mboost-dp1

Wikimedia

Elon Musk lancerer Teslas Model S Plaid med 1.100 hestekræfter

- Via engadget -

Den superstærke Model S Plaid er netop lanceret – kommer på markedet i slutningen af 2021.

Til det netop afholdte Battery Day-event lancerede Elon Musk den nye superbil, Tesla Model S Plaid.

Den har intet mindre end 1.100 hestekræfter og kan komme fra 0 til 60 mph (næsten 100 km/t) på under to sekunder.

Derudover har den en topfart på 200 mph (322 km/t).

Og den kan køre op til 520 miles (837 km) på en enkelt opladning.

Model S Plaid kan allerede købes for 139.000 dollars. Den kommer dog først på markedet i slutningen af 2021.





Gå til bund
Gravatar #1 - MOA
23. sep. 2020 12:29
Den bliver vild nok! :D Og så efterfulgt af Roadsteren der bliver endnu vildere!

Iøvrigt fedt nok der ikke sker noget på batterifronten før om 2-3 år.... ville fandme have en lang næse med en spritny Model 3 Performance herhjemme :D
Gravatar #2 - dk_picard
23. sep. 2020 12:59
Jeg ville nok fjerne ordet "mindst" i rækkevidden.
Det er nok mere op til. ;)
Gravatar #3 - arne_v
23. sep. 2020 13:18
#2

Det er vist lidt kringlet.

Kilden siger "according to the video the Plaid model can go 520 miles or more between charges".

Men det må jo betyde: bilen kan køre op til X miles og X er vil være mindst 520.
Gravatar #4 - dk_picard
23. sep. 2020 13:29
#3 Det er rigtigt. :)
Men kan også være der findes andet dansk ordsprog for at den forventede rækkevidde er 837km :)
Men mindst, er nok for godt til at være sandt, kunne dog være fedt. XD
Gravatar #5 - dk_picard
23. sep. 2020 13:31
Kan se på den danske Tesla side side er den nu.
840+km Rækkevidde (est.)
320km/t Tophastighed
<2,1s 0-100 km/t

Og så lige en priser over 1mil. XD
Gravatar #6 - arne_v
23. sep. 2020 13:35
#5

520 miles er (næsten) 840 km.

Og 1 million må være med 2020 afgifter. Når afgifterne på el-biler er tilbage på normalt niveau, så er det vel 3 millioner.
Gravatar #7 - Vanthus
24. sep. 2020 05:40
Som ejer af elbil, så er de 520+ miles nok beregnet ved 90km/t, det lader til at være den gængse målestok. Ved den hastighed, kan min bil på 100% batteri køre cirka hvad den forventer, 240-270km. Hvis jeg kørte ved konstant 50km/t, kunne jeg nok nå 330-350km.

Ved 130km/t kan jeg kun køre 130-150km. Dertil skal lægges at man ikke kører fra 100% til 0%. For så holder man ret stille derefter. En god tommelfingerregel er ikke at køre den under 20% og skal du langt, så lad kun op til 80% hvert sted. Mellem de 20-80% er batteriet hurtigst om at lade, så man skal ikke holde særlig længe hvert sted. Men rækkevidden er så også reduceret med 40% :)

Og sidst men ikke mindst - de der alt for fornøjelige launches man ikke helt kan lade være med at lave, de spiser altså ekstra energi. Akkurat som også sker i en bil med forbrændingsmotor.
Gravatar #8 - larsp
24. sep. 2020 06:41
#7 Hvilken elbil har du?
Gravatar #9 - Vanthus
24. sep. 2020 07:11
@larsp en nissan leaf 2018

Stor køreglæde, tonsvis af teknologi, men jeg vil ikke anbefale den som andet end til korte ture på max 200-300km. Den har ikke aktiv køling af batteriet, så Kbh til Aalborg f.eks er en rigtig røvtur. Kbh-Odense f.eks er ikke noget problem, det kan den klare uden at lade undervejs.

Når jeg skifter den anden bil ud om nogle år, bliver det nok til en Tesla grundet deres supercharger netværk og den samlede oplevelse.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login