mboost-dp1

Indsamlingstråden til JJ


Gå til bund
Gravatar #151 - markjensen
22. apr. 2014 21:49
#149 Ja :) jeg var dog nødt til at spørge en. Den er ret langt nede på youtube når man søger.


Hvor længe kører den? Jeg vil gerne være med, men jeg tror hellere jeg må gå i seng nu.
Gravatar #152 - Qw_freak
22. apr. 2014 21:52
markjensen (151) skrev:
#149 Ja :) jeg var dog nødt til at spørge en. Den er ret langt nede på youtube når man søger.


Hvor længe kører den? Jeg vil gerne være med, men jeg tror hellere jeg må gå i seng nu.

30 dage...
Gravatar #153 - markjensen
22. apr. 2014 21:54
Tak!
Gravatar #154 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
24. apr. 2014 07:06
- BUMP -
(det går jo til et godt formål)

... Er der forøvrigt nogen der har talt med familien? Sender man et telegram når indsamlingen er slut?
Gravatar #155 - snesman
24. apr. 2014 07:08
God ide.
Gravatar #156 - Qw_freak
24. apr. 2014 07:35
PHP-Ekspert Thoroughbreed (154) skrev:
... Er der forøvrigt nogen der har talt med familien? Sender man et telegram når indsamlingen er slut?

Do it!
Gravatar #157 - drbravo
24. apr. 2014 13:28
Det synes jeg ikke at vi skal. Send dem en venlig tanke i stedet.
Gravatar #158 - Chewy
24. apr. 2014 13:46
Et telegram er nok i overkanten.
Men en diskret besked på FB ville nok være passende..
Gravatar #159 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
24. apr. 2014 16:22
#157
Hvorfor ikke?

#158
Facebook my ass >_<

Måske er jeg en gammel forstokket nar - men facebook hænger mig efterhånden langt ud af halsen. Nok mest fordi min familie udelukkende kommunikerer den vej igennem (jeg har ikke FB hvis det skulle være gået forbi jer) - og jeg på den måde bliver udelukket fra en del.

@besked

Jeg synes et godt gammeldags telegram ville være en fin gestus. Det er lidt mere "rigtigt" i min verden, end en besked på facebook, som måske ikke engang bliver læst på grund af et, ifølge Ronson, idiotisk beskedsystem.

- edit -

Mulle giver mig ret i at facebook er for overfladisk/upersonligt, og et kort/telegram er vejen frem. Også selvom at de ikke aaaaner hvem fanden vi er.

Får man en "deltagerliste" når indsamlingen er færdig? Jeg skal nok stå for telegrammet hvis det er.

Mulle er forøvrigt også stolt af Newz-familien, at vi er oppe på 2.680 nu!
Gravatar #160 - Rainmeter
24. apr. 2014 16:58
#159
Hvor kan man sende telegram i danmark i dag?
Jeg kan ikke finde nogen, stadig eksisterende telegraf services i Danmark.
Eller mener du telegram som i en fax? jeg tror efterhånden ingen har faxmaskiner mere.
Det tætteste jeg har fundet, er telegrammer vist stadig bliver brugt inde for søfarten.
Gravatar #161 - kinaholm
24. apr. 2014 17:00
Jeg tror, at man kalder det et telegram, på trods af, at det er et almindeligt brev..
Gravatar #162 - Chewy
24. apr. 2014 17:17
Som kinaholm siger så er det bare et fancy ord for et "officielt" brev....

@ #159
Facebook my ass >_<
Måske er jeg en gammel forstokket nar - men facebook hænger mig efterhånden langt ud af halsen. Nok mest fordi min familie udelukkende kommunikerer den vej igennem (jeg har ikke FB hvis det skulle være gået forbi jer) - og jeg på den måde bliver udelukket fra en del.


Facebook er det nemmeste.
Eftersom vi allerede har fået informationer gennem Facebook ved vi allerede hvem vi skal skrive til, samt vi kan gå udfra at det er den person som har taget kommunikationen på sin kappe...
Alternativt skal vi ud og finde adresse på den person der tager sig af kontakten.
Så er det immervæk nemmere at skrive over Facebook...
Man kunne jo evt. smide en besked på JJs væg, istedet for at sende en besked...

Mht. telegram så virker det for officielt og se os agtige. Det kan dog også være fordi at jeg ikke kan lade være med at kæde det sammen med konfirmationstelegrammer. Som alt for oftest er overdådige og ekstremt officielle...
Gravatar #163 - Hånter
24. apr. 2014 17:28
Så fik jeg også klikket på linket med et kort i min hånd. 200 er smidt. Gogo Newz!

Btw - telegram er klart vejen frem!
Gravatar #164 - Elskov
24. apr. 2014 18:08
Enig med chewy. Et brev bliver lidt mærkeligt. Især når de ikke ville have blomster. De vil jo tydeligvis ikke have, at der bliver gjort et kæmpe nummer ud af det. Udover det kunne et opslag på JJ's væg også inspirere alle de, der ser det, til også at donere til kræftens bekæmpelse. Og et brev ville måske få dem til at føle sig forpligtet til et personligt svar.
Gravatar #165 - Ronson ⅍
24. apr. 2014 18:22
Altså jeg kan jo sagtens smide link og føromtalte tekst op på hans væg, hvis det er det vi vil.

På den ene måde virker det dog ret se os!-agtigt - men på den anden side styrer vi vel selv hvordan vi vil udtrykke vores sorg.
Gravatar #166 - Elskov
24. apr. 2014 18:31
Ronson (165) skrev:
Altså jeg kan jo sagtens smide link og føromtalte tekst op på hans væg, hvis det er det vi vil.

På den ene måde virker det dog ret se os!-agtigt - men på den anden side styrer vi vel selv hvordan vi vil udtrykke vores sorg.


Det kommer nemlig let til at virke lidt se os-agtigt, så jeg synes personligt det skal være noget super simpelt.

"Vi er nogle stykker, der startede en indsamling til Kræftens Bekæmpelse (link), nu hvor Jakob har forladt os. Vi vil gerne opfordre folk til at donere. Den kører i en måneds tid. Hvil i fred, JJ"

Eller noget i den dur.
Gravatar #167 - spand-online
24. apr. 2014 18:36
Jeg er også lidt splittet på det.
Familien har udtrykt at de ikke ønsker den store opmærksomhed og personligt synes jeg at et opslag med link til indsamlingen på facebook, nemt kan virke ekstremt upassende.

Jeg synes ikke at der skal linkes direkte til indsamlingen men at man kunne skrive noget i stil med at vi har startet en fordi vi følte at vi måtte gøre noget.
Gravatar #168 - Slettet Bruger [2254291692]
24. apr. 2014 18:37
Send dem linket til donations siden efter der er fyldt en smule tekst på.
Gravatar #169 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
24. apr. 2014 18:55
Facebook er bare så pisse useriøst, upersonligt og uprofessionelt ... Plus, hvis det bliver postet på JJ's væg, så er det da netop og sætte det til skue, og være lidt "se os"-agtigt.

Med telegram menes noget i denne stil:

http://www.articlesphere.com/da/Article/Writing-A-Condolence-Letter-When-You-Cannot-Attend-A-Memorial-Service/194445 skrev:


Et kondolencebrev brev, kan hvis skrevet korrekt, vise at interesserer dig din ven og hvad de vil og at du er lydhør over for deres tab. Selvom der er mange forskellige måder at huske en elskede som en begravelse, mindesmærke tjeneste, online mindesmærker og online nekrologer, kan skrivning og afsendelse kondolencebrev breve også være din måde ikke kun udtrykker sympati men også i huske en elsket og dele minderne med din sørgende ven eller familiemedlem.


Okay, måske ikke SÅ sentimentalt, men det er bare meget mere seriøst end en åben post på facebook.

- and thats my two cents.
Gravatar #170 - Ronson ⅍
24. apr. 2014 19:23
Så du siger at alle der har skrevet på hans væg er useriøse?
Gravatar #171 - Rainmeter
24. apr. 2014 19:24
#169
Jeg er med nu,
Jeg troede bare der blev ment et ægte telegram, også blev jeg lidt begrejsteret over sådan noget stadig eksisteret.

#alt det andet.
Jeg har vist min respekt og savn af hans tilstedeværelse på forummet. Så jeg føler hverken jeg brug for dele noget med nogle andre end os, men jeg vil heller ikke stå i vejen, hvis nogle kan sammen sætte en anstændig besked - og i så fald er jeg ligeglad med og denne overleveres med brevdue, fax eller facebook.
Gravatar #172 - didriksen86
24. apr. 2014 19:41
Så er 3080kr nået.

Jeg synes at det skal være en brev og ikke bare en post på facebook.
Gravatar #173 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
24. apr. 2014 19:43
#170

Ja. Ja det gør jeg.

Jeg er ikke FB-junkie, og ej heller Mulle (hun er dog på facebook)

Og hvis man skal skrive noget - pardon my french - lort på Jakobs væg, så gør man det i 80% af tilfældene det bare for at promovere sig selv, og få et virtuelt klap på ryggen over, at man lige skriver noget smart i en fart. Jakob kan sgu ikke læse det alligevel, og hvad fanden rager det alle andre end hans nærmeste familie.

Og ja, bl.a. min søster fik PRÆCIS samme tur, endda under min fars begravelse. Jeg synes det er SÅ tacky at bruge facebook som en anden gadeprædikant!

Og jeg er ked af hvis du har skrevet noget "Buhu, du bliver savnet" på hans væg, men if that so, så synes jeg du er en turd!
Gravatar #174 - Qw_freak
24. apr. 2014 19:56
Jeg synes at et brev med kondolence og et link til indsamlingen bør sendes til nærmeste famillie...
Gravatar #175 - Jakob Jakobsen
24. apr. 2014 20:13
Til Jakobs forumsvenner

Jakob har brugt min tablet på sygehuset, og nu tillader jeg mig, at bruge hans konto på newz.dk, da jeg har erfaret, at en indsamling var i gang.

Jeg er dybt rørt over at der bliver samlet ind til Kræftens Bekæmpelse i Jakobs navn.

I skal være velkommende til at lægge et opslag om indsamlingen på Jakobs FB-side.

Mvh Lis J.
Jakobs mor
Gravatar #176 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
24. apr. 2014 23:34
#175

Jeg var sgu lige ved at blive nervøs om jeg var vågen ...

Må jeg først kondolere mange gange - kendte ikke Jakob personligt, kun her igennem, men han var en stor personlighed og vil blive savnet på Newz. Jeg/vi har frygtet denne dag, og spurgte ham sågar for et halvt års tid siden, hvordan vi ville få det at vide når det var så vidt.

Jakob var meget åben om sit sygdomsforløb, og det må jeg tage hatten af for, der er ikke mange der er sådan over for fremmede mennesker (selvom vi nu er mange der betegner os som en lille familie)

Jeg håber at Jakob fik en fredelig afgang, og nåede at sige farvel til familien. Jeg tror jeg taler på alles veje herinde, når jeg siger at vi sender tanker til alle jer i denne svære tid.

Igen, jeg kondolerer mange gange.

Mvh
Jan
Gravatar #177 - Slettet Bruger [2254291692]
25. apr. 2014 06:07
Gravatar #178 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
27. apr. 2014 11:40
- bump -

Synes den fortjener at ligge på side 1 ...
Gravatar #179 - Thalion
28. apr. 2014 13:54
bump
Gravatar #180 - Hånter
28. apr. 2014 13:59
Hvem skriver noget på JJ's Facebook side?
Gravatar #181 - Zombie Steve Jobs
28. apr. 2014 20:21
Bamp
Gravatar #182 - snesman
29. apr. 2014 06:48
Nogen der kan formulere sig. Lingu? Ej, okay.

Er indsamlingen offentliggjort der? Ellers er det vel noget med at skrive på væggen snart.
Gravatar #183 - gramps
29. apr. 2014 07:14
Mit forslag, ret endelig til:



"Kære Jakobs venner og familie

Jakob var ikke kun jeres Jakob, han var også en fast bruger af forummet på Newz.dk, og på den måde også vores ven. Han kunne altid sparke liv i en debat med hans væremåde og humør. Da han fik kræft var han usædvanligt åben omkring det og hele forløbet som desværre sluttede på den værste måde.

Sandt at sige, så føler vi at vi har mistet en ven. Det er de færreste af os forundt at have mødt Jakob, men han var så meget til stede at vi ikke behøvede at møde ham. Vi vidste hvor vi kunne finde ham, og vi kunne lave sjov med ham lige til det sidste.

Hans alt for tidlige bortgang fik nogle af brugerne af forummet til at starte en indsamling, som i skrivende stund har rundet 3.180 kr. Pengene går til Kræftens Bekæmpelse i Jakobs navn. Vi mener at det er den rigtigste måde vi kan mindes ham på. Indsamlingen kan følges på https://www.betternow.org/dk/jjnewzdk

På vegne af Jakobs forumvenner,
<hvem der nu end smider det på væggen>"




Kan det i øvrigt passe at dette er Jakobs sidste besked herinde?
Gravatar #184 - kinaholm
29. apr. 2014 07:17
det er godt skrevet, gramps.
Gravatar #185 - Zombie Steve Jobs
29. apr. 2014 07:28
gramps (183) skrev:
Mit forslag, ret endelig til:



"Kære Jakobs venner og familie

Jakob var ikke kun jeres Jakob, han var også en fast bruger af forummet på Newz.dk, og på den måde også vores ven. Han kunne altid sparke liv i en debat med hans væremåde og humør. Da han fik kræft var han usædvanligt åben omkring det og hele forløbet som desværre sluttede på den værste måde.

Sandt at sige, så føler vi at vi har mistet en ven. Det er de færreste af os forundt at have mødt Jakob, men han var så meget til stede at vi ikke behøvede at møde ham. Vi vidste hvor vi kunne finde ham, og vi kunne lave sjov med ham lige til det sidste.

Hans alt for tidlige bortgang fik nogle af brugerne af forummet til at starte en indsamling, som i skrivende stund har rundet 3.180 kr. Pengene går til Kræftens Bekæmpelse i Jakobs navn. Vi mener at det er den rigtigste måde vi kan mindes ham på. Indsamlingen kan følges på https://www.betternow.org/dk/jjnewzdk

På vegne af Jakobs forumvenner,
<hvem der nu end smider det på væggen>"




Kan det i øvrigt passe at dette er Jakobs sidste besked herinde?


Skide godt! Do it!
Gravatar #186 - Dr.pikkuk
29. apr. 2014 07:38
Det er utroligt trist. Jeg kendte ikke Jakob, men jeg synes at den gestus i har sat i gang fortjener stor anerkendelse. Det virker på mig som om det virkeligt kommer fra hjertet, og ikke er med Se-mig hatten på, stor respekt for det.
Jeg giver hermed en skærv til indsamlingen.
Gravatar #187 - markjensen
29. apr. 2014 08:05
Er jeg den eneste der ikke kan gennemføre en betaling? Første gang jeg prøvede, havde jeg ikke nok på kontoen tilknyttet mit kort, men det har der været i flere dage nu, og alligevel afviser den mig.
Gravatar #188 - Zombie Steve Jobs
29. apr. 2014 08:09
markjensen (187) skrev:
Er jeg den eneste der ikke kan gennemføre en betaling? Første gang jeg prøvede, havde jeg ikke nok på kontoen tilknyttet mit kort, men det har der været i flere dage nu, og alligevel afviser den mig.


Beløb reserveret? Jeg havde ikke bøvl, i hvert fald.
Gravatar #189 - snesman
29. apr. 2014 08:09
Mit kørte også fint igennem.
Gravatar #190 - Dr.pikkuk
29. apr. 2014 10:53
kørte uden bump igennem for mig, Visa
Gravatar #191 - Slettet Bruger [2254291692]
29. apr. 2014 10:55
Same.
Gravatar #192 - markjensen
29. apr. 2014 11:32
Hm, jeg må prøve i morgen så hvor der i hvert fald ikke burde være nogen låst
Gravatar #193 - spand-online
29. apr. 2014 19:48
gramps (183) skrev:
Mit forslag, ret endelig til:



"Kære Jakobs venner og familie

Jakob var ikke kun jeres Jakob, han var også en fast bruger af forummet på Newz.dk, og på den måde også vores ven. Han kunne altid sparke liv i en debat med hans væremåde og humør. Da han fik kræft var han usædvanligt åben omkring det og hele forløbet som desværre sluttede på den værste måde.

Sandt at sige, så føler vi at vi har mistet en ven. Det er de færreste af os forundt at have mødt Jakob, men han var så meget til stede at vi ikke behøvede at møde ham. Vi vidste hvor vi kunne finde ham, og vi kunne lave sjov med ham lige til det sidste.

Hans alt for tidlige bortgang fik nogle af brugerne af forummet til at starte en indsamling, som i skrivende stund har rundet 3.180 kr. Pengene går til Kræftens Bekæmpelse i Jakobs navn. Vi mener at det er den rigtigste måde vi kan mindes ham på. Indsamlingen kan følges på https://www.betternow.org/dk/jjnewzdk

På vegne af Jakobs forumvenner,
<hvem der nu end smider det på væggen>"




Kan det i øvrigt passe at dette er Jakobs sidste besked herinde?


Synes det er rigtigt godt.
Gravatar #194 - markjensen
29. apr. 2014 20:44
Jeg er ikke så vild med første sætning, men det er måske bare mig der er sart. Jeg har ikke noget bedre bud.
Gravatar #195 - Chewy
29. apr. 2014 20:50
Hva med "Kære alle sammen"?
Gravatar #196 - spand-online
29. apr. 2014 20:53
Chewy (195) skrev:
Hva med "Kære alle sammen"?


Meget bedre :)

Gravatar #197 - markjensen
29. apr. 2014 21:36
Sorry, med første sætning mente jeg efter hilsenen. Altså det med at han ikke kun er deres Jacob. Det virker bare lidt underligt at skrive synes jeg. Hilsenen allerførst er fin.
Gravatar #198 - Qw_freak
29. apr. 2014 22:03
markjensen (197) skrev:
Sorry, med første sætning mente jeg efter hilsenen. Altså det med at han ikke kun er deres Jacob. Det virker bare lidt underligt at skrive synes jeg. Hilsenen allerførst er fin.

Enig, evt formuler det:

"Jakob var en aktiv bruger af forummet på Newz.dk, og på den måde var han vores ven."
Gravatar #199 - Zombie Steve Jobs
30. apr. 2014 14:56
Bump.
Gravatar #200 - gramps
30. apr. 2014 16:21
#197
Som sagt, kom endelig med ændringer. Men hvem lægger det ind? Jeg ved ikke engang hvilken Jakob Jakobsen der er tale om (Facebook har mange Jakob Jakobsen'er).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login