mboost-dp1

Pixabay

Facebook skifter til Microsoft Visual Studio Code

- Via TechSpot - , indsendt af Claus Jørgensen

Efter tidligere at have brugt en blanding af  Nuclide og Emacs, vil Facebook nu skifte helt til Microsoft Visual Studio Code, til intern udvikling.

Facebook begrunder ændringen i sin interne udviklingplatform til Microsofts løsning, med at den er tilgængelig på de tre primære platforme de arbejder med, Windows, macOS og Linux – og at Microsoft Visual Studio Code har en veludviklet API. 

Microsoft Visual Studio Code er fra 2015 og er gratis at benytte – og er opensource, tilgængelig på Github. MVSC er hurtigt voksende, blandt Stack Overflows brugere er brugen steget fra 7.2% i 2016 til 50.7% i 2019.





Gå til bund
Gravatar #1 - CBM
28. nov. 2019 09:05
when doing the devils work, you are better off using the devils tools.... hence microsoft visual STUDIO :-D
Gravatar #2 - KeeZ
28. nov. 2019 11:02
Jeg foretrækker nu Atom, men hver til sit...
Gravatar #3 - mrtb
28. nov. 2019 11:16
Jeg har prøvet at skifte af et par omgange, men jeg må nok bare indse, at jeg er blevet en gammel mand på det område.
Efter at have benyttet Jetbrains værktøjer igennem en del år efterhånden, så er det svært at skifte væk fra.

Jeg synes VS Code virkede langsommere, og mere klodset at arbejde med. Derudover oplevede jeg flere gange at den ikke helt fangede, når der skete ændringer i nogle filer (Typescript), hvilket resulterede i meddelelser om ikke eksisterende fejl og manglende intelli-sense. Måden at løse det på, var at genstarte programmet.
Gravatar #4 - Claus Jørgensen
28. nov. 2019 11:27
Specielt paa Mac og Linux er mulighederne begraenset, og derfor kan jeg godt se hvorfor at VSCode er steget i popularitet.

Rene text-editors som Atom, Sublime og Emacs er simpelhen ikke effektive nok til store projekter hvor man skal arbejde med mange filer, context switching, compilering, error handling, etc.

Gravatar #5 - EmilKampp
28. nov. 2019 12:33
Jeg er også en ren tekst editor kind-of-guy, men jeg skriver også mest JIT kompiletet kode, så jeg har ikke rigtigt brug for de værktøjer som VSCode fx. giver.

Jeg er enig med #4 at på et tidspunkt, hvis man ikke aktivt modarbejder det, så bliver ens kode så kompliceret at man har brug for et værktøj som fx. VSCode.
Gravatar #6 - larsp
28. nov. 2019 12:37
For en del år siden var jeg afhængig af en cool lille text editor (Crimson Editor) til Windows der havde nogle virkelige smarte features jeg ikke har set replikeret:

Man kunne skrive et regnestykke direkte i filen og med Ctrl+Enter blev resultatet skrevet på næste linje.

Den havde en Copy Append funktion, hvor det selectede blev lagt til clipboard bufferen i stedet for at erstatte. STOR genialt.

Nogen der ved om disse features findes i moderne IDE'er eller editorer?

Dertil gjorde den altid det rigtige mht. indentation og den kunne syntax highlight printe i farver PERFEKT. Jeg føler virkelig udviklingen går bagud nogle gange.
Gravatar #7 - Claus Jørgensen
28. nov. 2019 12:45
#5, #6

Men IDEs er mindre om text-editing og mere om resten. Projektstruktur, hurtig adgang til andre filer/classer, soegevaerktoejer etc.

Programmoere bruger mere tid paa at laese kode end at skrive kode. Og hvor Emacs maaske er optimeret til at skrive kode, saa er det ikke et saerlig godt vaerktoej til at skulle finde rundt i en kodebase med en million linjer over 1000+ filer.
Gravatar #8 - EmilKampp
28. nov. 2019 12:50
Jeg tror du overså den sidste del af min kommentar :)

"Jeg er enig med #4 at..."
Gravatar #9 - dub
28. nov. 2019 13:03
#4 EMACS er ikke en teksteditor, det er OS :)
Gravatar #10 - one
28. nov. 2019 13:49
VS Code er også en god editor. Klart min favorit.
Gravatar #11 - larsp
28. nov. 2019 14:17
#7 Gode IDEs bør da løfte begge opgaver, både kode forståelse og alle de text editor features de kan hælde i.

Men VS Code er cool, jeg planlægger at migrere til den en dag fra Eclipse. Har bemærket at de fleste genveje jeg er vandt til fra Eclipse også virker i VS Code.
Gravatar #12 - KeeZ
28. nov. 2019 14:34
Claus Jørgensen (4) skrev:
Specielt paa Mac og Linux er mulighederne begraenset, og derfor kan jeg godt se hvorfor at VSCode er steget i popularitet.

Rene text-editors som Atom, Sublime og Emacs er simpelhen ikke effektive nok til store projekter hvor man skal arbejde med mange filer, context switching, compilering, error handling, etc.



Ehhhh... både Atom og VSCode er baseret på Electron... tror du forveksler VSCode med Visual Studio?
Gravatar #13 - Claus Jørgensen
28. nov. 2019 14:48
#12

Men Atom er mere ala. Sublime end VSCode. Og Atom har stadigvaek performance problemer 4 aar senere. Jeg har ikke den store tiltro til at Atom nogensinde kan erstatte Sublime.
Gravatar #14 - KeeZ
28. nov. 2019 15:42
#13 det kommer helt an på hvor mange og hvilke plugins du vælger at installere.
Mht. performance så har Atom fået nogle gode opdateringer de sidste par måneder, og jeg har slet ikke mærket at editoren skulle være langsom siden, på trods af jeg har mange og store projekter indlæst på samme tid.
Synes generelt folk bør lade være med at bashe værktøjer de ikke bruger, og bare holde sig til dem de kan lide - same shit med Vim vs. Emacs vs. Joe.
Gravatar #15 - arne_v
28. nov. 2019 16:06
#12

????

IDE vs text editor er vel ret uafhængigt af software stakken brugt til at udvikle produktet i.
Gravatar #16 - Ni
28. nov. 2019 17:00
#4 Enig, der har MS ramt hovedet på sømmet. Der er kun VS code, når man har prøvet VS code.

Det er også fedt, at man kan skrive alle sprog i det, selvom SQL delen halter en del, hvis man ser vandt til SSMS, men ift. Postgre, så er der ingen grund til at gå andre steder hen .-)
Gravatar #17 - KeeZ
28. nov. 2019 17:33
#15 VSCode er per definition ikke et IDE og er derfor i samme pulje som Atom, Sublime osv.
Taget direkte fra https://code.visualstudio.com/Docs

Visual Studio Code is a lightweight but powerful source code editor which runs on your desktop and is available for Windows, macOS and Linux.)


Du kan ikke kompilere kode i VSCode out-of-the-box, ergo er det en editor ligesom alle de andre, bare med et andet featureset.
Gravatar #18 - arne_v
28. nov. 2019 18:00
#17

Derfor betyder det at VS Code er lavet i Electron ligesom Atom stadig ikke noget for om de er i samme kategori eller ej.
Gravatar #19 - arne_v
28. nov. 2019 18:22
#0

Beslutningen giver vel god mening.

VS Code er utroligt populær. Der er formentligt et stort antal af nuværende FB udviklere som kender den og kan lide den. Og et endny større antal som kender og kan lide blandt de fremtidige FB udviklere.

Jeg kan stadigvæk ikke lide VS Code.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login