mboost-dp1

Kotlin


Gå til bund
Gravatar #2 - Claus Jørgensen
20. jul. 2020 20:59
> First, it's reduced the number of NullPointerExceptions by 33% thanks to Kotlin's type system.

Det samme i Swift...
Gravatar #3 - arne_v
21. jul. 2020 02:19
#2

Eller C# 8.0+ med option non-nullable ref types.
Gravatar #4 - Claus Jørgensen
21. jul. 2020 13:05
#3

Ja, konceptet er ikke nyt, F# havde det siden begyndelsen, og det samme for de fleste andre functional programming languages.

Det er faktisk utroligt at det kom så sent i mainstream sprog, fordi det fungere super godt. Og sprog som Java/C# havde jo alligevel plastede deres kodebaser til med if (value != null) checks over det hele, så man kan ikke rigtig argumentere for at det ville gøre compileren langsommere (og runtime vil nok være lidt hurtigere fordi man IKKE har null checks over det hele)

Desværre for Kotlin fungere det Kotlin apps ikke rigtig standalone endnu, og alle apps skal pakke hele kotlin biblioteket, hvilket gør dem store og besværlige.

Google har endnu ikke gået "all in" på Kotlin, som Apple har gjort med Swift. Og det er en skam.
Gravatar #5 - arne_v
21. jul. 2020 14:38
#4

Skal de have andet end kotlin-stdlib.jar?
Gravatar #6 - Claus Jørgensen
21. jul. 2020 21:46
#5

Ikke så vidt jeg ved, men alle Android udviklere jeg har snakket med beskriver det altid som et problem at skulle bundle Kotlin runtime, og brugt det som et argument for stadigvæk at have kode/biblioteker i Java.
Gravatar #7 - arne_v
22. jul. 2020 01:39
#6

Jeg kender intet til Android udvikling, men jeg undrer mig.

Server side er det almindeligt med 25 eller 50 eller 100 jar filer. En enkelt mere for Kotlin runtime betyder ikke noget.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login