mboost-dp1

Nyt trådet forum til Newz.dk


Gå til bund
Gravatar #1 - JSebastian
2. apr. 2014 19:42
Jamen den her tråd fra 2005 (!) beskriver det jo meget præcist.

http://newz.dk/forum/newz-dk/traadbaseret-diskussioner-til-nyheder-55159#new

Så snart det er mere end 10 kommentarer, ved man ikke hvem der svarer hvem, hvad osv.


Kan vi ikke snart gøre en indsats og forbedre Newz med mange længder og indføre et system a'la slashdot.com
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. apr. 2014 20:06
#1

Øh, er ikke helt med på hvor du vil hen? Hvis man enten bruger # eller svar/citat systemet, så er det da meget ligetil ^_^
Gravatar #3 - gramps
2. apr. 2014 20:15
#2
Sandt at sige, så er SNES jo til for at gøre citeringerne nemmere. Hover over #-henvisninger er jo kun til for at gøre det lettere at følge diskussionerne.

En implementering af f.eks. Disqus ville gøre diskussionerne lettere at følge.
Gravatar #4 - Magten
2. apr. 2014 20:26
Jeg bryder mig ikke om trådet fora. Vil hellere se indlæg i den rækkefølge de er skrevet, det andet bliver for rodet imo.
Gravatar #5 - arne_v
2. apr. 2014 20:43
Det bedste er vel mulighed for hver enkelt bruger at vælge mellem kronologisk og trådet.

Men hvis det skal være en af dem, så er jeg også for kronologisk.
Gravatar #6 - XorpiZ
3. apr. 2014 07:02
Trådede diskussioner er noget fanden har skabt.
Gravatar #7 - kasperd
3. apr. 2014 08:52
JSebastian (1) skrev:
Så snart det er mere end 10 kommentarer, ved man ikke hvem der svarer hvem, hvad osv.
Man kan se det, så længe brugere husker at citere det de svarer på. Man skal blot markere den tekst man vil besvare og klikke "Citer indlæg", så dukker det rigtige quote (ofte) op i tekstboksen.

Hvis brugere glemmer at angive, hvad de svarer på, så vil et forum med tråde gøre diskussionen mindre overskuelig.

XorpiZ (6) skrev:
Trådede diskussioner er noget fanden har skabt.
Lad nu være med at give tråedede forums skylden for brugerne manglende evne til at bruge det korrekt.

Det bedste ville dog helt klart være at få gemt relevante metadata og så lade præsentationen af data være op til brugernes præferencer. Til gengæld er det nok nødvendigt at tillade at man kan tilføje evt. manglende metadata til andre brugeres indlæg. For ellers ender vi med en situation hvor nogle brugere vælger en flad visning, der ikke er så afhængige af metadata om hvem der besvarer hvad, og nogle af de brugere vil så glemme at udfylde de pågældende metadata, med det resultat at brugere som kigger på en trådet visning ikke har den fjerneste anelse om, hvem der besvarer hvad.

En brugerflade til trådet visning er dog lidt udfordrende, når der kan skrives indlæg, som besvarer mere end et indlæg ad gangen.
Gravatar #8 - XorpiZ
3. apr. 2014 09:06
kasperd (7) skrev:
Lad nu være med at give tråedede forums skylden for brugerne manglende evne til at bruge det korrekt.


Det gør jeg heller ikke. Selvom folk bruger trådede forums korrekt, synes jeg stadig det er et forfærdeligt system.
Gravatar #9 - Qw_freak
3. apr. 2014 09:13
JSebastian (1) skrev:

Kan vi ikke snart gøre en indsats og forbedre Newz med mange længder og indføre et system a'la slashdot.com

Jeg tror ikke du skal regne med ret meget nyt fra SCA, arbejde på siden er ikke noget de, synligt, gør så meget i....
Gravatar #10 - snesman
3. apr. 2014 10:34
gramps (3) skrev:
#2
Sandt at sige, så er SNES jo til for at gøre citeringerne nemmere. Hover over #-henvisninger er jo kun til for at gøre det lettere at følge diskussionerne.

En implementering af f.eks. Disqus ville gøre diskussionerne lettere at følge.


Disqus sucks.
Gravatar #11 - milandt
3. apr. 2014 14:11
Jeg foretrækker total random orden. Gerne med ny randomisering ved tryk på F5.
Gravatar #12 - gramps
3. apr. 2014 15:02
#11
Jeg foreslår at et tilfældigt antal posts også skjules - ikke sådan at de kan trykkes frem, men sådan at de slet ikke overføres til computeren og ikke kan findes i sidens kildekode.
Gravatar #13 - kasperd
3. apr. 2014 17:19
#12 Desuden skal der være to forskellige versioner af artiklen, sådan at hver bruger ser en tilfældig af de to.
Gravatar #14 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. apr. 2014 17:44
#11 #12 #13

Jeg synes at vi skal vække DD fra de døde, og få ham til at implementere det i SNES
Gravatar #15 - JSebastian
3. apr. 2014 20:18
milandt (11) skrev:
Jeg foretrækker total random orden. Gerne med ny randomisering ved tryk på F5.

Tror bare vi lukker denne diskussion her :)
Jeg har allerede tabt tråden alligevel :)
Gravatar #16 - Chewy
3. apr. 2014 23:51
NEVER!!!!
Denne tråd vil fortsætte til tidens ende...!
Gravatar #17 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. apr. 2014 02:40
Admnim, plz luk tråden!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login