere hvordan du fremstår, hvilket gør dig til en en ret nedern glasset-halv-tomt person at snakke med.

P.S. jeg synes ikke solar roof er det rigtige produkt for mig, så jeg skal heller ikke have Solar Roof. Men ellers fint forsøg på male mig over en kam.


Jeg er enig med dig. Det er også derfor jeg skrev som jeg gjorde i #1 og #3.
Gravatar #18 - knekker1
19. jan. 2022 14:57
Hey AppleSheep, min besked var ikke rettet imod dig men deriomod den bitre person fra #15
Gravatar #19 - AppleSheep
19. jan. 2022 16:40
knekker1 (18) skrev:
Hey AppleSheep, min besked var ikke rettet imod dig men deriomod den bitre person fra #15


Det ved jeg skam godt. Men derfor må jeg da godt skrive, at jeg er enig med dig i dit synspunkt?
Gravatar #20 - DrHouseDK
19. jan. 2022 17:59
Leverer varen... Tjah. Hvis han (forstås: Tesla) kunne løse problemet med pre-facelift Model 3 der koger førerens højre fod (regulering af PTC der ikke fungerer), ville det være super. Kendt problem siden 2019. Tesla siger "det bliver løst med software". 3 år senere er problemet der stadig.

Fjernlysassistent der ikke fatter noget. Autovisk der er endnu dummere. Autopilot der er lige så nervøs som en 15-årig knægt der ser bryster første gang. Sæder der efter 10.000 km har deciderede folder i det veganske "læder", hvor Tesla siger "Du bruger sæderne forkert". Shit, det lyder Apple-agtigt. Ingen af de BMW'er jeg har haft, i hvilke jeg har kørt over 300.000 km pr. bil, har haft samme problem. Men OK, det er også ægte læder. Eller. Niveauet over plastik.

Alle sammen ting, jeg så sent som i dag har siddet og krummet tæer over på en tur Aalborg -> Grenå og retur. Mest af alt fordi Autopilot er løsningen på ikke at sidde med foden på speederen og få 50+ grader varm luft ned over foden - og Autopilot så kører som det gør.

Og så er jeg egentlig bedøvende ligeglad med at 80% af ejerne "ikke oplever nogle problemer", for prøver jeg deres biler, oplever jeg det samme. De accepterer det bare. På en bil til 500 klik UDEN AFGIFT... Tal lige om kult.

Og nu står jeg nok til 10 Hil Elon på TM3 Owners Club på FB. So be it. :-)
Gravatar #21 - MarsontheRocks
20. jan. 2022 01:56
nwinther (10) skrev:
AppleSheep (5) skrev:
Her står det at Semi er klar, men mangler de nye batterier som kaldes 4680

https://electrek.co/2021/01/28/tesla-semi-ready-pr...

https://www.autoweek.com/news/green-cars/a37143659...

Her er lidt sladder om, at de muligvis snart vil starte masseproduktion af batteriet

https://www.torquenews.com/14335/4680-battery-asse...


Tak for links.

4680 Celle, hedder det nye batteri, så det googlede jeg så, og fandt en artikel (samme kilde) fra oktober 2021 (din artikel var fra januar 2021), hvori der stadig tales om, at man planlægger at bygge en prototype af batteriet, og bruger ord som "potentiale" "planer" og "ny kemi".: https://electrek.co/2021/10/25/panasonic-unveils-t...

Det er udtryk som Musk gerne smider om sig med, og får det til at lyde som om det er her i weekenden, at produktet lander på dit dørtrin.

Men forsinkelser eller ej, så tvivler jeg på at lastbilen bliver en succes. Der er alt for mange hager ved produktet - selvom jeg i min lænestolsresearch læste, at lovgiverne nu ville tillade, at elektriske lastbiler vejer to ton mere, end diesel-lastbiler. Og det er jo en måde at tvinge en elektrisk lastbil igennem: skabe gunstige vilkår for el, og ugunstige vilkår eller forbid for diesel. At prisen på kg/km eksploderer, må vi forbrugere så leve med.


Panasonic og andre batteriproducenter, vil OGSÅ producere disse 4680 celler til Tesla. Det er det som det link du fandt beskriver. Tesla har selv et "lille" test-produktionsbånd (det er faktisk ret stort i dagens standard), som de er i gang med at installere i Giga Austin og Berlin. Dette er ikke 4680 celler fra Panasonic eller anden producent, men Tesla selv der producerer disse, og de kommer i rigtig stor masseproduktion i år, selv om ønsket var sommer/efterår sidste år. Selv om det er udskudt et lille halvt år, så er det stadigvæk sindsyg hurtig udvikling, da batterifremskidt normalt tager længere tid.
Gravatar #22 - MarsontheRocks
20. jan. 2022 02:10
nwinther (13) skrev:
knekker1 (12) skrev:
#11 Musk er måske ikke altid i stand til at holde sine deadlines, men tilgengæld og endnu vigtigere, er at han altid levere varen.

Mhs til 4680 batterierne, så er de allerede i relativ masse produktion og installeres pt i deres Semi's som bliver leveret til Pepsi Co meget snart.
https://www.torquenews.com/14335/tesla-producing-s...


Pre-production Semis. For testing.

Fra kilden:
"once the "bugs" have been worked out with the process and any charging issues, the semi will start to enter mass production." Vi står altså samme sted, som vi gjorde i 2017...

Leverer han altid varen? Jeg tror der er mange solar roof-folk som venter i spænding. Og hvis "varen" pludselig omdeklareres, er det så stadig "varen"? Hyperloop? Eksempelvis tunnelen under Las Vegas, som skulle foregå ubemandet og ved høj hastighed? Blev den leveret som deklareret? Næh.
Hvordan med den selvkørende Tesla-taxa, som kan indtjene 30k USD om året? Den blev lovet for flere år siden. Stadig intet.

Hvad, udover Elbiler som reelt er bygget over samme platform, leverer Tesla? Eller Boring Company? Eller SpaceX?
Hype? Ja, mest hype...


Tesla arbejder ikke på Hyperloop, men Boring Company laver tunneler til biler. Hyperloop er noget helt andet.

SpaceX har reduceret omkostningerne at sende satellitter og mennekser i omkreds af Jorden. Hvad er det præcis der er hype omkring dette? Var det ikke for SpaceX, sendte USA stadigvæk Astronauter op fra Rusland, i russiske raketter, og opsendelsen havde samtidig kostet meget mere for både mandskab samt satellitter.

Tesla Semi har kun eksisteret som to-tre prototyper. Det som sker nu, er at de begynder egentlig produktion af lastbilen, dog i meget små mængder. Der er langt fra prototype til produktion, hvis du ikke vidste dette.

Ja Tesla/Musk lovede en masse tilbage i 2017. I mellemtiden kom de under meget pres for overhovedet at overleve tilbage i 2018 hvor Model 3 blev lanceret og målet at nå masseproduktion af denne tog tungt på Teslas ressourcer. Det er dog en forbigået tid, og der er nu fokus på at få 2 fabrikker i gang samtidig med produktionen af Model Y, og udvidelse af Giga Shanghai. Giga Austin skal ellers være sted for produktionen af Tesla Semi, når 4680 cellerne kommer op i masseproduktion (kritisk, da Semi skal bruge en masse af disse, og 4680 samtidig er nødvendig får at opfylde de specs Tesla har annonceret for Semi).

Men jeg kan se du svarer så negativt på det hele, at du nok ikke er meget andet end en lille trold.

Men ja, Musk leverer varen. Ikke altid til tiden, men han har da også leveret før annonceret tid tidligere, da de f.eks. begyndte at levere Model Y meget før annonceret. Men du behøver ikke bekymre dig, Tesla, SpaceX, Boring Company, NeuraLink osv. osv. skal nok klare sig fint trods din pessimisme ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login