mboost-dp1

Windows 8?


Gå til bund
Gravatar #51 - mbw2001
16. maj 2013 10:22
#50
Så han er utroværdig fordi han har en anden oplevelse end du har?

Min oplevelse har også været at den generelle bruger har taget det nemt til sig.

Den mere øvede bruger har i mine øjne været uvillig for "nu har jeg brugt 15 år på at lære den gamle måde og nu er ikonerne pludselig en smule større. Det vil jeg ikke finde mig i!"
Gravatar #52 - Damister
16. maj 2013 11:50
mbw2001 (51) skrev:
#50
Så han er utroværdig fordi han har en anden oplevelse end du har?

Jeg skriver jo hvorfor!

Læs: Microsoft: Windows 8-indlæringskurve er for stejl

Gravatar #53 - XorpiZ
16. maj 2013 12:08
Damister (52) skrev:
mbw2001 (51) skrev:
#50
Så han er utroværdig fordi han har en anden oplevelse end du har?

Jeg skriver jo hvorfor!

Læs: Microsoft: Windows 8-indlæringskurve er for stejl


Og gud forbyde, at folk har forskellige oplevelser... christ
Gravatar #54 - JensM
17. maj 2013 17:08
Folk der ikke anerkender at Windows 8 er noget lort, er idioter.
Gravatar #55 - Magten
17. maj 2013 19:42
Hvor er det nu man har set folk der prøver at pådutte andre en mening... Hmm.. Nårh jo, i religioner!
Gravatar #56 - Hubert
18. maj 2013 06:02
Magten (55) skrev:
Hvor er det nu man har set folk der prøver at pådutte andre en mening... Hmm.. Nårh jo, i religioner!


De er dog oftest en smule mere subtile omkring det...
Gravatar #57 - Cyberguyen
18. maj 2013 14:13
Damister (50) skrev:
Cyberguyen (49) skrev:

Til gengæld er jeg utroligt overrasket over hvor hurtigt standard brugere og u-øvede brugere tager det til sig.
Min forældre på 70 har stort set ikke stillet nogle spørgsmål, de skiftede fra en Windows XP og kører nu Windows 8.


Det er så her din troværdighed falder til helt jorden.
Selv Microsoft™ indrømmer det modsatte.


Det er så dit synspunkt...

Jeg har rullet adskillige styresystemer ud til alm. kontor brugere og har aldrig oplevet så nem en overgang som fra windows XP til Window 8, sammen lignet med Vista og Windows 7.
Jeg kan ikke forklare det, men folk tager det overraskende nemt til sig. Dem som har svært ved skiftet er dem som har en bestemt mening på forhånd, eller dem som er superbrugere.

Måske er det fordi mange virksomheder ikke har erfaring i at sætte Windows 8 op og standard opsætningen gør folk forvirret med, photoalbum, bing, finansoversign, vejrudsigt, mail, spil osv.
Så skal brugerne jo ligge og lede efter deres programmer.

Vi har en opsætning med 10 standard tiles + office pakken i Metro UI:

Første gruppe tiles (Gruppen er benævnt Standard)
Desktop i dobbelt tile
Internet Explorer
Chrome
Explorer
Acrobat
regnskab program
Skype
Telefon system
VideoLAN VLC

Anden gruppe tiles (gruppen er benævnt Office)
Outlook
Word
Excel
PowerPoint
Publisher

IE + Chrome + Explorer + Acrobat + Regnskab + Office er også sat fast på taskbaren.

Alle brugere kan finde ud af det.
Gravatar #58 - Jakob Jakobsen
18. maj 2013 17:23
#57

Ja, det er jo det samme som at stå bag kassen hos McDonalds :)


http://acousticmonster.com/wp-content/gallery/wtf-...
Gravatar #59 - XorpiZ
18. maj 2013 17:27
Jakob Jakobsen (58) skrev:
#57

Ja, det er jo det samme som at stå bag kassen hos McDonalds :)


http://acousticmonster.com/wp-content/gallery/wtf-...


Ja, så med lidt træning bør selv du have en chance for at kunne følge med :)
Gravatar #60 - Jakob Jakobsen
18. maj 2013 17:28
XorpiZ (59) skrev:
Ja, så med lidt træning bør selv du have en chance for at kunne følge med :)


Desværre ikke, måtte opgive efter at have brugt det hver dag i 3-4 måneder :(

Gravatar #61 - Jakob Jakobsen
18. maj 2013 17:33
@Pewbe

Jeg har altså intet i mod folk der arbejder på McDonalds :)
Gravatar #62 - Ishayu
29. maj 2013 01:22
Jeg brugte Windows 8, men det var ustabilt. Driverne til AHCI controlleren samt Realtek ALC982 lydkort på et ASUS Sabertooth X58 var begge enormt ustabile og jeg endte ofte med BSOD'er eller en maskine der ikke svarede.

Derudover var der ikke nogen fordel i Metro. Metaforen giver bare ingen mening på et 2560x1440 skærm og de feste Apps på Windows Store er noget bras.
Gravatar #63 - mbw2001
29. maj 2013 12:37
#62
Så det du siger er: Jeg brugte Windows 8, men da den hardwareleverandør som har lavet mit hardware ikke kan skrive ordentlige drivere oplevede jeg problemer.

Nu er Metro jo ikke den eneste ændring. Fravalgte du også Win 7 frem for vista fordi ændringerne i UAC ikke var en fordel for dig?
Gravatar #64 - migogdig
5. jun. 2013 14:50
Betalte 3 usd for StartIsBack. Startknappen tilbage (ren win7 style, fuld funktionalitet) og kan sætte den til at boote direkte til desktop + nogle andre små tweaks.

Jeg har ikke brugt metro siden. Har ingen intentioner om at bruge det. Jeg har en computer med touch skærm.

Gravatar #65 - Chewy
5. jun. 2013 19:15
Du kunne også have betalt 0$ for Classic Shell der kan det samme... (Plus lidt ekstra lyder det som om)
Gravatar #66 - bnm
5. jun. 2013 21:43
Bruger Windows 8 hver dag på arbejde. Bruger aldrig modern ui apps. Det passer ikke. Det hænder at jeg havner i en picture eller pdf viewer (twinui) og så bander og svovler jeg når jeg først skal swipe fra toppen til bunden af skærmen og så trykke windows tast for at komme tilbage til mit arbejde.
Og når jeg trykker windows tast for at søge efter noget, og den ikke har tømt editbufferen fra min forrige søgning.
Og når jeg fisker efter charms baren i mit dual monitor setup.
Og når bruger GUI'en til at logge af eller slukke min computer.
Og når jeg vil logge af en maskine jeg er remoted til.
Og når jeg prøver at lave et fiddler trace og diverse modern ui tiles laver web trafik jeg ikke har bedt om.
Og.. blargh.

En option til at boote til desktop og en windows knap der bare starter en minimal finder, a la i OS X og Windows 7... Er det så meget at håbe på? Er det så stor en forulempelse af design guruerne hos Microsoft og deres fascination af live tiles?
Gravatar #67 - Zombie Steve Jobs
6. jun. 2013 09:14
Det virker godt her, Modern UI bruger jeg en smule og synes faktisk det er ret lækkert, men skype er spastisk integreret i det.

Boottiden er jeg ret imponeret over.
Gravatar #68 - bbb2020
6. jun. 2013 17:11
Damister (31) skrev:
#27:
18 % bruger Metro. Er det ikke et stærkt signal til Microsoft om at de skal lave Metro om til en "add on feature" frem for en torn i øjet for mange brugere og forårsage masseflugt fra Windows platformen ?

....

Godt nok lidt sent at svare på dette indlæg, men jeg gør det nu alligevel.

Skal vi ikke blive enige om, at når man henviser til en statistik, så læser man først statistikken og sikre sig, at man forstår den, inden man begynder at udtale sig om, hvad statistikken fortæller.

D.D. er tallene fordelt således:
60% Anvender det ikke
21% Har installeret det, men anvender ikke Modern UI
19% Har installeret det, anvender også Modern UI

Det betyder altså ikke, at der kun er 19% der bruger Modern UI.
Tallet er nærmere 50% - helt nøjagtig 49,1%

Grunden til dette er, at du ikke kan bruge de 60% der ikke bruger Win8 til noget i denne sammenhæng. Tallet kunne lige så godt have været 9%, 30% eller 90% og der ville stadig være 49,1% af Win8 brugerne der bruger Modern UI.

Lad os tage et andet eksempel. Lad os sige vi laver en afstemning der hedder "Biler".
Afstemning giver følgende resultat:
60% Har ikke bil (bruger cykel, tog, bus eller gå-ben m.v.)
21% Har Bruger benzin
19% Har Bruger Diesel

Denne afstemning fortæller jo ikke, at diesel er dårlig, fordi der kun er 19% der bruger det som drivmiddel i deres bil.

Man kan så spørge, om det er et godt signal til Microsoft, at kun 49,1% af Win8 brugerne bruger Modern UI og om tallet ikke skulle være 100%, men prøv at vende det om.
50,9% af alle WIn8 brugerne er faktisk i stand til at bruge win8, uden at være tvunget til at bruge Modern UI. Det folk ellers kritiserer Win8 for.

Granted; Der er sikkert nogen der bruger 3-parts programmer til at opnå denne "frihed", men er det ikke derfor folk bruger Windows? Man kan få en zentillion programmer til Windows der gør, at man kan få sin personlige Windows, "næsten" som man vil have det.
Gravatar #69 - Hubert
6. jun. 2013 17:25
bbb2020 (68) skrev:

Det betyder altså ikke, at der kun er 19% der bruger Modern UI.
Tallet er nærmere 50% - helt nøjagtig 49,1%


Jeg missede lige en mellemregning her. Hvordan i alverden er du kommet frem til 49,1%?
Gravatar #70 - bbb2020
6. jun. 2013 19:03
Ja det vil jeg da også godt vide.
Skal vi ikke bare sige 19% / (21% + 19%) = 47,5%

Edit: Man skal altså passe på med at rette andre folk på nettet. Man risikerer altså sådan selv at blive fanget i det.
Gravatar #71 - Chewy
6. jun. 2013 19:33
@ #68

Lige meget hvordan du vender og drejer det, så er der 19% af newz.dks brugere der benytter Metro.
At der er brugere i blandt, der slet ikke har mulighed for at benytte Metro. Ændre stadig ikke på at der 19% af newz.dks brugere der benytter Metro.
Afstemningen kunne ligeså godt havde hedder "bruger du metro Ja/Nej". Og så ville tallet stadigvæk være det samme. 19% af newz.dks brugere benytter Metro.
Eller som jeg forstår din logik. Så ville vi i det tilfælde have 100% af newz.dks brugere der benytter Metro?
Gravatar #72 - Magten
6. jun. 2013 19:38
#71
Problemet er jo at #31 forsøger at bruge de 19% til at understøtte hans mening om at ingen gider Metro. Det kan man bare ikke ud fra de tal.

Eller sagt på en anden måde - statistikker kan bruges til rigtig mange ting alt efter hvordan man vender og drejer dem, men det gør det ikke nødvendigvis sandt.
Gravatar #73 - ISCS
6. jun. 2013 20:04
#71
Jeg tror pointen er at der er en indiskutabel kontrast mellem de 19% og de 21%. Årsagerne til fordelingen på 60% og 40% kan vi vel kun gisne om, da statistikken ikke melder noget om hvorfor folk ikke har win8. Og der kan være et hav af årsager, foruden Modern UI. - Dårlig omtale i medierne er nok én af dem, men jeg gætter kun ;)
Gravatar #74 - Chewy
6. jun. 2013 21:08
@ #72
Problemet er jo at #31 forsøger at bruge de 19% til at understøtte hans mening om at ingen gider Metro. Det kan man bare ikke ud fra de tal.


Sandt. Men vi må som udgangspunkt, kunne gå ud fra at folk der har deltaget i afstemningen. I en eller anden grad, er beviste om hvorfor de har valgt Win 8/valgt Win 8 fra. Da det handler om brugere på et tech site..

Havde det været Nationen eller lignende. Så er jeg enig i at man ikke kan bruge det til noget.
Man da brugerne som udgangspunkt har en mere detaljeret viden end den generelle borger. Så vil jeg mene at tallene kan tages en smule mere alvorligt..
Gravatar #75 - bbb2020
6. jun. 2013 22:19
#74
Det grundlæggende problem er, at det er en dårlig sammensat afstemning, der leder hen til denne diskussion.

Afstemningen hedder: Windows 8, men svarmulighederne giver mulighed for at svarer på to helt forskellige spøgsmål.
1. Bruger du Windows 8? Ja / Nej.
2. Hvis du bruger Windows 8, bruger du så Modern UI? Ja / Nej.

Disse to spørgsmål er altså ikke forenelige og jeg tror desværre ikke brugerne (ikke engang Newz.dks brugere) har været bevidst om dette.

De brugere der har svaret Nej på spørgsmål 1. har ikke svaret på spørgsmål 2 og de brugere der tror de har svaret Ja på spørgsmål 1., har i virkeligheden svaret på spørgsmål 2

Dvs. At du ikke kan bruge afstemningen til en huende fis.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login