mboost-dp1

Windows 8?


Gå til bund
Gravatar #1 - Hubert
8. maj 2013 09:35
En af de pt 33 der har valgt "Anvender det ikke"
Gravatar #2 - Nåkja
8. maj 2013 09:44
Bruger ikke Mordern UI, men den computer, jeg har det på, bruger jeg også næsten kun til at surfe, så jeg har ikke behov for WP8 apps. Havde jeg behovet ville jeg dog nok stadig ikke bruge det, da jeg foretrækker vinduer.
Gravatar #3 - Magten
8. maj 2013 10:22
Bruger det både privat og på arbejdet.. På arbejdet bruger jeg dog ikke rigtig Modern UI apps.
Gravatar #4 - Montago.NET
8. maj 2013 11:11
Installerede Windows 8 på arbejdet på min nye computer med Core i7 og 32 GB RAM... meningen var at jeg skulle bruge HyperV som kommer med Windows 8

Installerede Start8 for at slippe for Metro, hvilket fungere fint nok...

Det viste sig så at HyperV er noget værre lort på Windows 8 så nu sidder jeg og ærgre mig over ikke at have installeret Windows 7 i stedet :-/

Start 8 er kun 95% af hvad Win7 startmenu er og kan - mest fordi integrationen er tættere i Win7 - hvilket den nok aldrig kan blive i Start8
Gravatar #5 - Magten
8. maj 2013 11:20
Montago (4) skrev:
Det viste sig så at HyperV er noget værre lort på Windows 8 så nu sidder jeg og ærgre mig over ikke at have installeret Windows 7 i stedet :-/
Hvad mangler du? Udover server features som clustering mm?
Gravatar #6 - Montago.NET
8. maj 2013 11:33
#5

Havde problemer med at sætte netværk op - Host maskinen ville ikke boote ind i Windows8 uden jeg rullede tilbage til en sikker konfiguration.


Dernæst så driller det meget at HyperV er en HyperVisor Type 1 - at CPU og netværk på Host maskinen køre med virtuelle enheder... det satme ikke smart når man også gerne vil rode med programmer som kun fungere hvis de har fat i hardwaren.

Dernæst så er VirtualPC og VMWare Player - meget smartere idet de er HyperVisor Type 2 ... bruger langt færre ressourcer og har virtuelle RAM, samt muligheden for at køre programmer (IE8, IE9) i virtuelle vinduer... hvilket gør det meget nemmere at teste ting og sager.
Gravatar #7 - Borgbjerg
8. maj 2013 13:20
Jeg bruger det ikke privat, og kun i enkelte roller, på mit arbejde (Når jeg sidder i helpdesk, og når jeg skal teste noget af det kode, jeg har lavet).
Og jeg bruger altid Desktoppet.
Gravatar #8 - Mort
8. maj 2013 15:49
Anvender det på min tablet, men ikke på mine andre computere.
Gravatar #9 - JensM
8. maj 2013 16:13
Til trods for det er det er noget af værste lort MS har lavet og det er totalt ubrugeligt, er alle Windows maskiner her i huset er blevet opgraderet til Windows 8.
Gravatar #10 - Magten
8. maj 2013 16:31
Montago (6) skrev:
#5

Havde problemer med at sætte netværk op - Host maskinen ville ikke boote ind i Windows8 uden jeg rullede tilbage til en sikker konfiguration.


Dernæst så driller det meget at HyperV er en HyperVisor Type 1 - at CPU og netværk på Host maskinen køre med virtuelle enheder... det satme ikke smart når man også gerne vil rode med programmer som kun fungere hvis de har fat i hardwaren.

Dernæst så er VirtualPC og VMWare Player - meget smartere idet de er HyperVisor Type 2 ... bruger langt færre ressourcer og har virtuelle RAM, samt muligheden for at køre programmer (IE8, IE9) i virtuelle vinduer... hvilket gør det meget nemmere at teste ting og sager.
Så problemet var nærmere at du forsøgte at bruge et forkert værktøj til opgaven :)
Gravatar #11 - JensM
8. maj 2013 16:43
#10
Mange gange er problemet også at folk bare ikke forstår MS.
Gravatar #12 - Mr.Smiley
8. maj 2013 17:29
Købte upgrade-pakken da den næsten intet kostede, men har stadig ikke taget det i brug :)
Gravatar #13 - Montago.NET
8. maj 2013 18:50
Magten (10) skrev:
Så problemet var nærmere at du forsøgte at bruge et forkert værktøj til opgaven :)


du læser som fanden læser biblen ...

de første 2 paragraffer fortæller jo at jeg havde problemer med HyperV ... hvilket så var grunden til jeg skiftede til VMWare..
Gravatar #14 - Magten
8. maj 2013 19:21
Montago (13) skrev:
du læser som fanden læser biblen ...

de første 2 paragraffer fortæller jo at jeg havde problemer med HyperV ... hvilket så var grunden til jeg skiftede til VMWare..
Udover du havde problemer med at konfigurere netværk (fordi du ikke vidste hvordan du skulle gøre går jeg ud fra, når du ikke skriver nogen fejl) og ikke havde undersøgt hvad type hypervisor du fik fat i, så løb du ind i en enkelt fejl som du ikke beskriver nærmere.

Og tager jeg dine tidligere indlæg med i betragtning hvor du gang på gang udstiller din viden om Windows så kommer det egentlig ikke bag på mig at du støder på fejl.
Gravatar #15 - Hubert
8. maj 2013 19:40
Magten (14) skrev:
Og tager jeg dine tidligere indlæg med i betragtning hvor du gang på gang udstiller din viden om Windows så kommer det egentlig ikke bag på mig at du støder på fejl.


Det er dog lidt sjovt at vi gang på gang får at vide at man bliver nødt til at vælge windows fordi det kender folk. Og alligevel kan selv relativt simple ting være ganske krævende. :)
Gravatar #16 - JensM
8. maj 2013 19:43
Hubert (15) skrev:
Det er dog lidt sjovt at vi gang på gang får at vide at man bliver nødt til at vælge windows fordi det kender folk. Og alligevel kan selv relativt simple ting være ganske krævende. :)


Det er jo ikke Windows og andet MS software der er noget galt med. Det er folk der bare ikke fatter det !!!
Gravatar #17 - Magten
8. maj 2013 19:46
Hubert (15) skrev:
Det er dog lidt sjovt at vi gang på gang får at vide at man bliver nødt til at vælge windows fordi det kender folk. Og alligevel kan selv relativt simple ting være ganske krævende. :)
Nu har lige præcis Montago kæftet op utallige gange om hvordan et-eller-andet i Windows/Windows Server hænger sammen, selvom han ikke har haft nogen som helst anelse om hvad han snakkede om.

Af den grund kommer det ikke bag på mig at han har problemer :) Jeg ved ikke iøvrigt hvem der påstår man skal købe Windows fordi folk kender det.
Gravatar #18 - Hubert
8. maj 2013 20:02
Magten (17) skrev:
Nu har lige præcis Montago kæftet op utallige gange om hvordan et-eller-andet i Windows/Windows Server hænger sammen, selvom han ikke har haft nogen som helst anelse om hvad han snakkede om.


Det skal jeg ikke kunne sige. Mine dage med ms systemer som primær beskæftigelse er heldigvis ovre. Det kommer stadig bagpå mig når jeg engang imellem bliver nødt til at lave noget arbejde på et windows system hvor dårligt mange ting er skruet sammen. Og hvor bøvlet selv små ting er.


Af den grund kommer det ikke bag på mig at han har problemer :) Jeg ved ikke iøvrigt hvem der påstår man skal købe Windows fordi folk kender det.


Du må være ny her på siden. Det første argument man gerne ser når folk skal fortælle hvorfor man ikke skal skifte til et andet os er at så skal folk uddannes. Jeg har sågar set enkelte sære tilfælde der mener at man ikke skal uddanne folk når de skifter til en ny version af windows. De fleste har dog indset at det efterhånden er et krav selv ved skifte til et nyere os fra ms.
Gravatar #19 - Magten
8. maj 2013 20:24
Hubert (18) skrev:
Det skal jeg ikke kunne sige. Mine dage med ms systemer som primær beskæftigelse er heldigvis ovre. Det kommer stadig bagpå mig når jeg engang imellem bliver nødt til at lave noget arbejde på et windows system hvor dårligt mange ting er skruet sammen. Og hvor bøvlet selv små ting er.
Tja, sådan har jeg det nu også når jeg skal lave nogle ting i vSphere fx - og omvendt for nu at være fair.. Der er altid plads til forbedringer

Men en del af det er nok også bare en vanesag. Jeg er fx stødt på en der ville lave pass-through disks i Hyper-V for at lave diske på over 2TB, fordi "sådan gør han i VMware".. VHDX skalerer så til 64TB så det er slet ikke et problem på samme måde (selvom VHDX endnu ikke kan hot expandes).

Hubert (18) skrev:
Du må være ny her på siden. Det første argument man gerne ser når folk skal fortælle hvorfor man ikke skal skifte til et andet os er at så skal folk uddannes. Jeg har sågar set enkelte sære tilfælde der mener at man ikke skal uddanne folk når de skifter til en ny version af windows. De fleste har dog indset at det efterhånden er et krav selv ved skifte til et nyere os fra ms.
Ah ja, det har du ret i.. Jeg tænkte mere privat, der plejer det ikke at være det argument folk bruger :D
Gravatar #20 - Hubert
8. maj 2013 21:07
Magten (19) skrev:
Tja, sådan har jeg det nu også når jeg skal lave nogle ting i vSphere fx - og omvendt for nu at være fair.. Der er altid plads til forbedringer


Bestemt. Der er bare ting der er så fjollet lavet at man umuligt kunne have brugt mere end 5 sekunder da det blev designet.

Og så er der hele fadæsen omkring rettigheder på et windows system.


Men en del af det er nok også bare en vanesag. Jeg er fx stødt på en der ville lave pass-through disks i Hyper-V for at lave diske på over 2TB, fordi "sådan gør han i VMware".. VHDX skalerer så til 64TB så det er slet ikke et problem på samme måde (selvom VHDX endnu ikke kan hot expandes).


Vi er helt uden for mit område. Så hvad der er smartest her skal jeg ikke kloge i.

Ah ja, det har du ret i.. Jeg tænkte mere privat, der plejer det ikke at være det argument folk bruger :D


Jeg har intet med privat indkøb at gøre med mindre til er til eget forbrug. Folk er stoppet med at spørge efter jeg aldrig ville svare på hvad de skulle købe.
Gravatar #21 - Damister
11. maj 2013 11:44
Pt. 62 % Anvender det ikke.
det ville gøre denne afstemming lidt mere interessante hvis vi kunne få at vide hvorfor "det" ikke bliver anvendt.
Gravatar #22 - XorpiZ
11. maj 2013 11:54
Damister (21) skrev:
Pt. 62 % Anvender det ikke.
det ville gøre denne afstemming lidt mere interessante hvis vi kunne få at vide hvorfor "det" ikke bliver anvendt.


Det er vel ikke raketvidenskab at læse de talrige Windows 8-tråde der er på newz.dk
Gravatar #23 - Damister
11. maj 2013 13:29
#22: Hvis du påstår det er pga Metro at folk ikke vil skifte til Win8, kan du godt få ret i den antagelse ;O)
Gravatar #24 - XorpiZ
11. maj 2013 13:32
Jeg påstår ingenting. Jeg forklarer dig bare, at der er masser af tråde på newz.dk omkring Windows 8.
Gravatar #25 - JensM
12. maj 2013 08:58
XorpiZ (22) skrev:
Damister (21) skrev:
Pt. 62 % Anvender det ikke.
det ville gøre denne afstemming lidt mere interessante hvis vi kunne få at vide hvorfor "det" ikke bliver anvendt.


Det er vel ikke raketvidenskab at læse de talrige Windows 8-tråde der er på newz.dk

Ja for man skulle nødig erkende at indlæg et faktisk er relevant. Og dermed skabe grobund for mere Windows 8 kritik.
Gravatar #26 - Damister
12. maj 2013 09:00
XorpiZ (24) skrev:
Jeg påstår ingenting. Jeg forklarer dig bare, at der er masser af tråde på newz.dk omkring Windows 8.


#22 var bare endnu en værdiløs kommentar med en snert af et personangreb.

På kort sigt kan jeg godt forstå din motivation. men på lang sigt vil det være skadeligt både for din forretning og Microsoft hvis Microsoft ikke kan tune sig ind på sine kunders behov, som du forsøger at pacificere.

På den baggrund tænkte jeg at en uddybende forklaring på de pt. 62% ville være et værdifuldt signal til Microsoft
Gravatar #27 - Magten
12. maj 2013 09:09
38% som bruger Windows 8 er vel egentlig ret højt set i forhold til resten af verden? Det kommer bag på mig at så mange herinde bruger det..
Gravatar #28 - JensM
12. maj 2013 09:15
Damister (26) skrev:
På kort sigt kan jeg godt forstå din motivation. men på lang sigt vil det være skadeligt både for din forretning og Microsoft hvis...

Hvilken forretning ?
Gravatar #29 - XorpiZ
12. maj 2013 09:27
Damister (26) skrev:
#22 var bare endnu en værdiløs kommentar med en snert af et personangreb.

På kort sigt kan jeg godt forstå din motivation. men på lang sigt vil det være skadeligt både for din forretning og Microsoft hvis Microsoft ikke kan tune sig ind på sine kunders behov, som du forsøger at pacificere.

På den baggrund tænkte jeg at en uddybende forklaring på de pt. 62% ville være et værdifuldt signal til Microsoft


Næeh, jeg prøver bare at forklare dig, at der er masser af tråde på newz.dk med kritik af Windows 8. At du ikke magter at læse dem er dit problem.

Hvis MS skulle få problemer, fordi jeg forklarer dig, at der findes en hel del tråde på newz.dk, så ser det skidt ud for dem.

Og så er jeg da nysgerrig - hvilken forretning er det du mener jeg er ejer af?
Gravatar #30 - XorpiZ
12. maj 2013 09:28
JensM (25) skrev:
XorpiZ (22) skrev:
Damister (21) skrev:
Pt. 62 % Anvender det ikke.
det ville gøre denne afstemming lidt mere interessante hvis vi kunne få at vide hvorfor "det" ikke bliver anvendt.


Det er vel ikke raketvidenskab at læse de talrige Windows 8-tråde der er på newz.dk

Ja for man skulle nødig erkende at indlæg et faktisk er relevant. Og dermed skabe grobund for mere Windows 8 kritik.


Hvis jeg ikke mente hans indlæg var relevant, havde jeg ignoreret det.
Gravatar #31 - Damister
12. maj 2013 09:37
#27:
18 % bruger Metro. Er det ikke et stærkt signal til Microsoft om at de skal lave Metro om til en "add on feature" frem for en torn i øjet for mange brugere og forårsage masseflugt fra Windows platformen ?

#28: Whatever! Den forretning som er årsag til den vrede udviser over for personer som antyder svagheder ved Windows 8.
Gravatar #32 - Damister
12. maj 2013 09:42
XorpiZ (30) skrev:


Hvis jeg ikke mente hans indlæg var relevant, havde jeg ignoreret det.


Hvis jeg mener et indlæg er relevant, stemmer jeg relevant.
Gravatar #33 - Magten
12. maj 2013 09:42
Damister (31) skrev:
18 % bruger Metro. Er det ikke et stærkt signal til Microsoft om at de skal lave Metro om til en "add on feature" frem for en torn i øjet for mange brugere og forårsage masseflugt fra Windows platformen ?
Nu vil jeg ikke begynde at gøre mig klog på hvad der er bedst for Microsoft, det har de med garanti mange flere tal og folk der ved meget mere om end jeg gør.
Men vi kan godt blive enige om at der skal gøres noget ved Metro så det bliver bedre. Jeg har tidligere lavet en liste over forbedringer jeg gerne ville se, men jeg kan ikke finde den nu..
Gravatar #34 - Hubert
12. maj 2013 10:06
Magten (27) skrev:
38% som bruger Windows 8 er vel egentlig ret højt set i forhold til resten af verden? Det kommer bag på mig at så mange herinde bruger det..


Det viser da at reklamepengene har været givet godt ud... :)
Gravatar #35 - Kian
12. maj 2013 11:04
Montago (4) skrev:

Det viste sig så at HyperV er noget værre lort på Windows 8 så nu sidder jeg og ærgre mig over ikke at have installeret Windows 7 i stedet :-/

Jeg er helt enig! HyperV er noget lort i W8. Jeg har brugt riiigtig mange timer på konfiguration, læst artikler med folk der har samme problem med netværksfunktionen som jeg. Den batch der køres når der skal bridges er virkelig elendig! Bridgen bliver ikke lavet korrekt - nogle gange mangler væsentlige indstillinger i bridgen og andre gange bliver den lavet selvom den er info-tom. Jeg har endnu ikke fundet en gnidningsfri løsning udover at hoppe i Enhedshåndtering, fjerne mit netkort og skanne for nye enheder, og så prøve at bridge igen, hvor det så med overhængende sandsynlighed vil virke (lige indtil efter reboot!).

Til sidst gav jeg op og installerede VMWare... Jeg kunne selvfølgelig også ha gået skridtet videre og installeret W7 med W7's vm men det er sgu da for ringe at alle jeg kender har haft problemer med HyperV på W8.
Gravatar #36 - Kian
12. maj 2013 11:08
Damister (21) skrev:
Pt. 62 % Anvender det ikke.
det ville gøre denne afstemming lidt mere interessante hvis vi kunne få at vide hvorfor "det" ikke bliver anvendt.

For mit vedkommende: jeg har en laptop uden touchskærm. Metro er imho lavet til touch. Jeg kan godt se at det sikkert fungerer godt til touch - men jeg har som nævnt ikke touch.

Jeg forstår ikke at Microsoft med overlæg laver et OS med base i så meget touch og så ignorerer alle der ikke bruger touch. Det er jo håbløst og de er voldsomt oppe imod erhvervslivet - hvor mange bruger touch på deres arbejdscomputer? - jeg gør ikke...
Gravatar #37 - Magten
12. maj 2013 11:55
Kian (36) skrev:
Det er jo håbløst og de er voldsomt oppe imod erhvervslivet - hvor mange bruger touch på deres arbejdscomputer? - jeg gør ikke...
Hvor mange har touch nu? Og hvor mange har haft mulighed for at vælge det endnu?

Jeg har sat en del (+10) Windows 8 tablets/hybrider op.. Men det er sjovt nok kun til de brugere der har lidt at skulle sige mht valg af computer (ledere, direktører, formænd fx). Almindelige "kontorfolk" får næppe valget, men har måske heller ikke ligefrem brug for det.til de opgaver de skal udføre.

Jeg håber og tror touch bliver meget mere udbredt på laptops og desktops. Og jeg glæder mig til at se hvilke anderledes nye enheder vi kommer til at se de næste par år - Acer Aspire R7 og P3 fx.
Gravatar #38 - Magten
12. maj 2013 11:59
#Montago og Kian
Kan i prøve at beskrive jeres netværksproblem i Hyper-V lidt mere? Hvordan man kan genskabe det fx? Har ikke selv oplevet noget af det i beskriver, og har ikke hørt nogen af dem på kontoret som bruger Hyper-V snakke om det, så det ville da være interessant at se hvor det går galt og evt få åbnet det som en bug hos MS.
Gravatar #39 - Hubert
12. maj 2013 12:07
#37

Touch er ikke noget nyt. Selv ms har haft support for touch i noget tid. Aldi havde for et par år siden en mediom skærm mex touch til en så vidt jeg husker ret billig penge.

Hyper v netværk har jeg læst om problemer med. Det har har dog været med debian som gæst hvergang. Og hvergang har løsningen været at skifte til en anden hypervisor.
Gravatar #40 - Magten
12. maj 2013 12:10
#39
Nej touch er ikke nyt, men hvor mange laptops kunne du få med touch inden Windows 8 kom på markedet? Eller hybrider?

Jeg vil vove at påstå der er kommet en del flere af den slags på markedet.
Gravatar #41 - Hubert
12. maj 2013 13:09
Magten (40) skrev:
#39
Nej touch er ikke nyt, men hvor mange laptops kunne du få med touch inden Windows 8 kom på markedet? Eller hybrider?

Jeg vil vove at påstå der er kommet en del flere af den slags på markedet.


Jeg har hørt om udtale at han har brugt laptops mex touchskærm i de sidste 10 år. Jeg har aldrig undersøgt markedet for hvad der var af muligheder, men lad nu være med at gøre ms vigtigere end de er. Bare fordi de kommer med et tablet os til desktoppen ser jeg stadig ikke producenterne smider et hav af touchenablet laptops på markedet.
Gravatar #42 - Magten
12. maj 2013 13:23
#41
Jeg kan slet ikke finde rundt i dit indlæg.
Hvem har brugt laptops med touchskærm i 10 år?
Hvor gør jeg MS "vigtigere end de er"?
Hvem har snakket om et hav af laptops med touch?

Min påstand er bare at der er kommet flere laptops/hybrider med touch end inden Windows 8 kom på markedet. Og at jeg tror og håber vi vil se endnu flere af dem i fremtiden.
Gravatar #43 - mbw2001
12. maj 2013 13:42
#42
Hvem gider og producere touch hardware når det mest udbredte styresystem ikke understøtter det?

Man bliver nødt til at have softwareunderstøttelsen på plads før man producerer hardware til formålet.

Synes diskussionen emmer af at folk gerne vil finde fejl ved MS.

Jeg var absolut ikke fan af Metro, men prøvede det og synes det fungerer helt fint.
Forstår ikke hvorfor man gør så stort et problem ud af det. Det er for helvede bare et skrivebord med meget store ikoner.

Det er ET interface som er makant bedre til touch uden at gå specielt meget på kompromis med desktopoplevelsen.
Fordelen ved at have et enkelt interface til alle enheder overstiger markant kompromisset ved desktopoplevelsen.

Full-screen apps er lort, men så lad være med at bruge dem.

Mht. Hyper-V så kører jeg det for fuld skrald på en Win 8 Pro uden nogen issues. Har både bridgede VMs og lukkede LANs med VMs med og uden internetforbindelse.

Jeg oplevede tidligere at jeg var nødt til at oprette en external switch for at kunne give internet til et lukket LAN (Internet Network), men det problem er løst siden.
Gravatar #44 - Hubert
12. maj 2013 14:48
Magten (42) skrev:
#41
Jeg kan slet ikke finde rundt i dit indlæg.
Hvem har brugt laptops med touchskærm i 10 år?
Hvor gør jeg MS "vigtigere end de er"?
Hvem har snakket om et hav af laptops med touch?


Nej det blev da godt nok noget rod. Du får den lige igen dog væsentlig mere struktureret:


Jeg har hørt om udtale at han har brugt laptops med touchskærm i de sidste 10 år.

Jeg har aldrig undersøgt markedet for hvad der var af muligheder, men lad nu være med at gøre ms vigtigere end de er.

Bare fordi de kommer med et tablet os til desktoppen ser jeg stadig ikke producenterne smider et hav af touchenablet laptops på markedet.



Min påstand er bare at der er kommet flere laptops/hybrider med touch end inden Windows 8 kom på markedet. Og at jeg tror og håber vi vil se endnu flere af dem i fremtiden.


Og jeg mener du overvurderer den relevans ms får i fremtiden.

Edit
Jeg glemte at gøre lortet mere overskueligt...
/Edit
Gravatar #45 - Magten
12. maj 2013 14:56
Hubert (44) skrev:
Og jeg mener du overvurderer den relevans ms får i fremtiden.
Lad det være Apple, Google, MS eller nogle helt andre. Jeg forventer at se mere touch fra alle kanter.

Chromebook Pixel har fx touch.
Gravatar #46 - Hubert
12. maj 2013 14:58
mbw2001 (43) skrev:
#42
Hvem gider og producere touch hardware når det mest udbredte styresystem ikke understøtter det?


Nu kommer det mest udbredte styresystem jo så ikke fra redmond men lad nu det ligge...


Man bliver nødt til at have softwareunderstøttelsen på plads før man producerer hardware til formålet.


Det er jo ifølge nogle af ms folkene er på siden op til hw producenten at skrive drivere. Og som jeg nævnte tidligere så har det været muligt længe at få touch skærme.

Nabo knægten har haft en touchskærm fra aldi som virkede fint med win7.

Og så er der ham gutten der ifølge ham selv har brugt laptops med touch de sidste 10 år.


Synes diskussionen emmer af at folk gerne vil finde fejl ved MS.


De gør jo ikke meget for at gemme dem af vejen. Det er så vidt jeg ved dem selv der har meldt ud af de har lyttet til hvad folk vil have..?


Jeg var absolut ikke fan af Metro, men prøvede det og synes det fungerer helt fint.
Forstår ikke hvorfor man gør så stort et problem ud af det. Det er for helvede bare et skrivebord med meget store ikoner.


Jamen det er da godt for dig at du har fundet dig tilfreds med metro. Personligt kunne jeg ikke være mere ligeglad med metro. For mig handler det blandt andet om manglende merværdi ved at skifte til win8.


Det er ET interface som er makant bedre til touch uden at gå specielt meget på kompromis med desktopoplevelsen.
Fordelen ved at have et enkelt interface til alle enheder overstiger markant kompromisset ved desktopoplevelsen.


Det er vist ret individuelt.


Gravatar #47 - Hubert
12. maj 2013 14:59
Magten (45) skrev:
Lad det være Apple, Google, MS eller nogle helt andre. Jeg forventer at se mere touch fra alle kanter.

Chromebook Pixel har fx touch.


Touch er det nye sorte. Som det ser ud i dag tror jeg ikke på at touch er fremtiden.
Gravatar #48 - XorpiZ
12. maj 2013 15:18
Damister (31) skrev:
#28: Whatever! Den forretning som er årsag til den vrede udviser over for personer som antyder svagheder ved Windows 8.


Jeg har intet med salg af MS-produkter at gøre, så du kan godt slappe helt af.

Jeg er heller ikke vred. Du overvurderer virkelig dig selv, hvis du tror du betyder noget for hvordan jeg har det.
Gravatar #49 - Cyberguyen
14. maj 2013 14:45
Jeg synes Windows 8 er noget mærkeligt noget.

Men efter at have benyttet det i 2-3 måneder stiller jeg egentligt spørgsmålstegnet ved hvorfor jeg overhovedet brød mig om startmenuen på Windows XP.

Jeg har INTET at bruge denne menu til, det er kun gammel vane. Men jeg har heller ikke noget at benyttet Meto UI til. Mine programmer ligger som genveje i taskbaren og Metro benyttes kun hvis jeg skal bruge et program som jeg sjældent benytter.

Sætter jeg mig tilbage til en Windows 7, så finder jeg det gammeldags med startmenuen. Men her kan jeg så lave samme opsætning som på min Windows 8.

Til gengæld er jeg utroligt overrasket over hvor hurtigt standard brugere og u-øvede brugere tager det til sig.
Min forældre på 70 har stort set ikke stillet nogle spørgsmål, de skiftede fra en Windows XP og kører nu Windows 8.
Standard brugerne herude på arbejdet har heller ingen problemer med at benytte browser og office pakker.

Man skal bare lige lave en standard opsætning og have alle Apps fjernet, så de ikke får dem installeret, når de logger ind.
På den måde kan de selv vælge om de ønsker noget ekstra installeret og kan kan arbejde effektivt fra starten.
Gravatar #50 - Damister
16. maj 2013 10:13
Cyberguyen (49) skrev:

Til gengæld er jeg utroligt overrasket over hvor hurtigt standard brugere og u-øvede brugere tager det til sig.
Min forældre på 70 har stort set ikke stillet nogle spørgsmål, de skiftede fra en Windows XP og kører nu Windows 8.


Det er så her din troværdighed falder til helt jorden.
Selv Microsoft™ indrømmer det modsatte.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login